Entiteit in huis of geestelijke stoornis?

Aura-Oasis is een organisatie voor Studie van Paranormale Fenomenen
en Spiritualiteit. Hier kunnen algemene onderwerpen aan bod komen die iets met het paranormale te maken hebben.
Rood
actief lid
actief lid

Entiteit in huis of geestelijke stoornis?

Berichtdoor Rood » 27 Mar 2013, 22:55

Ik denk dat ik serieus krankzinnig aan het worden ben (of al ben) of heb echt iets in mijn huis.

Even voorstellen; Ik ben een 27 jarige verpleegkundige, invaller op de HAP en vrijwilliger hulpverlener. En ik zal heel eerlijk zijn het hele geesten gedoe heb ik altijd een beetje onzin onderwerp gevonden. Zeker omdat het een populair onderwerp onder vooral dramatische personages. Maar waarschijnlijk ben ik niet helemaal objectief gezien ik dagelijks deal met medische en (wetenschappelijk) feiten. Ik ben een vrij nuchter iemand en heb een eerst-zien-dan- geloven-houding. Nou daar komt het:

Ik zag ooit op tv iemand een geest oproepen door in zijn ondergoed op bed te gaan liggen, te focussen en vragen te stellen. In een verveeld weekend een paar weken terug heb ik precies hetzelfde gedaan, gewoon voor de grap, er gebeurt toch niks. Natuurlijk gebeurde er niks tot vorige week donderdag nacht. Net voor het slapen gaan voelde ik een luchtstroom over mijn been. Ik dacht eerst aan tocht maar alle ramen en deuren waren dicht en mijn benen waren net ingestopt. Verder niks raars behalve dat mijn droom die nacht één kleur had alsof ik alles zag door een blauw-groenige filter. Ik weet dat dromen altijd raar en vaag zijn maar ik heb nog nooit gehoord (of zelf ervaren) dat alles in één kleur toon is.

Was een beetje verkouden die week dus deed die vrijdag middag een dutje. Toen ik wakker werd voelde ik een zacht klein handje zich vlug terug trekken van mijn knie. Dit was echt de engste ervaring ooit. Ik ben in snel vaart m'n bed uitgegaan en ben die dag tot bedtijd mijn slaapkamer niet in geweest. Heel de dag was ik natuurlijk angstig.

Ik ben die vrijdag avond zo laat mogelijk naar bed gegaan, maar ik moet wel slapen natuurlijk en ik moest zaterdag vroeg werken. Voor het slapen heb ik hardop vragen gesteld en ook gezegd dat het, het hele enge gedoe maar even moet wachten omdat ik morgen moet werken. Ik heb nog wat tv gekeken in bed, om het slapen uit te stellen en mezelf uit te putten zodat ik zo snel mogelijk in slaap viel. En paar minuten nadat ik de tv uit had gezet en in slaap probeerde te komen voelde ik me ineens heel warm. Vooral mijn handen en hoofd (boven de dekens) als of er een extra deken over me heen werd gelegd. Dit was totaal niet beangstigend in tegendeel zelfs alsof ik lepeltje-lepeltje lach met iemand. Ik had het gevoel alsof ik weer een kind was, veilig in de armen van mijn moeder.

Ik werd diezelfde nacht 1 maal wakker met tintelende prikkels rondom mijn kruis en het sterke verlangen om mezelf te bevredigen. Dat heb ik voor de zekerheid maar niet gedaan en was toch te moe. Ik had niet het idee dat het aan me zat als de hand op mijn knie, maar misschien gaf het dat gevoel af of zo.

Ik heb verder goed geslapen en het warme veilige gevoel was heerlijk. Sindsdien ben ik niet meer bang, een beetje nerveus maar ik kijk er erg naar uit om dutjes te doen of te gaan slapen.

Er is verder niks gebeurd behalve maandag nacht. Mijn 'spuug prullenbakje' bleek bij wakker worden aan de andere kant van de kamer te staan. Ik produceer veel slijm en bij wakker worden spoel ik altijd mijn mond, snuit en schraap mijn keel flink en tuf dit uit in een klein prullenbakje. Om die reden staat het altijd naast mijn bed en van al mijn spulletjes viel dit ontzettend op. Ik sluit natuurlijk niet uit dat ik dit zelf gedaan in mijn slaap, maar het is wel wat vreemd.
Verder niks gebeurt, gister avond heb ik geprobeerd om het vragen te stelen. Ik heb een ouija sheet uitgeprint en vragen gesteld met een borrel glaasje en een kaarsje maar dit voelde zo kinderachtig dat ik er mee stopte. Ik heb ook een camera neergezet maar het was te donker dus moet nog even werken aan een goede set-up.

