Entiteit in huis of geestelijke stoornis?

Aura-Oasis is een organisatie voor Studie van Paranormale Fenomenen
en Spiritualiteit. Hier kunnen algemene onderwerpen aan bod komen die iets met het paranormale te maken hebben.
Rood
actief lid
actief lid

Re: Entiteit in huis of geestelijke stoornis?

Berichtdoor Rood » 12 Mei 2013, 01:14

Laatste tijd een paar keer per week wel wat; tocht of geblaas over m'n gezicht en haar en af en toe voel in een vingertje porren. Deze zijn heel licht, kort van duur en snel maar net zo levensecht als het handje. En mijn schuifkast was wederom weer open vanochtend.

Heb verder wat opnames gemaakt (niks langer dan een uur) met de laptop en de kwaliteit is niet zo best als ik dacht. Zelfs met nachtverlichting aan is het beeld niet te zien. Ik heb geprobeerd te slapen met de kamerlamp aan maar dat is echt niet te doen. Het geluid is ook drama, de webcam-audio is heel gevoelig en dat is goed dacht ik. Behalve dat je dan ook de ruis en ventilatoren van de laptop zelf hoort. Dus ik ben bang dat ook al ik ergens iets heb opgenomen het onmogelijk blijkt deze eruit te vissen.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 12 Mei 2013, 11:02

Rood schreef:Laatste tijd een paar keer per week wel wat; tocht of geblaas over m'n gezicht en haar en af en toe voel in een vingertje porren. Deze zijn heel licht, kort van duur en snel maar net zo levensecht als het handje. En mijn schuifkast was wederom weer open vanochtend.

Dan lijkt het me wel zin te hebben om door te gaan. Je zou de video om een bepaald uur kunnen aanzetten en als je wat voelt kijken hoe laat het is. Zo kan je vermijden heel de video te moeten doornemen (en extreem oplettend te kijken wat wel heel lastig is).

Het lijkt me vooral belangrijk overtuigend materiaal te vinden dat aantoont dat het niet in je hoofd zit. Dan kan ook geprobeerd worden om er iets aan te doen.
Ooit ontdekken we dat we geen lichaam zijn met een geest, maar een geest met een lichaam

http://www.aura-oasis.be
https://www.facebook.com/groups/auraoasis/
https://www.youtube.com/channel/UCbKft-Di1BS78XHS9WxHcCg
Kimmy
actief lid
actief lid

Berichtdoor Kimmy » 12 Mei 2013, 18:42

rood,

quasi licht is het soms al genoeg als je je laptop laat openstaan maar zet je achtergrond in een witte kleur, dan geeft dit meer licht rondom.
Ik gebruik gewoon you cam als programma.
ja kan eventueel ook een aparte webcam nemen, dit is met led lichtjes en is voor nog geen 25 euro te koop in Carrefour en heel zuiver van beeld !! (ik dacht dat het merk hercules was) + heb je ineens de led lichtjes en kan je meer registreren.

Als je aangeraakt wordt dan zeg je mss het beste, ik zou graag wat slapen nu ik moet er vroeg uit ofzoiets ... Het kan ook zyn dat het je grenzen stillekesaan wat aftast, wat je voelt en wat niet, hoe vatbaar je bent etc.
Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 13 Mei 2013, 12:50

Dat van die witte achtergrond is een goed idee, ik zal het eens proberen. Wil graag eerst nog wat dingen proberen voor ik iets nieuws aanschaf.

Meestal zeg ik wel wat als ik iets merk. Ik groet het ook als ik de kamer in kom. Als ik te moe ben of rust nodig heb dan meld ik dat ook, de aanrakingen stoppen dan altijd. Het porren lijken mij inderdaad observaties van de entiteit zelf. Kijken hoeveel ik merk, aandacht trekken of aanwezigheid kenbaar maken. Ik kan verder niks bedenken.

