Kan onze geest ons lichaam helen?

Alternatieve onderwerpen zoals acupunctuur, hypnose, NLP, kruiden, healing, reiki, mindfulness en andere...
Ook andere onderwerpen die minder passen in bovenstaande topics maar wel iets met het alternatieve/mysterieuze/UFO te maken hebben kunnen hier terecht. Ook onderwerpen zoals astrologie en gelijkaardige.
piet
Toplid
Toplid

Kan onze geest ons lichaam helen?

Berichtdoor piet » 15 Aug 2016, 10:04

In spirituele boeken lees je dat alle ziekten hun oorsprong in de geest hebben.
Soms hoor of lees je over een wonderbaarlijke genezing na een bijnadoodervaring.
Dergelijke wonderen zijn blijkbaar heel zeldzaam.
In hoeverre is de mens in staat te genezen van bijv. kanker met behulp van zijn geest, ook al heeft die geen bde ondergaan?
Helpt positief denken of maakt het niet uit als je ziek bent?
Maakt het iets uit of je gelovig bent of niet?

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Yossam
Moderator
Moderator

Re: Kan onze geest ons lichaam helen?

Berichtdoor Yossam » 15 Aug 2016, 18:43

Dag Piet & iedereen;

onze geest speelt alleszins een voorname rol bij genezing, mijns inziens.

We kunnen nooit iets forceren wat niet is "voorzien" door de Kosmos, maar we kunnen wel "meewerken" als het wel is voorzien.

Zelf mag ik mezelf als "genezen" van kanker beschouwen (na 11 jaar-was ten dode opgeschreven, héél ernstig ziek geweest gedurende meer dan 1 jaar) ,
ik ben heel gelovig en spiritueel -niet op de klassieke manier- , dat speelt volgens mij een cruciale rol;
ik heb géén bewuste BDE gehad, maar wel uittredingen en lucide/voorspellende dromen en dergelijke meer (helderziend- en -voelend :-) .
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 15 Aug 2016, 23:19

Healing kan. Het is onderzocht. Een voorbeeld daarvan zijn met zout vergiftigde sojazaden die in gelijke omstandigheden in bakken konden ontkiemen. Men keek daarbij na hoeveel sojascheuten er toch ontkiemden en hoe snel ze daarna groeiden.
Bij de helft van de plantbakken werkten healers op het plantsel in en deze bleken indrukwekkend meer te ontkiemen en sneller te groeien.

Een ander voorbeeld is het placebo. Dit werkt als men het niet weet dat het slechts nepmedicijn is en als men diep gelooft dat het werkt.

De vraag is natuurlijk in hoeverre je je eigen genezing kan beinvloeden als je plots een snelle ernstige fatale ziekte hebt. Ik geloof niet dat positief affirmeren gaat helpen. Je kan het immers niet geloven ook al hou je dit heel lang vol.
Als je dan pas nog de juiste techniek moet leren kennen tussen halve waarheden en de manier waarop het werkelijk wel werkt, dan lijkt het me toch te mislukken.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 16 Aug 2016, 08:18

Yossam schreef:We kunnen nooit iets forceren wat niet is "voorzien" door de Kosmos, maar we kunnen wel "meewerken" als het wel is voorzien.

Ik denk dat dit een juiste stelling is.
Ik ken mensen die hun geloof verloren omdat ze niet genazen van kanker ondanks een groot vertrouwen in de maagd Maria. Het is heel moeilijk om aan hen uit te leggen dat niet alles mogelijk is.

Denis schreef:Bij de helft van de plantbakken werkten healers op het plantsel in en deze bleken indrukwekkend meer te ontkiemen en sneller te groeien.

Dit wil zeggen dat een buitenstaander invloed kan hebben op het genezingsproces van een zieke ook al heeft de patiënt er geen weet van.

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 20 Aug 2016, 01:01

piet schreef:Dit wil zeggen dat een buitenstaander invloed kan hebben op het genezingsproces van een zieke ook al heeft de patiënt er geen weet van.

Dat is de bedoeling van healing. Of dit ook werkt als de patiënt er geen weet van heeft moet worden onderzocht.
Bij healing mag men natuurlijk ook geen onvoorwaardelijke resultaten verwachten. Laat ons zeggen dat een experimentele groep beter moet genezen dan deze waar geen healing op toegepast wordt. Als het ook lukt als de zieke er geen weet van heeft sluit dit verklaringen als suggestie of placebo uit.