Op dit moment (en sinds het gebeurde) voel ik me alsof ik in een emotionele-achtbaan zit. Het ene moment heb ik de behoefte om het huis uit te gaan, maar ik ben niet meer bang. Het andere moment ben ik overdreven blij. Ook voel ik me sinds het gebeurde ontzettend opgewonden, alsof ik weer 16 ben, terwijl ik over het algemeen een laag libido heb. Dit is voor mij erg afwijkend, ik ben normaal emotioneel ontzettend stabiel en vrij stress bestendig. Een beetje stress heeft iedereen wel, ik ook en dat is zelfs gezond, als het maar niet langdurig is. Ook ben ik nooit overdreven blij of down en niet gauw onder de indruk.

Ik heb dit ook geplaatst op een ander forum, maar de reactie tijd is daar zo langzaam en in een andere taal, en nu ik het opnieuw type in het Nederlands is het wel confronterend. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een diagnose of advies van iemand die weet wat dit is. Ik heb de laatste week weinig anders gedaan dan m'n dagelijkse verplichtingen en me verdiepen in dit onderwerp. De meeste verhalen zijn vrij vaag op z'n best en sommige 'encounters' ook tegenstrijdig.

Ik heb echt geen flauw idee hoe ik hier verder op in moet gaan. Dit is misschien lastig uit te leggen maar dit is zo'n ding waar je bij had moeten zijn of zelf heb moeten ervaren. Misschien hype ik mezelf, of ben ik mentaal niet in orde. Ik ben nog steeds sceptische of is het allemaal eigen suggestie maar het is me net allemaal te bizar.

Ik wens ook graag anoniem te blijven gezien mijn professie en ik heb liever niet dat mijn sociale cirkel hier achter komt. Want als het zover komt dat ik professionele hulp moet zoeken zit de kans erin dat ik vaarwel mag zeggen tegen mijn hulpverleners-registratie
Dus ik zal niet mijn echte naam of adres plaatsen. Daarom zit ik nu natuurlijk op internet, ik durf er met niemand over te praten. Ik schaam me er ook ontzettend voor in zekere zin en ik twijfelde vrijdag lang om dit nu wel of niet te plaatsen op internet, anoniem of niet. Het voelt toch allemaal wel persoonlijk en ergens en ik ben niet meer bang maar het is wel wat beangstigend, ik zit hier wel met m'n handen in mijn haar mee. Ik snap dat een raar verhaal is en ik zou het zomaar niet geloven als iemand mij dit vertelde, maar ik wil echt weten wat te doen, misschien hebben jullie informatie of bronnen die mij anoniem kunnen helpen of behandelen.
Psychic
Toplid
Toplid

Re: Entiteit in huis of geestelijke stoornis?

Berichtdoor Psychic » 28 Mar 2013, 16:20

Het is al heel goed om dit probleem te delen ook al is het anoniem.
Dit is idd een type ervaring die men meestal voor zichzelf houdt. Je bent echter niet alleen met je ervaring.

Wat je ervaart komt doordat je toegang verleende. In de meeste gevallen zal er niets gebeuren, maar in sommige gevallen, waarbij er iemand aanwezig is of aangetrokken is, kan dit wel voorkomen. Meestal zit men daarna met de entiteit opgescheept.

Een vraag die zich stelt is hoe je aan die entiteit komt? Er moet immers eerst een overledene zijn die niet goed is overgegaan. Het meest waarschijnlijke scenario zal komen door je werk. Wellicht zijn daar mensen op onvoorziene wijze overleden terwijl ze in het ziekenhuis op hulp bleven wachten.

Een tweede vraag die belangrijk is, is of het om een man, vrouw of kind gaat. Het kan ook nog een schaduwpersoon zijn.

De meeste zullen je ervaringen idd duiden als geestelijke stoornis ware het niet dat er duidelijke bewijzen zijn waar in zulke gevallen deze verschijnselen op video zijn vastgelegd. Sommige video's hebben maanden observatie geëist. Het is echter ook mogelijk dat er op de video tekens zijn dat er een entiteit is zonder dat echt een schimmig iets moet verschijnen of iets afdrukken moet achterlaten of iets moet verplaatsen.

Er is hier iemand van de leden die op video vele anomaliën rond haarzelf vastlegde. Er is ook iemand geweest die haar ervaringen uittypte en gedetailleerd beschreef op een webpagina die op http://www.aura-oasis.be is gepubliceerd.

Wat je zelf al kan proberen doen is de openstelling en dus ook de toelating om te keren. Probeer dit alvast eerst.