Het gevoel dat er iets aanwezig is blijft dan wel vaak hangen. Dit is lastig uit te leggen, maar het lijkt alsof het aanwezig is rondom het bed. Meestal krijg ik dan een heel veilig troostend gevoel alsof het waakt of me instopt of zo. Meestal is het dan ook koeler of warmer. Ook heb ik het gevoel of het op me let. Als je bijvoorbeeld in een drukke menigte zit en iemand zit je heel de tijd aan te kijken, al heb je dat niet direct door ergens 'voel' je het wel dat iemand op je let. Dat heb ik vaak, weet nu niet zeker of dit 'wishfull-thinking' is omdat ik er zelf op let.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 14 Mei 2013, 00:46

Het gevoel bekeken te worden of niet alleen te zijn komt meer voor en is het meest gemelde aanwezigheidsteken. Het is evenwel niet overtuigend genoeg want je kan het je ook voorstellen. Als dat gevoel vanuit je innerlijk komt, is het meestal wel juist.

Betreft je woning en vroegere verblijfplaatsen, is er ergens iets waar je dit kan opgedaan hebben? Ook geen locaties met geschiedenissen zoals zelfmoord en andere drama's?

Als je nu meer gewaarwordingen krijgt die nog altijd fysiek echt aanvoelen, dan is de kans wel groot dat er iets rond je hangt.
Je hebt toch niet meer last van extreme vermoeidheid of schele hoofdpijn?
Ooit ontdekken we dat we geen lichaam zijn met een geest, maar een geest met een lichaam

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 14 Mei 2013, 12:19

Nee, mijn oude en nieuwe woning zijn allebei modale normale woningen zonder achtergrond van enig familie drama. In het ziekenhuis gebeurt wel eens wat maar dat is normaal, en natuurlijk ben ik weer de uitzondering want anders zou elke pleeg/arts last hebben van 'hauntings' en daar hoor je nooit iets over.

Het gebouw is ook niet echt eeuwen oud. Verder gebeurt er wel eens wat tijdens visite, maar dat is echt zeldzaam en ik word alleen in uitzondering opgeroepen. Meestal een reanimatie of weer een paniekerige tiener met te veel drugs/alcohol. Maar bijna nooit een overlijdensgeval.

Ik heb wel eens last van hoofdpijn maar dit komt omdat ik vrij veel rook. De laatste tijd wel wat vermoeiender en heb echt moeite om uit mijn bed te komen, maar ja dat hoeft niks te betekenen. Heeft iedereen wel ooit eens last van in periodes, dus hoeft niet meteen iets aparts te zijn. Precies wat je zegt kun allemaal aanwijzingen zijn maar dat hoeft niet, en juist deze twijfel is echt heel frustrerend.

De onzekerheid begin ik echt bui te worden. Ik ben vrij wetenschappelijk ingesteld maar de kans zit erin dat ik niet perse 'gek' ben en het allemaal waar blijkt te zijn. Mijn wereld en wat ik daar van dacht te weten en hoe ik die beleef staat zachts uitgedrukt wel op zijn kop ja. En dat hele idee is ook wel een zware ervaring op zichzelf.

Ik neem het wel bijzonder in dank af dat jullie me helpen een diagnose te stellen!
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 17 Mei 2013, 00:47

Vinden jullie nu iets op de video's?
Daarmee is het dan uiteraard niet opgelost, maar persoonlijk vind ik het ook belangrijk. Wat daarop kan te zien zijn, kan belangrijk zijn om er iets aan te kunnen doen.
Er zijn immers meerdere mogelijkheden en het is alleszins niet gemakkelijk. Het kan wel mits de juiste info en het juiste moment.
Ik ben nogal van mening dat je wel met iemand of iets opgescheept zit, tenzij je hier natuurlijk leugens zou vertellen. Natuurlijk heb ik het zelf niet onderzocht en oordeel ik op basis van wat je hier schrijft.
Er vanaf geraken kan ook geduld vragen en het type doet er ook toe. Niet dat er demonen bestaan hoor, da's stof van de kerk uit het inquisitietijdperk.
Vergeet ook het geluid niet, maar laat de te zwakke mogelijke geluiden eruit. Onze waarneming probeert ook nog steeds iets te zien of te horen (Gansfeld proeven zijn erop gebaseerd)