Er is zo ooit wel eens onderzoek verricht. Ik heb wel een degelijker krantenartikel over dit onderzoek maar hier vond ik een verwijzing naar het onderzoek ook wel terug: https://staatgeschreven.nl/2013/05/27/wetenschappelijk-onderzocht-dus-waar-bidden-werkt-een-beetje/

Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 20 Aug 2016, 19:08

Healing werkt zeker :
als voldaan is aan alle "voorwaarden";
*het moet "voorzien" zijn door de kosmos,
*de intenties van de healer moeten 100% zuiver/altruïstisch zijn en
*de ontvanger moet ervoor openstaan (desnoods zonder het echt te geloven).
Yossam
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 21 Aug 2016, 13:33

Spectaculaire verbeteringen of genezingen bij mensen met welke ziekte dan ook kunnen alleen plaatsvinden onder schitterende constellaties die daar op wijzen.
Wonderen op dat gebied die ik heb gezien gebeurden b.v. onder:
De progressieve volle maan
De secundaire zon conjunct de ascendant
Jupiter stationair conjunct cusp 6
Uranus stationair conjunct cusp 11
Noordknoop stationair conjunct/ oppositie de zon
Saturnus stationair driehoek/ sextiel de zon
Bepaalde schitterende solaren

Healing door andere mensen is geen mogelijkheid. Hoe graag we dit ook zouden wensen...... :idea:
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 22 Aug 2016, 12:54

Jupiter schreef:Spectaculaire verbeteringen of genezingen bij mensen met welke ziekte dan ook kunnen alleen plaatsvinden onder schitterende constellaties die daar op wijzen.

Zelf ben ik een andere mening toegedaan. Puur al op basis van logica zou het er onbetwistbaar op neerkomen dat je nergens iets kan aan doen. Laat misdadigers maar lopen, ga niet meer naar de dokter, post hier je mening niet meer, ga niet meer werken, vermoord gerust je vijand, gebruik maar drugs en neem gerust een overdosis het verandert dan toch niets. Ook zou je je hele leven de kwal, dominante en agressieve allesweter, profiteur en rotzak van de maatschappij mogen zijn, je komt na dit leven toch in de hogere sferen terecht waar je de hogere sfeer kan gaan verpesten.
We hebben het filosofisch probleem betreft Determinisme (alles ligt vast) en vrije wil, hier al meer dan eens aangekaart. Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hierover kwijt. Op sommige dwanggedachten bijv. zit ongetwijfeld een grote druk om eraan te weerstaan. Ik denk bijv. aan een dagelijkse gewoonte van iets dat je moet doen voor aleer je kan gaan slapen. Als je zoiets zou besluiten af te schaffen zou je in het begin zeker moeite hebben om de slaap te vatten.

Ook zou niets meer iets uitmaken waarmee je informatie verkrijgt inclusief een gebruiksaanwijzing lezen, zoeken naar de ideale plaats om naar olie te boren enz. Als je bijv. ergens naartoe moet waarvan je het adres nog nooit eerder bezocht, dan helpt een gps toch duidelijk om gemakkelijker tot bestemming te komen. Je red het niet door naar de planeten te kijken en daaruit te besluiten "oh, ik kom er zowiezo.
Althans dat is mijn mening.

Ook studies die het effect van healing/bidden/liefde op gezondheid kan hebben, zou onzinnig zijn want je kan er toch niets wijzer mee worden. Dit zou dan opgaan voor alles, inclusief het bestuderen van de planeten en hun invloed zelf. Het zou geen enkele waarde hebben.

Laat ook jullie meningen horen met pro of contra's omtrent deze stelling.

Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 22 Aug 2016, 13:39

Wel, er bestaat natuurlijk een relatieve vrije wil.
Astrologie heeft dus helemaal niets met determinisme te maken.

Als we objectief en onafhankelijk naar het leven kijken zien we dat dit 100% synchroon loopt met het totaalpallet aan constellaties.
Jarenlang heb ik verschillende zieke mensen gevolgd. Ontstaan van ziektes, verloop van ziekte, genezing en sterfte zijn altijd manifestaties van de planetenstanden van dat moment.
Als een patiënt tijdens zeer gunstige constellaties naar een healer gaat treed er verbetering op en krijgt de healer alle credits.
Als een patiënt tijdens ongunstige constellaties naar een healer gaat treedt er verslechtering op en krijgt de healer de schuld.
Daarom is het ook zo dat iedere healer wisselend succes heeft. Een healer denkt dat hij of zij healt, maar dieper onderzoek toont aan dat dit een illusie is.