Ik had nog een vraag. Gaat het om ZEER DUIDELIJKE aanrakingen? Alsof iemand ander u zou aanraken?
Ooit ontdekken we dat we geen lichaam zijn met een geest, maar een geest met een lichaam

http://www.aura-oasis.be
https://www.facebook.com/groups/auraoasis/
https://www.youtube.com/channel/UCbKft-Di1BS78XHS9WxHcCg
Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 28 Mar 2013, 17:28

Ik heb gister nacht wat meditatie oefeningen gedaan, niks zweverigs. Veel dansers en sporters doen dit ook. Maar volgens vele op internet is dit een goede eerste stap om 'contact' te maken. Geen stemmetjes in mijn hoofd zo ver, gelukkig denk ik. Normaal als ik mijn ogen sluit zie ik allemaal random dingetjes en kleuren of denk ik aan scenario's van die dag. Het is me gelukt om m'n geest helemaal rustig en 'blanco' te krijgen, dat is goed zo ver ik weet.

Twee camera tests gedaan, ook niks raar en nog steeds te donker. Ik ga van de week eens op zoek naar een dimmer-lampje of zo.

In mijn werk ben ik nog niet bijster veel in aanraking met overledenen geweest. Ik heb tot nu toe weinig zorgvragers mogen/kunnen behandelen die in direct levensgevaar waren. En ik werk ook niet op de terminale afdeling. Het komt natuurlijk wel voor dat iemand sterft in het ziekenhuis, maar daar zijn we ook niet altijd bij.

Vergeet alles wat je ziet op tv. over ziekenhuizen en zorgvrager-hulpverleners relaties in het echt gaat dat natuurlijk anders. We worden geleerd om duidelijk afstand te houden. Voor je eigen veiligheid maar een zorgvrager mag je nooit als vriend of tweede familie gaan zien. Er is natuurlijk een vertrouwensband nodig en dat gaat sneller als je iemand informeel behandeld, en close worden is niet verboden en prima maar wel met maten. Nu moet ik wel toegeven dat dit heel moeilijk is bij kinderen en tieners, of mensen die heel erg vriendelijk zijn.

"Wat je zelf al kan proberen doen is de openstelling en dus ook de toelating om te keren. Probeer dit alvast eerst."

Ik begrijp niet zo goed wat je hier bedoelt.

Je mag gewoon 'jij' zeggen hoor en geen 'u' ik voel me al zo oud worden de laatste tijd. De aanraking was zeer duidelijk en levenecht, alsof iemand even aan mijn knie voelde en daarna zijn/haar hand terugtrok. De hand voelde wat zacht en klein. Statische gezien denk ik dan aan een kind, jong volwassen of een vrouwenhand. Terwijl er zat volwassen dames en heren zijn met kleine handen.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 29 Mar 2013, 00:12

Met je geest zal alles wel in orde zijn. Daar ben ik redelijk zeker van.

Wat ik bedoel met het verband aanrakingen en ziekenhuis is de mogelijkheid dat in een ziekenhuis aardgebonden entiteiten kunnen zijn. Je moet de entiteit ergens opgedaan hebben al heb je de deur opengezet met je experiment.
U hoeft helemaal geen persoonlijke contacten gehad te hebben met stervende personen. Het feit dat een hulpzoekende geest je als verpleger ziet/volgt volstaat.
Dit mogelijk verband met je werk en het experiment, is geen duiding. Er is gewoon een mogelijkheid mee bedoeld.
Rood schreef:"Wat je zelf al kan proberen doen is de openstelling en dus ook de toelating om te keren. Probeer dit alvast eerst."

Ik begrijp niet zo goed wat je hier bedoelt.

Bij je experiment heb je aanrakingen door geesten toegelaten. Dit is een open deur. Wat je kan doen is deze toelating weer proberen intrekken. Je kan dit door, als je wat voelt, luidop te vragen om je met rust te laten en te zeggen dat je dit niet langer meer wil.
Het hangt natuurlijk van de entiteit af of dit volstaat.
Rood schreef:De aanraking was zeer duidelijk en levenecht, alsof iemand even aan mijn knie voelde en daarna zijn/haar hand terugtrok.

Deze vraag was voor alle duidelijkheid. Er zijn soms mensen die slecht zeer lichte aanrakingen voelen. De echte geestelijke aanrakingen zijn zeer levensecht. Je gaat ook kijken wie dat doet.
Het is niet je fantasie of je angst.

Betreft camera kan je je goedkoop behelpen met een webcam met hulplicht. Het afkijken van de vaak erg lange opnames is echter een tijdrovende zaak. Let vooral op schaduwen.

