Affirmatie en magie

Aura-Oasis is een organisatie voor Studie van Paranormale Fenomenen
en Spiritualiteit. Hier kunnen algemene onderwerpen aan bod komen die iets met het paranormale te maken hebben.
Denis
Site Admin
Site Admin

Affirmatie en magie

Berichtdoor Denis » 16 Jul 2017, 22:23

Verschijnselen zoals helderziendheid, psychokinese zijn intussen sterk bewezen al weigeren sceptici dit te aanvaarden. De laatste jaren gaat het in de literatuur nu vooral om overtuigende affirmaties die je geluk, succes, rijkdom enz beloven.
Vanaf "Positief denken (Vincent Paele)" tot "Schep je eigen werkelijkheid (Seth)" tot "een cursus in Wonderen" bracht het vooral de kassa van de boekhandel veel welvaart want iedereen wou het proberen.

Eigenlijk is dit allemaal magie, of daar nu voor gemediteerd wordt of men spreekt van "het toedoen van de wil" volgens de klassieke geschriften van magie.

Helaas heb ik van magie of van affirmaties nog maar weinig resultaten gezien die betrekking hebben op de werkelijkheid, in die mate dat ze die effectief ook veranderen. Slechts hier en daar is er een klein mogelijk succes te bespeuren. Of zie ik het verkeerd?

Ik denk dat de boekenverkoop vooral welvaart heeft gekend door valse beloftes die men voorschotelde. Toch is er waarschijnlijk op een andere manier een zekere invloed mogelijk. Wat is je mening, ervaring, geloof of inzicht en kan het ook werken?
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Yossam
Moderator
Moderator

Re: Affirmatie en magie

Berichtdoor Yossam » 18 Jul 2017, 17:45

Affirmaties en magie-gerelateerde links werken alleen als je zelf 100% achter die affirmaties staat, jezelf garant stelt als het ware.

De Kosmos (God <,) doet het niet voor minder :D hoe zou je zelf zijn in dat geval :P :roll: MM

Magie werkt in alle geval zeker 100%, geen twijfel hierover.

Wat 100% NIET werkt, is omzeiling allerhande, fake allerhande etc....
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 18 Jul 2017, 20:26

Yossam schreef:Magie werkt in alle geval zeker 100%, geen twijfel hierover.

Heel boeiend. Ervaring mee?

Er zijn heel veel vormen van magie, ze kunnen zeker niet alle werken want dan zouden er verschillende theorieën zijn die gelijk hebben en er kan er maar een gelijk hebben tenzij iets slechts verschilt op een milde manier. Het is bijv. niet doordat iemand met een zwaard naar het westen loopt dat een lot van iemand zal veranderen.
Yossam schreef: Affirmaties en magie-gerelateerde links werken alleen als je zelf 100% achter die affirmaties staat, jezelf garant stelt als het ware.

Volgens mij werken de in boekjes besproken manieren niet doordat ze onmogelijk ook door het bewustzijn kunnen aanvaard worden aangezien het immers ook niet klopt. Zo kan je jezelf niet bevestigen dat je steenrijk bent als je met schulden leeft. Daarom kan het ook niet lukken.
Weet iemand hoe dit komt?

Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 19 Jul 2017, 10:42

Wat magie helemaal niet is, zijn de varianten zoals je ze beschrijft . Die kunnen uiteraard niet werken. Het is geen toverspelletje waarmee we kunnen doen wat we zouden willen :D

De enige soort "magie" die 100% werkt, is die waarbij je jezelf garant stelt, (uw diepste trillingen-gedachten moeten overeenstemmen met hetgeen moet gebeuren) dat betekent dat je door loutering in de kosmische flow terechtkomt die laat gebeuren wat er best gebeurt.

Door het echte contact hiermee, kun je -mits aanvaarding- heel veel "medewerking" krijgen, die je als magie kan omschrijven. Je kan je op die manier veel ellende besparen waar je zonder zogenaamde magie wel zou doormoeten... :idea:

Maar eigenlijk is het volkomen "normaal" :-)
Yossam
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 19 Jul 2017, 13:07

Volgens mezelf kan iets maar effect hebben via het onderbewustzijn. Dit onderbewustzijn is tegelijk de diepere werkelijkheid, de kosmische eenheid en ons eigen aards leven. Het onderbewustzijn is dus een collectief holistisch iets.

affirmaties mag je volgens mij dag en nacht uitspreken maar dit komt het onderbewustzijn niet binnen door de kritische bewaker van het bewustzijn. Volgens mij kan het dus slechts via omwegen en kan het zich van daaruit materialiseren.

Stel, je wil proberen een lepel te buigen zoals Uri Geller ons destijds meer dan eens toonde. Het is niet voldoende dit idee in je bewustzijn te visualiseren en bevestigen.

Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 25 Jul 2017, 19:14

Kan ik volgen, maar niet enkel het onderbewuste kan in contact komen met alles, gewoon omdat alles met alles is verbonden via het "netwerk" op diverse niveaus.

Gewoon doen wat gedaan moet worden, én : met de beste intenties,
klinkt poepsimpel, maar in de praktijk is dat net de hindernis om magie in werking te stellen.
Yossam
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 25 Jul 2017, 21:10

Alleen het bewuste denken kan geen zaken in de werkelijkheid veranderen, er zijn geen resultaten bekend. Het onderbewustzijn/collectief bewustzijn wel en daar zijn al bewijzen voor waargenomen doorheen experimenteel onderzoek (bereikt met drugs (Stanislav Grof), of hypnose (trance).
Een goed voorbeeld van een soort magie zijn "synchroniciteiten". Terwijl het onderbewustzijn met iets bezig is, verschijnt datgene op een of andere manier in de werkelijkheid.

Yossam schreef:Gewoon doen wat gedaan moet worden, én : met de beste intenties,

Ik vrees dat ik hier niet zeker weet wat je bedoelt met "wat gedaan moet worden". En wordt er dan ook een verwerkelijking of verandering veroorzaakt in onze collectief waargenomen werkelijkheid?

Ik denk dat je geen affirmaties kan opnemen die anders zijn dan de invloed die je wil bekomen. Ook niet waar je een verandering bij iemand anders wil bekomen zoals bijv. genezing van een ongeneeslijke ziekte.

Al jaren speel ik met het idee nog eens een hypnose experiment te doen met een vrijwilliger om te proberen verandering ten goede in deze zijn werkelijkheid te proberen veroorzaken. De hypnose zal echter volgens een bepaald plan moeten een aantal moeilijkheden moeten omzeilen. Zo zal iets dat in strijd is met een werkelijkheid van hogere orde niet kunnen. Als dit lukt bij een deel van de experimenten dan opent dit een massa magische mogelijkheden.
Het is me echter te doen om de waarheid te kennen ivm de mogelijkheid zoals die volgens mij zou kunnen lukken. Ben ik juist met mijn logisch begrip van hoe de werkelijkheid in elkaar zit?

Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 25 Jul 2017, 22:32

Er zijn zoveel mogelijke interpretaties van de waarheid...komt er dus op aan om de juiste connectie te vinden, specifiek voor elk geval.
Yossam

Terug naar “Paranormaal”