De blokjesvorming die Kimmy bedoelt, komt meestal uit de methode van jpeg comprimering van video opnames in lage resolutie. Bij niet gecomprimeerde video (RAW of MPEG) (of vlak vóór de compressie, zal je dat niet hebben. Maar er zijn wel dingen die erop duiden waar zich iets kan bevinden. Er zijn echter net zoals met orbs veel onjuiste verklaringen en zo bestaan er wel geestelijke lichtbollen maar ze hebben een heel andere karakteristiek en uitzicht dan stoforbs (99% van alle orbs op foto's). Helaas zijn er ook zichtbare verschijnselen die twijfelachtig zijn en dus eigenlijk niet zoveel waarde hebben, ook al zijn ze imposant.

Je hebt ook mensen die eigenlijk hun aanwezigheid bewust of onbewust niet kwijt willen omdat ze van mening zijn dat er een "goede" of beschermer bij zit en die wil men houden. Andere vinden de sport van het vastleggen juist te boeiend. Nog andere besluiten er niets aan te doen. Helaas zijn er ook dingen waar niets aan te doen is.

Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 27 Mei 2013, 00:21

Rood

Je lijkt niet meer te reageren. Ben je bang dat we je raar vinden? Dit is echter al vaak gemeld door anderen ook.

Of is de situatie enigszins tot rust gekomen door het wat los te laten?
Het zou ook kunnen dat je jezelf nu als geestelijk ziek beschouwt, wat ik persoonlijk niet denk. Ook niet als iemand dat beweert, tenzij er ook daarvoor feiten zijn die dit aantonen.

Betreft het opsporen van aanwezigen lukt het opnemen van stemmen (EVP) nog het best. Het moeten wel goede zijn en niet zomaar geluiden waar vervorming voor de illusie van een stem zorgen.

Vorige week nam ik nog een duidelijke op. Dit is ontegensprekelijk een stem die in het plaatselijk dialect een hele zin zegt die goed verstaanbaar is. Er is tijdens de opname gewaakt op ieder ander geluid en er is erg veel zorg voor gedragen dat iedereen letterlijk muisstil zat. Zelfs op voorbijgangers (die er trouwens niet waren) is gelet.

Jij kent natuurlijk wel de ervaring niet voor de ideale omstandigheden voor zo'n opname, wat uw slaagkans veel minder maakt.
Het gaat hier echter om je diagnose en het is dus belangrijk.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 27 Mei 2013, 12:00

Hey Dennis,

Bedankt voor je berichtje. Maar wees gerust ik heb het even druk gehad, werk en vrijwilligersactiviteiten. Ook is mijn oma is 1.5 week geleden overleden, ik ben de executeur en het is ontzettend veel bureaucratisch werk om alles officieel te regelen. Dan komt er nog bij dat ik in haar woning net een lek heb gevonden, maar door het huidige weer kan dat niet gemaakt worden. Ik ben daar twee maal per dag om alles op te dweilen en de emmertjes leeg te kiepen. Dus momenteel doe ik het huishouden van twee woningen, waarvan één nogal wat onderhoud nodig blijkt te hebben.

Ben nog steeds bezig met beeld en geluid maar dat kost zo veel tijd. En iets naar Kimmy sturen is er nog niet van gekomen, maar komt eraan.

Maar goed terug ontopic; Het word hier steeds raarder en de activiteiten lijken toe te nemen. Zo was ik vorig week 's nachts met wat vrienden bij iemand thuis, spelletjes avond. Het was laat in de nacht tussen 02:00 en 03:00 en ineens voelde ik weer een concrete aanraking langs mijn gezicht naar mijn nek glijden. Hier schrok ik ontzettend van en iedereen merkte dat natuurlijk.

Voorheen gebeurde het als ik alleen was en dit was de eerste keer dat er andere mensen bij waren. Ergens wel een soort van bevestiging dat andere ook iets hebben gemerkt, maar ik heb toch liever dat het in mijn huis blijft. Ik vermoed dat het door had dat ik niet thuis was en ging zoeken waar en waarom ik er niet was. Omdat het 's nachts actief lijkt te zijn en ik er 's nachts niet was.