Dit is het grote geheim van het leven. Of we het nu leuk vinden of niet.......
Zonder astrologie was er niets en niemand.
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 22 Aug 2016, 17:11

Voor het grootste deel ben ik akkoord met Jupiter.

Maar aangezien we toch allemaal onze "taak" hebben, en het de bedoeling is dat we allemaal "geheeld" worden, dus ingelijfd bij het geheel, is het evident dat we mekaar daarbij helpen.

Dat kan niet door iets te forceren volgens "onze eigen wil", dat is hopeloos.

Maar helpen bij het uitvoeren van een kosmisch verantwoorde "helingsprocedure" oftewel healing,
is pure liefde en is dus zeker aangeraden, dat werkt echt langs alle kanten; zowel heen als terug (hoe meer men geeft, hoe meer men ontvangt).
Yossam
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 22 Aug 2016, 18:33

@ Yossam
Zeer zeker moeten we elkaar allemaal helpen, zo leef ik zelf ook.
Ik twijfel ook niet aan de goede intenties van genezers en therapeuten. Helaas echter zijn deze goede mensen niet bewust van de veel sterkere en in hiërarchie grotere astrologische invloeden waar we allemaal aan onderhevig zijn. Ook onze biologische processen.
Astrologie is vrij voor iedereen. Iedereen kan dit controleren"...........het is zeer aan te raden voor mensen die het leven echt willen begrijpen.
Zo heb ik 2 weken de olympische spelen gevolgd ......de medailles verlopen exact met de planetenstanden van de hoofdpersonen en de horoscoop van het land. Het grootste geheim is tegelijk het grootste taboe.....

Goed, ik zal in dit topic verder niet over astrologie reppen.
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 22 Aug 2016, 22:19

Inderdaad, Jupiter, mijn echtgenoot Parsam, is full-time astroloog ;-) :-)
Yossam
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 22 Aug 2016, 23:04

Ja dat wist ik. Chapeau! Het vergt veel moed en doorzettingsvermogen om tegen alle vooroordelen in deze omnilaterale wetenschap te doorgronden, te doorleven en je eigen te maken
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 22 Aug 2016, 23:49

Goed Jupiter, we kennen nu je mening die gevormd is. Misschien zijn er nog mensen die een gelijke of andere mening hebben? Omtrent hoe men denkt over healing. Ik heb mijn mening ook al gegeven.

Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 23 Aug 2016, 20:42

Jupiter schreef:de medailles verlopen exact met de planetenstanden van de hoofdpersonen

Ik pik astrologie nog even op dat je hier als argument gebruikt dat boven de intenties van bijv. healing zou staan samen met het feit dat je
Jupiter schreef:Wel, er bestaat natuurlijk een relatieve vrije wil.

Dan zou je dus bijv. kunnen berekenen wanneer je gaat winnen op de paardenrennen en dus best een groot bedrag inzet en wanneer je geen kans hebt en dus niet meedoet.

Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 23 Aug 2016, 21:30

nu ja, ik stel het een beetje cru maar het is ook zo.
Er zullen dus waarschijnlijk wel invloeden mogelijk zijn, zoals van healing. Anders zou het systeem nogal onstabiel worden. Lijkt me logisch.
Nu ja, ik geloof toch in een invloed van healing al moet je daar geen onvoorwaardelijk herhaald succes van verwachten. Een invloed op een aantal wel.

Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 23 Aug 2016, 21:54

Dat klopt Denis.
Dit heb ik ook jarenlang gedaan. Voortschrijdend inzicht ligt aan de basis van astrologie beoefenen. Door mijn ziekte heb ik nooit alle astrologiestelsels volledig kunnen onderzoeken.
Ik ben dus geen feilloos astroloog, wel oprecht en zonder pretenties.

Het kost jaren om het woud van invloeden te ontwarren en een goede inschatting te maken.
Elk moment is er weer een unieke samenstand van invloeden. Daarnaast beschik ik meestal alleen over de geboortedag wat betekent dat ik over ongeveer 50% van de info beschik.
Dan komt er nog bij dat mijn eigen planetenstanden van doorslaggevende aard zijn.
Voor ik hier achter kwam was ik al duizenden euro's lichter.