Kan je even proberen wat ik voorstel? Let je erop of je dan ook nog wind of koude voelt?

Zijn er nog dingen die je merkt? Geluiden?
Ooit ontdekken we dat we geen lichaam zijn met een geest, maar een geest met een lichaam

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 29 Mar 2013, 01:25

Dat het me aanraakt vindt ik om eerlijk te zijn niet zo erg, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Het gevoel van veiligheid en warmte van vorige vrijdag was een ontzettend prettige ervaring. Wat me wel ontrust is dat ik me toen en sindsdien ook seksueel geprikkeld voel. Misschien is dat gewoon mijn verbeelding vanuit angst of hysteria. Als het voortaan maar netjes blijft en me niet meer laat schrikken. Ik wil eigenlijk eerst weten met wie of wat ik te maken heb. En dat het ding zijn/haar identiteit deelt zou ik wel zo netjes vinden voordat het voortaan aan mijn knie pookt. Dat deed het in levende lijven waarschijnlijk ook niet, althans ik weet natuurlijk niet hoe rationele ze zijn.

Ik wil het ook niet dat het zich onwelkom voelt. Op internet staan vele verhalen staat dat dit wel eens misgaat en de entiteit blijft, soms boos, verward of geïrriteerd. Natuurlijk weet ik niet hoeveel hiervan waar is, veel van dit soort verhalen categoriseren entiteiten in verschillende hokjes variërend van engelen, demonen, boze/goede geesten, beschermers, etc. Dat soort termen lijken mij wat te menselijk en hebben een 'middeleeuws smaakje'.

Als dit ding me inderdaad heeft gevolgd vanuit het ziekenhuis moeten ie toch echt niet zijn vriendjes meenemen. Heb al mijn handen vol aan deze.

Camera komt wel goed, heb een oude VCR versie en eentje op mijn Tablet al is de kwaliteit niet zo best, en het geluid doet het niet op de PC. Ik zet hem zo weer aan kijken wat ie opneemt. Ik heb het meestal nooit koud en alles zit s' nachts dicht, maar ik zal letten op tocht. Ik merk geen geluiden (niks abnormaals) maar ben heel weinig in mijn slaapkamer, weet niet of dat uitmaakt.

Ik zit maar te gissen en jullie hebben natuurlijk hier meer ervaring in als ik. Ik ken dit soort dingen alleen van films en internet dus ik doe ook maar wat.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 29 Mar 2013, 02:01

Rood schreef:Op internet staan vele verhalen staat dat dit wel eens misgaat en de entiteit blijft, soms boos, verward of geïrriteerd. Natuurlijk weet ik niet hoeveel hiervan waar is, veel van dit soort verhalen categoriseren entiteiten in verschillende hokjes variërend van engelen, demonen, boze/goede geesten, beschermers, etc.

Dat het wel eens misgaat klopt. Dat komt bij alle mogelijke experimenten voor waar je entiteiten uitnodigt. Meestal is het wel gelegen aan de manier waarop je ermee omgaat.

Van die "verschillende hokjes" moet je niet veel geloven. Gidsen bestaan maar die gaan je niet aanraken of niet doorkomen bij ouija of andere tekens geven. Dit houden we dus even opzij.

Demonen, Djinns, elementalen, kan je ook gewoon verwerpen. Dit zijn dus duivels en hebben te maken met het geloof en zwarte magie. Geesten zijn zonder uitzondering overledenen die hier blijven rondhangen zijn. Het is ook niet je grootvader die op een vredige manier gestorven is in zijn bed. Wel andere die hier niet klaar voor waren.
Het is wel mogelijk dat een geest een agressief persoon is net zoals hij dat in het leven was.

Bij u vermoed ik dat de ervaringen mogelijk op voorgestelde manier vanzelf zullen achterblijven, al kan je zelf niet veel doen om de geest ook te helpen.

Je kan wel informatie vinden over dit type ervaringen. Als je niet alle ervaringen wil doorploeteren, bestaan er enkele boeken over. Het best bekende is http://www.goodreads.com/book/show/5358917-otherworldly-affaires
Ik wil wel opmerken dat de auteur een veelschrijver is en hier en daar ook wel niet de geheel juiste beschrijving geeft. Toch zijn zijn werken, waaronder encyclopedies over paranormale fenomenen vrij betrouwbaar.