Vorig weekend ook twee voorvallen, op vrijdag avond zat ik nog laat beneden tv. te kijken en ik merkte gewoon dat het er was, ik zag of hoorde niks maar dat gevoel dat er iemand aanwezig is, was heel sterk. Mijn parkiet merkte blijkbaar ook iets en begon te kwetteren en dat doet hij echt nooit.
Ik zei hardop; 'Ik kom zo naar boven, geduld aub.' En daarna was het weg. Nu kan dit nog steeds zelfsuggestie zijn en vogels hebben goede zintuigen dus hij kan ook schrikken van iets wat ik niet kan horen, maar vond het wel heel toevallig allemaal. Het hield me even bezig en terwijl er eigenlijk niks ergs gebeurd is baal ik er wel van dat het aandacht begint te eisen. Ik ben toen naar boven gegaan en duidelijk gezegd dat het mijn huis is en het zich als gast dient te gedragen.

Zaterdag nacht voelde ik weer wat rillingen en tocht. Kort daarna getintel aan mijn oor die werd ook een beetje warm. Geen concrete aanraking maar wel heel duidelijk alsof er iets mijn oor bedekte want door dat oor hoorde ik alles heel zacht en dof. Ik zei hoi en weltrusten en ben toen gewoon gaan slapen.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 29 Mei 2013, 13:12

Het lijkt me er toch op dat er iets meegebracht hebt, mogelijk van je werk.
Als je na nauwkeurig luisteren naar de stilte in de geluidsopnames opmerkt dat je niet kan verstaan of een ander vreemd geluid, kan je die beter naar mij opsturen. EVP neem je best op bij aanwezigheid en met conversatie met pauzes van 20 sec, maar verder in volledige stilte.

Ook een opname maken terwijl je een recorder stiekem laat draaien, levert vaak wat op, vooral waar ook huiselijke activiteiten zijn, zoals fysieke fenomenen.
Ik denk dat het bij u echter rond je draait.

De kans dat je je het allemaal voorstelt en je dus "gestoord" zou zijn, is naar mijn mening slechts heel klein.

Veel opgedane entiteiten gaan ook soms vanzelf weer weg.

Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 03 Nov 2013, 01:50

Vooreerst wou ik naar Rood toe verduidelijken waarom ik niet via privé emails wou verder doen omtrent zijn probleem. Rood was bang om zijn identiteit te geven en ik wil weten met wie ik mail en wat de juiste reden is al zal die hier wel correct zijn. Ik geef zomaar geen persoonlijke emailcursussen door alles per persoon uit te gaan typen wat ik door ervaring en door studie van serieuze werken, vooral door de SPR maar ook anderen, weet. Als men de naam niet wil geven die ik zeker niet ga verraden, moet het maar langs het forum maar dit leek hem maar niets. In ieder geval, deze optie staat nog steeds open.

Ik heb al heel vaak spiritisme gedaan en een groot deel van mijn ervaring met geesten komt via deze weg. Ik ben het dus ook die al sedert 1995 de eerste teksten online plaatste en er attent op maakte dat het ook heel gevaarlijk kan zijn.

Gelukkig kan het ook veilig. Opgelet, het is niet voldoende je af te schermen al heeft dat een preventief doel. Het is belangrijker dat er ervaren spiritisten bijzijn die al heel veel situaties meegemaakt hebben en dat is niet uit te pennen.

Sedert 1990 hield ik de spiritistische communicaties bij op computer. Vroegere zijn helaas nooit genoteerd. Ik had vandaag eens zin die map met al die bestanden weer eens te openen.

Er is een extreem vruchtbare periode geweest voor werkelijk goede resultaten. Vaak verbluffend, maar je wordt dit ook heel gewoon en let er niet zo meer op. Nu het een tijd geleden is, vooral voor zo'n geslaagde sessies was ik dus benieuwd welke sessies er nog tussen zaten die ik bijna vergeten was maar die echt wel de moeite waren.

Zo vond ik een sessie met X die stemmen hoorde en gepest en gefolterd werd door haar entiteiten. Eigenlijk een "geestelijke stoornis" die al enkele malen gepoogd was te bedwingen met anti-psychotica. Alhoewel je met deze personen erg moet opletten, probeerde ik toch of er contact kon gemaakt worden met haar entiteiten.

Er bleken er twee te zijn. Een was een eigenares van een boerderij uit haar buurt die haar gronden verpachte en zo dus geld verdiende. Een andere was een man die in een ruzie voor een café iemand vermoord had. Beiden hadden ze duidelijke redenen om niet te zijn overgegaan. De eigenares van de boerderij was gemakkelijk te verhelpen en jawel, het slachtoffer die de stemmen hoorde hoorde vanaf dan de vrouwelijke stem niet meer.
Gelukkig lukte dit ook met de andere nadat de reden voor zijn aardgebondenheid en zijn gehechtheid aan X opgelost was.
Ik moet erbij zeggen dat er wel elementen waren die nagetrokken konden worden en natuurlijk zijn dit de meest overtuigende sessies.

Het belangrijkste was echter dat X vanaf dan de stemmen kwijt was en ook de andere kwellingen.
Natuurlijk is er ook nog een tweede factor die een rol speelt over langere termijn maar ik hoorde hier geen problemen meer van.

Dus hier had het duidelijk vruchten afgeworpen op een terrein waar niemand anders geslaagd was.

Ik heb zoveel sessies en andere ingezonden ervaringen bijgehouden dat het eigenlijk zonde zou zijn dit allemaal maar te laten verloren gaan. Ik weet echter niet goed wat ik er moet mee aanvangen. Het is zeker erg waardevol om de best geslaagde eruit te halen. Er zit zelfs een geval van moord tussen op een BV. De moord is nooit bewezen. Hij heeft ook zeer duidelijk privé gsm nummers gegeven van minimaal één andere nog internationaal bekendere Vlaming. Dit nummer hebben we toen zelfs gebeld en alles wat hij gezegd had om zich te bewijzen klopte (inclusief het nummer en dat is een nummer die je niet zomaar krijgt)

Goed, ik wilde hier maar aanstippen dat dit het eerste geval was omtrent entiteiten rond iemand die ook effectief opgelost raakte. Entiteiten die rond personen hangen zijn zeer hard om weg te krijgen.

Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 03 Nov 2013, 23:20

Aanvullend op de feiten die ik hierboven vermelde, zie ik nu dat er wel meerdere sessies over gegaan zijn om de entiteiten bij X te verwijderen, minimaal 2 sessies zijn dus uitgetypt bewaard gebleven.
X heeft opgenomen geweest en is lang psychiatrisch behandeld geweest zonder resultaat. Men heeft nog geen goede verklaring (en begrip en voorstellingsvermogen) om het stemmenhoren te verklaren. (psychose)
Hierbij lukte het dus wel.

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 05 Nov 2013, 13:47

Ik heb je toevallig net een berichtje gestuurd. (Excuses voor de grote spaties, dat had te maken met copy-paste vanuit tekst-editor).

Van mijn kant een late reactie maar het ging hier niet zo best. Zoals je weet zat ik met een tweede huis, deze is inmiddels verkocht en overhandigd dus daar ben ik gelukkig van af. Ik zit nu alleen wel met de afwikkeling van de erfenis en ik weet niet of jij ooit zoiets geregeld heb maar dat is echt een bureaucratisch rampenplan.
Helaas zijn kort geleden twee andere familieleden ook overleden en een derde is terminaal verklaard. Gezien ik van die kant van de familie de enige erfgenaam heb ik dat ook moeten regelen. Dus je begrijpt dat het hier geen feest is. Verder druk gehad met studie, werk en hulppost. Vandaar.

Even voor de duidelijk ik vind het inderdaad een beetje eng zomaar mijn persoonlijke gegevens te delen. Dit heeft niks te maken met een vertrouwensbasis. maar alles is tegenwoordig zo makkelijk terug- en na te halen op internet. En ik ben als des doods dat de kans bestaat dat zoiets kan, want als dat gebeurt heb ik mezelf sociaal opgehangen. Want het gaat hier wel om een paranormaal fenomeen met een seksueel tintje.