Het fenomeen is echter al lang bekend maar was altijd erg taboe, vooral tijdens de heksenjacht waar het gegarandeerd je dood betekende. Ook werd het daar toegeschreven aan succubus en incubus duivels om de kerk mee te sleuren in de goedkeuring van het boek van Kramer (De Heksenhamer). Via schriftvervalsing probeerde hij de illusie van de goedkeuring van de kerk mee te geven en verkreeg hij medewerking van anderen die de kerk niet durfden tegen te spreken. Kramer wou zich vooral wreken om een zaak die hij verloren had en dit veroorzaakte de hele heksenjacht.

Maar goed, het is misschien interessant te weten, maar het wijkt nogal ver af van je ervaringen. Naar ik hoor zijn ze echter nog vrij beperkt.
Het is niet zo dat je je leven erg belemmeren. Denk ik toch?

Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 29 Mar 2013, 07:55

Als ik hier misschien even op mag inpikken.
Je schrijft ergens dat je meditatie-oefeningen doet. Ik zou mij vooral daarin de komende periode verdiepen, als ik jou was, maar dan op een zeer eenvoudige, kernachtige, gegronde en gedisciplineerde wijze. Zenmeditatie of iets in die zin is uitstekend geschikt om je meer te aarden en je ervaringen aan te kunnen of te kunnen verwerken.
Het probleem is volgens mij dat die ervaringen je zijn overkomen, terwijl je er psychisch niet aan toe was, ze in feite verwierp en er helemaal niet in geloofde. Nieuwsgierigheid alléén is geen goede reden om paranormale experimenten uit te voeren!
Je dient je ervaring dus te balanseren door jezelf van binnenuit te versterken. Alleen mensen die intuïtief of paranormaal begaafd zijn zullen je verder op dat vlak kunnen begrijpen of advies geven. De gangbare psycholoog of psychiater zal het als inbeelding beschouwen en je antidepressiva of andere medicatie voorschrijven.
Zo zie ik het dus. Zonder innerlijk houvast heeft het allemaal de neiging je te destabiliseren en het gaat er dus om dat houvast te vergroten of te versterken. Dat is dus nu en de komende periode belangrijk voor je.
Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 29 Mar 2013, 12:27

In een ander forum hadden ze het inderdaad ook over de Incabus. En meteen reacties van mensen hoe je dit type geest moet oproepen of juist verbannen. Zoveel kaarsjes aansteken, pentagram binnenstebuiten tekenen enzo. Iemand zei zelfs dat je de naam moest achterhalen en dat dan met bloed op een papier moet schrijven en verbranden. Dit vond ik echt veels te sprookjesachtig klinken en hoort inderdaad bij een tijdsgeest uit de tijd van de grote heksen/demonen jacht. Het stuk over Heksenhamer heb ik ook kort doorgelezen. Maar dat vond ik ook iets te ghostbusterig, entiteit X doet zo en verban je met methode A, enzo. Daarom heb ik bewust deze termen hier vermeden.

De hele ervaring is inderdaad geen belemmering, ik kan gewoon mijn dagelijkse dingen doen, maar het houd me gedachten wel constant bezig. Het naar bed gaan is een beetje spannend scenario geworden.

De film opname van gisternacht is erg slecht. Zelfs met een lamp aan blijven de beelden donker. Na een halfuur heb ik het uitgezet en moet toch iets anders verzinnen. Heb vlug de beelden nog eens bekeken, niks abnormaals. Ik hoor alleen wat ruis van het apparaat en mezelf in bed draaien en ademen.

Hallo Didho en bedankt voor de tip. Ben net begonnen met meditatie maar mijn zus kan me daar mooi bij helpen. Ze is danslerares en doet dit vooral bij Pilates lessen. Het is eigenlijk heel simpel gezegd een soort gymnastiek voor je luchtwegen en leren bewust te ademen. Veel mensen (ik ook) ademen verkeerd door de mond en dan krijg je dat gehijg terwijl je vaker via de rug, buik of neus dient te ademen. Dus hier ga ik aan werken.

Dat ik er niet aan toe was ben ik wel met je eens, maar wie wel? Je moet ook begrijpen dat ik heel statische en fysiek leef en werk: Klacht > Diagnose > Behandeling > Revalidatie > Herstel > Nazorg. Alles is zicht-meet/baar, een gebroken been makkelijker dan een tumor bijvoorbeeld maar alles is 'zichtbaar' te vinden. Ook heeft de medische wereld voor elke diagnose een voorgekauwde behandel methode. En nu ben ik aanraking gekomen met een veld waarin alles juist veel grijzer is en dat is voor iemand zo als ik natuurlijk een beetje eng. Natuurlijk wil ik een quick-fix, als het kan vandaag nog weten waar ik mee te maken heb en hoe ik er mee moet omgaan maar zo werkt het blijkbaar niet.