In mijn lange e-mail aan Psychic ben ik enkele belangrijke punten helemaal vergeten. Ik zal ze hier even delen. De activiteiten houden aan, maar er komt niks nieuws of anders bij. Een tijd terug heb ik de flink wat verandert aan mijn slaapkamer, wat meubels vervangen, inclusief mijn bed, extra dozen etc. Hierdoor dacht ik dat het verward was of zelfs weg want het was een tijd actiefloos.

Het gevoel van aanwezigheid versterkt wel weer. Ik ben er (mede door jullie informatie) nu wel achter dat er mee communiceren niet werkt net zoals in de films. Het begint steeds meer mijn leven te domineren want ik weet nog steeds niet zo goed waar ik mee te maken heb, noch wat het precies wil. Zo durf ik echt geen seks te hebben en zeker niet in mijn eigen slaapkamer. Niet dat ik bang ben dat het me dan wat aandoen maar het signaal wat ik daarmee afgeef en hoe de entiteit erop gaat reageren. M'n gevoel zegt me dat ik dat ook niet moet doen. Je kan je voorstellen dat dit redelijk beschamend en frustrerend is. En verder eigenlijk geen bijzonderheden.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 05 Nov 2013, 16:17

Rood

Je hoeft hier je identiteit niet te geven.
Je moet me echter wel ook begrijpen dat ik ook niet weet wie jij bent. Aura-Oasis vzw is destijds naast zoveel andere andere verenigingen undercover onderzocht op sektegedrag (na een voorval met een sekte). Gezien we toen slechts voordrachten gaven en internet viel ons niets te verwijten maar men was enorm streng, zeer velen zijn dan onterecht als "sekte" gemarkeerd en waarvan ik weet dat ze daar zeker niets mee te maken hadden. Prettig is het toch niet om gewantrouwd te worden, ook al zitten er veel te adverteren die gewoon hopen wat te kunnen verdienen met een kaartje leggen maar niets voorstellen.

Ik ben en wil ook niet aanzien worden als iemand die onterecht "psychische" aandoeningen behandel. Doe ik niet, maar het kan natuurlijk dat zo'n mensen me contacteren en ik daar een hoop last mee krijg. Daarom wil ik ook steeds zelf nagaan of er werkelijk wat aan de hand is. Meestal is dat zo wel. Maar dan nog zal men weigeren dit te geloven en dit als medisch beschouwen.

Ook zijn er anderen die mijn werkwijze willen kennen voor bepaalde problemen, zonder er zelf iets van te kennen om betrokken te kunnen raken bij sommige sensationele uitdagingen.

Dus anoniem kan men hier terecht in het forum.
Privé helpen vraagt veel van me en ik meen dat ik dan toch tenminste wel mag weten wie en waar want al dat gemail kost enorm veel tijd. Dat dit privé blijft is standaard.
Ik weet dat er delicate kwesties zijn in de aard van aanrakingen en meer. Je bent niet de eerste, zelfs niet in het forum.

Ik hoop dat we elkaar begrijpen.

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 05 Nov 2013, 23:03

Hey Dennis,

Ik begrijp inderdaad nu de reden. Wist niets af van dat hele gedoe. Lijkt wel of er een heksenjacht is geopend op sektes en dan ook maar meteen het vizier richten op alles wat enigszins afwijkt. Is naar mijn idee wel een kwalijke ontwikkeling.

Ik stuur je even een mail over hoe verder.
Ik zal verder enige ontwikkelingen in dit topic plaatsen. Meerdere inzichten en/of ideeën is natuurlijk altijd beter.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 06 Nov 2013, 02:01

Dat in kaart brengen van alle alternatieve verenigingen was slechts een korte opwelling naar aanleiding van iets dat gebeurd was. Ik weet niet meer welk jaar dit was, 2002 of zoiets errond.
Ze werden alle in de krant gepubliceerd.
Wij kwamen er zeer goed uit. Achteraf bleek het niet veel te betekenen op enkele persoonlijke malafide figuren na.

Hoe dan ook zijn er nog die met hetzelfde probleem worstelen als u. Het is dus geen schande. Het kan wel heel moeilijk zijn.
Je wordt hier niet bedrogen of op een andere manier met schade te staan voor bijv. je imago, wees gerust.

Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 09 Nov 2013, 14:26

Om terug wat on topic te komen zou ik hier willen vermelden dat de angsten die optreden bij het zien, voelen of horen van een geest eigenlijk niet nodig zijn.
Geesten zijn mensen zoals u en ik die hier in uitgetreden toestand rondlopen. Ze hebben hun bijna doodervaring de rug toegekeerd en zijn hierdoor astraal in de fysieke sfeer blijven hangen.

Toen internet nog niet voor de burger was, waren er netwerken zoals Fidonet van enkele aan elkaar gekoppelde computers die als servers dienstdeden, vaak van computerwinkels en waar je via een telefoonmodem kon inbellen. Zo ontstonden toen de nieuwsgroepen, die nu waardeloos zijn geworden.
Zo herinner ik me een vrouw die heel vaak bij het wakker worden een duidelijke vrijpartij ervoer. Ze dacht echter dat dit een soort lucide dromen waren welke ze toeliet. Aangezien ze niet meer sliep maar wakker was, moest het wel een andere verklaring hebben. Toen ze dat inzag was het haar genoeg en wou ze dat griezelig fenomeen niet meer.

Alhoewel je doorgaans niet bang hoeft te zijn van een geest, kan dit wel tot ongewenste resultaten leiden, zware vermoeidheid veroorzaken, en ook grillen krijgen.
Ze horen hier in ieder geval niet meer.

Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 09 Nov 2013, 15:15

Jazeker Denis, trouwens opvallend hoe we hedentendage dezelfde mening delen op dit punt :-)

Ik sluit me hierbij volledig aan.
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 04 Dec 2013, 01:59

Rood

Hoe verloopt het intussen?
Stilvallend, stabiel of toenemend?

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 17 Dec 2013, 12:31

Het is vrij rustig vergeleken dan voorheen. November en december is een drukke periode voor iedereen blijkbaar ook in entiteiten-land.

Het gevoel van niet-alleen-zijn is ook erg afgenomen. Het enige wat wel bizar is, is dat mijn lavalamp af en toe aan is als ik boven kom. Terwijl ik enkele momenten toch echt zeker wist dat ik dat zelf niet heb gedaan. Deze lamp heb ik met veel vertoon en gebaar op een speciaal tafeltje gezet voor de entiteit samen met een bloemetje, toen het allemaal begon. Als een soort vredesgebaar.

Ik heb flink zitten spelen met de recorder die je me verwees. Geen rariteiten kunnen horen. Probleem is dat hij met enige regelmaat ook het suizen van de motor van de laptop zelf opneemt. Ook de headset moet redelijk dichtbij zijn voor enig waarneembaar geluid. Ik heb hem in de woonkamer getest op de gevoeligheid met mijn eigen stem. Dat gaat prima zolang ik maar dichtbij ben. Ook neemt hij dingen op die niet te zien zijn op de geluidenbalk. Zo zat op de achtergrond mijn parkiet te piepen en dat was te horen op de opname als hoog geluid maar de geluidenlijn bleef op die plekken één rechte streep.

De auto-record functie werkt prima, alleen zet hij alles achterelkaar en dat is (misschien omdat ik niet eigen ben met geluid te werken) erg lastig om die geluiden te identificeren als je ze op die manier hoort (zulke opnames klinken mij allemaal erg bizar). Dus als ik voorbijloop, ergens op ga zitten of hoest of zo, hoor je al die dingen achterelkaar alsof het 1 moment is. Dat is erg lastig te analyseren.

Verder tja, ben nu bijna een jaar verder en heb nog steeds niet echt enige doorbraak kunnen vinden. Ik ben nu aan het overwegen om wat beter spul aan te schaffen voor detectie, en ook om te stoppen op de hulpposten etc. en me fulltime thuis te richten op dit alles. Want ik twijfel nu steeds meer of het niet aan mij ligt. Zeker als je al die verhalen en dingen op internet ziet, de meeste hebben binnen een maand of twee toch wel contact of zelfs één of andere manifestatie of zo.

Terug naar “Paranormaal”