Ik ben het ook met je eens dat professionele hulp mij zullen diagnosticeren met stress, slaapstoornis, geestenstoornis of een hormoonschommeling. Ik vermoed dat ze me dan eerst behandeld op therapeutische basis. En als dat geen resultaat geeft zullen ze inderdaad overgaan naar slaappillen, antidepressivum of zwaarder. Hier ga ik natuurlijk niet aan beginnen tenzij ik mezelf niet meer functioneel acht voor dagelijks functioneren.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 29 Mar 2013, 21:25

Hoe vaak heb je er last van, vooral dan van de aanrakingen en intimiteiten? Dit is om het probleem een beetje te kunnen inschatten.
Dit kan immers subtiel zijn maar kan ook heel intensief zijn. Het is ook alleen als je gaat slapen?
Hoe lang houdt het je al bezig?

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 29 Mar 2013, 22:15

De aanraking en het warme veilige gevoel de nacht erna waren alleen vorige week, dit was vrij intents maar verder ~dat m'n prullebakje verplaatst is~ is er niks absurds gebeurt. Dus tot nu toe alleen in de slaapkamer, en niet persee 's nachts want 'het handje' was smiddags. Maar wel allemaal in tijden van rust en/of ontspanning, weet niet of dat iets uitmaakt. Het opgewonden gevoel is redelijk constant.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 29 Mar 2013, 23:00

Dan is het zoals ik vermoedde en heb je er eigenlijk niet zoveel last van. Ik denk dan wel dat het vanzelf zal verdwijnen.
Toch verzet je je best voor de toelating. Laat je niet verleiden.

Tijdens meditatie kan je jezelf ook omringen met een beschermende lichtkoepel. Dit versterkt je aura die een natuurlijke bescherming is.

Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 31 Mar 2013, 22:57

Betreft je pogingen om toch te proberen een video-opname te maken kan deze tip je probleem van te donkere video's ferm bijlichten.

Of je bekijkt je video's met mediaplayer en maakt de tools zichtbaar waarmee je het beeld kan verhelderen en meer contrast kan geven, of je verwerkt je video via moviemaker waar je deze ook gewijzigd kan opslaan.

Een webcam met ingebouwde leds, fototoestel (op hoge gevoeligheid) of gsm met videomogelijkheid (zoek of je geen nachtstand heb bij instellingen) kan echter vaak meer duisternis aan dan een videocamera.

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 01 Apr 2013, 12:17

Niks gebeurt tot gister nacht.

Ik ging laat naar bed maar was nog helder omdat ik avond dienst heb gehad. Een paar minuten nadat ik de tv. had uitgezet voelde ik tocht over mijn rug glijden, alsof het uit het matras kwam (ik lag op mijn rug in bed). Ik ging een stukje aan de kant liggen en het stopte meteen.

Nu wil ik niet uitsluiten dat dit een rare luchtstroom geweest kan zijn, maar ik was wederom helemaal ingestopt en geen deur of raam was open. Ik weet niet of dit iets is maar ik meld alles wat maar een beetje afwijkt.

Verder ben ik heel het weekend zoet geweest met video opnames bekijken. Ben nog steeds bezig met een goede set-up maar het gaat steeds beter. Ik heb alleen tot nu toe niks bizars kunnen vinden op video.

Even voor mijn eigen redenering: Als ik inderdaad te maken heb met een entiteit, dan betekend dat, dat hij mij kan zien neem ik aan. En als hij mij kan zien, ziet hij me toch ook die camera neerzetten, of maakt dat niet uit?
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 01 Apr 2013, 12:29

Dag Rood, aangename kennismaking ;)

Je vraagt je af of die eventuele entiteit het opmerkt dat jij hem/haar wil observeren via een camera....stel je gewoon even in de plaats :

Zou jij het erg vinden moest die entiteit je registreren op één of ander buitenaards medium ?
Wat ook jouw antwoord hierop mag zijn, dat komt overeen met het antwoord van de entiteit, want het is een spirituele spiegel waarin je nu kijkt.

Het gaat erom jouw echte zelf te vinden, de entiteit zal dan hierop authentiek reageren, en waarschijnlijk verdwijnt daarna het huidige fenomeen.

mvgr
yossam
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 01 Apr 2013, 12:51

Die redenering begrijp ik toch niet hoor, Yossam.
Allereerst zou ik zelf er geen enkel bezwaar tegen hebben, dat er mij later iemand probeert te filmen met een camera.
Maar zelf vermoed ik dat de doden anders waarnemen dan wijzelf en dat zij dit dus misschien niet eens zien.
Maar waarom zou de mening van de schrijver over die camera dezelfde zijn als die van de entiteit zelf? Wat komt dat gespiegel hierbij doen? Dat begrijp ik echt niet. Hij IS die entiteit niet zelf, nietwaar? Dat is gewoon iemand anders!
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 01 Apr 2013, 13:51

Rood schreef:Een paar minuten nadat ik de tv. had uitgezet voelde ik tocht over mijn rug glijden,

Een "geestelijke" tocht is letterlijk ijzig koud en scheelt ong. 10°C. Het is een gevoel alsof je een ijskast binnenstapt. Andere tocht kan niet als aanwijzing gelden.

Rood schreef:Verder ben ik heel het weekend zoet geweest met video opnames bekijken.

Het is idd zeer lastig geconcentreerd te blijven kijken. Er bestaat software die bewegingen in het beeld zelf registreert en aanduidt maar ik vind deze zelf niet. Waarschijnlijk zit deze enkel op de erg dure bewakingssystemen.
Je kan je video versneld bekijken als je tenminste zeer goed oplet. Dit vraagt dan vaak ook wel herhaaldelijk terugkeren. Deze resultaten haalde iemand met een spotgoedkope webcam met leds http://www.youtube.com/user/Bloem1808/videos?view=0. Hier zijn de resultaten geknipt en vereist nog zeer goed opletten!
De indrukwekkendste video vind ik die die ze nam met een fototoestel. Daar zie je letterlijk een schaduwpersoon wandelen. Deze is ook upgeload naar youtube maar je ziet het daar moeilijk, slechts op enkele frame's. Heel kort erna zie je de snel wandelende figuur ook terugkeren.

Rood schreef:En als hij mij kan zien, ziet hij me toch ook die camera neerzetten, of maakt dat niet uit?

Ja dat klopt. Het beste is als je dit in het geniep doet, tussen kieren van de deur, vanuit een donkere hoek en andere onopvallende methoden. Je zet het dan effectief best pas aan als de opstelling al vergeten is.
Men komt idd niet poseren.
Maar algemeen gezien is video niet echt de beste methode. Het succes is zeldzaam.
Videosystemen die pas opnemen bij beweging zijn er ook maar vaak duurt de beweging slechts een fractie van een sec. en reageert het systeem te laat. Voor zoiets mag je geen draadloos systeem hebben want ieder klein storingske doet de detectie aanslaan en er zijn veel kleine storingen tenzij het een digitaal systeem betreft.
Geluid heeft veel meer kans. Je zou het geluid van je video ook kunnen analyseren met adobe audition, cool edit pro of audacity (gratis). Hier moet je wel rekening houden met burengeluiden, geluiden van buiten, andere en deze optekenen tijdens het opnemen.
Het vraagt ook zeer geconcentreerd luisteren en eventuele stemmen zijn over het algemeen erg zwak in de ruis vervlochten. (de programma's kunnen de grondruis fel verminderen en de stem veel versterken)

Vooraleer met zo'n tijdrovende dingen te beginnen zou ik toch vooral de zaken zo duidelijk mogelijk trachten op te tekenen in een dagboek. Als je heel zeker bent, kan het idd. nuttig zijn. Het is wel mogelijk dat je de eerste dagen dus niets voelt vanwege de aanwezigheid van de camera.
Als de camera met een schermpje is, is de entiteit vaak zelf nieuwsgierig. Let dus ook op camerabewegingen.

Rood
actief lid
actief lid

Berichtdoor Rood » 01 Apr 2013, 14:24

Excusses Yossam maar ik begrijp jou opmerking niet helemaal. Wat ik eruit opmaak is dat ik persoonlijk iets met dit ding te maken heb of zo. Zou je dit willen toelichten, ik ben absoluut een leek in dit veld.

Aan de reactie van Psychic te zien loop ik tegen dezelfde technische problemen aan die jullie ondervonden hebben. Ik moet toegeven dat het afkijken van beelden inderdaad vermoeiend en tijdrovend is. Ik ben geen film/camera technicus dus moet mezelf al deze dingen eigen maken. Het lukt steeds beter maar het is af en toe wat lastig.

Ik gebruik nu een Tablet en dat is heel lastig beelden 'scannen' dit gaat beter als ik ze upload op de PC maar mijn video spelers hebben moeite met het geluid fatsoenlijk krijgen. Soms werkt het wel, andere keer niet, dit heeft te maken dat tablet films opslaat in 3gg format.. Ik kan ze converten naar avi en wmv (windowsmediavideo) maar dit werkt niet altijd.

Het geluid wat ik tot nu toe heb is wel prima. De microfoon reikt inderdaad best ver en ik hoor veel achtergrond dingen, deuren van de buren, waterleiding die aanslaat, vogels en katten buiten maar niks wat ik niet kan plaatsen. Ook hoor ik constant ruis, maar dat is normaal zo ver ik weet gezien het constant is en in elke opname dusver. Ik heb nog wat andere opties qua camera's en microfonen, ik probeer van alles wat en kijken wat het beste resultaat geeft. Het filmpje wat je mij linkte kan ik niet openen, die video is verwijdert óf ik heb geen toestemming om deze te bekijken. Ik ga vannacht eens kijken of ik wat foto's kan maken, gezien dit meer succes heeft. Ik heb een hele mooi perstoestel wat foto's maakt in super kwaliteit, dit is ook iets makkelijker te bekijken dan uren naar m'n slaapkamer te staren. Ander ding, de entiteit word toch niet boos of angstig als ik dit doe? Dat is wel het laatste wat ik wil bereiken. Want de fotocamera heeft een grote lens en groot bereik maar ook een alles-verblindende-flitser.

Ik hou inderdaad heel statistische een 'dagboekje' bij met gebeurtenissen.

Wat bedoel je met 'camera met een scherpje' en tijdsluiter?
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 01 Apr 2013, 14:34

Als je begint de verschijnselen te zien doorheen echte zelfkennis, komt al de rest vanzelf, dan begin je de zogenaamde "andere" te begrijpen vanuit je eigen wezen.
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Parsam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Parsam » 01 Apr 2013, 15:12

Didho schreef:Die redenering begrijp ik toch niet hoor, Yossam.
Allereerst zou ik zelf er geen enkel bezwaar tegen hebben, dat er mij later iemand probeert te filmen met een camera.
Maar zelf vermoed ik dat de doden anders waarnemen dan wijzelf en dat zij dit dus misschien niet eens zien.
Maar waarom zou de mening van de schrijver over die camera dezelfde zijn als die van de entiteit zelf? Wat komt dat gespiegel hierbij doen? Dat begrijp ik echt niet. Hij IS die entiteit niet zelf, nietwaar? Dat is gewoon iemand anders!

Op zo'n manier loopt het toch in het honderd.

Rood heeft een terechte vraag gesteld en naast anderen, geeft Yossam een antwoord.

Wat gebeurt er nu? Gekwalificeerd forumlid Diddho zegt dat hij het antwoord van Yossam niet begrijpt, dus ontkracht haar antwoord. Een paar bijdragen verder schrijft de vrager Rood ongeveer hetzelfde. Dus hij heeft intussen de reactie van Didho gezien, en dat beïnvloedt al zijn houding tegenover het antwoord van Yossam.

Voorstel: Gekwalificeerde leden ondermijnen mekaar niet, maar geven elk op zich hun eigen antwoord aan de vraagsteller. Deze regel wordt op de meeste ernstige fora toegepast.
Parsam ;)
Love is a sign from the heavens that you are here for a reason
http://www.paryos.be
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 01 Apr 2013, 18:49

Dat is dan nieuw en dat heb ik zelf op nog geen enkel forum toegepast gezien, Parsam. Vrijwel altijd gaat iedereen onderling met mekaar discussies aan en wordt dat niet verboden. En dat is bij mijn weten op dit forum ook altijd het geval geweest.
Ik zie niet in waarom ik Yossam er niet op mag wijzen dat ze mijns inziens publiekelijk verkeerde informatie geeft aan Rood. Het is niet door mekaars fouten in de doofpot te stoppen, dat de kwaliteit van dit forum erop vooruitgaat. En als ik daar niets over mag vinden en er mijn eigen mening niet over geven, dan moet ze haar visie maar PRIVE aan Rood doorgeven en dus NIET op een open forum plaatsen. Vind ik nogal logisch!
Ik kan het zelf verder ook onjuist vinden dat jij hier de familiebelangen komt verdedigen en voor je echtgenote in de bres springt. Kan ze dat om één of andere reden zelf niet doen misschien?
En verder beschouw ik Rood als volwassen genoeg om zich een eigen mening te vormen, los van mijn mening over het schrijfsel van Yossam. Hij hoeft niet als een kind bepamperd of overbeschermd te worden, nietwaar? Het valt ook nergens uit af te leiden dat hij door mijn mening beïnvloed werd. Dat projecteer jij er helemaal zelf op.
In ieder geval beschouw ik deze tussenkomst van jou als ongepast, Parsam, en zoiets komt dus ZEKER de kwaliteit van de site niet ten goede!

Terug naar “Paranormaal”