De aanslag in Brussel gebeurde b.v. Onder een exact vierkant tussen Jupiter en Saturnus, mundaan.
Binnen 3 dagen overleden ook 2 jonge Belgische wielrenners. Dit is een aanwijzing dat er iets verschrikkelijks gaande was in de horoscoop van België, die ik overigens niet paraat heb.

De grote ramp in Fukushima gebeurde exact toen Uranus( ongelukken) op de equinox kwam op 0 graden ram.

Ons aller vriend Dirk werd ziek en overleed tijdens een catastrofale Solaar.

Astrologie is het raamwerk waarbinnen het hele leven zich afspeelt.

Reist iemand met schitterende standen door oorlogsgebied.....diegene kan onmogelijk sterven.
Heeft iemand catastrofale standen dan zal degene een sterk vergrote kans hebben om zelfs in gezonde toestand een ongeluk of eventueel zelfs slachtoffer van een aanslag
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 23 Aug 2016, 23:53

Wie heeft al healingsvormen of alternatieve behandelingen ondergaan? Of misschien zelf gedaan?

Velen zullen ervaring hebben met Reiki. Dit is vaak toegepast op mij als proefpersoon, zomaar, voor de ervaring. Veel bijzonder vond ik dit niet, wel plechtig en met eerbied.
Shiatsu heb ik ook al laten toepassen tegen nekklachten. Ik heb ook zelf Shiatsu geleerd. Dit is meer tegen klachten gericht maar degene die het bij mij deed, deed het nogal keihard. Verder heb ik daar geen verbetering bij gevoeld. Er zijn meerdere vormen van shiatsu.
Healing (iets tussen magnetiseren en intuïtie met energie) beviel me nogal goed. Degene die het toepaste bij mij was ook helderziende en zo zei ze me "je moet nu niet op je pa zitten denken". Inderdaad was ik daarmee bezig terwijl zij healde. Na de healing met iemand die zeker enige paranormale powers had, voelde ik met wekenlang, maanden beter. De pijn was enorm verbeterd.
Alternatieve massage heb ik ook laten doen. Het gaat hier niet om spiermassa loskrijgen en ook moet je er niet in een donker verlicht hokje voor. De echte alternatieve massagevormen zoals intuïtieve, Californische, Holistische, Zweedse. Ik moet echt zeggen dat dit geestelijk welzijn veroorzaakt. Persoonlijk geloof ik ook in een healing daardoor. Ik heb dan ook zelf Californische massage opleiding begonnen, net zoals Shiatsu. Ook healing heb ik wel geleerd maar dat vooral omdat ik soms de aura kan waarnemen. Niet met de ogen maar met het geestelijk oog en alleen in bepaalde situaties.
Acupunctuur heb ik ook nog laten doen. De eerste 4 sessies deden totaal niets en gezien er toch wel enkele pijnlijke plaatsen aangeprikt werden (bijv. de zijkant van de hand of tussen de beentjes in je voeten) wou ik het bij de 5de keer laten. De 5de keer had echter uitstekende resultaten en de pijn was weg. (de acupunctuur werd uitgevoerd door een dokter)

Ik vind deze behandelingen niet fout op voorwaarde dat men de gewone geneeskunde wel raadpleegt en dit doet in aanvulling. Helaas is dit een terrein waarbij de sceptische antikwakvereniging meent zwaar te moeten optreden. Velen met een ongeneeslijke ziekte die geen kans meer hebben, proberen immers nog bijkomende healingmethodes en het is dus ook normaal dat van deze er natuurlijk velen sterven. Dat wil dus niet zeggen dat ze sterven door een gevaarlijk individue die een oplichter en valse geneesheer is. Je weet immers toch wel zeer duidelijk waar je aan begint?

Algemeen moet ik zeggen dat de meeste behandelingen me aangeboden werden zonder dat er iets bij beloofd werd als genezing. Op de hardhandige shiatsubehandelingen na vond ik deze een vorm van welness die geestelijk healend werkt en vandaar zo ook wel enige invloed kan hebben op het fysieke lichaam of op zelfgenezing. Vooral als er veel eerbied, liefde en intuïtieve healing in gestoken wordt. Ik geloof wel dat daardoor wel genezing kan bespoedigd worden of zelfgenezing kan ontstaan.

Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 27 Aug 2016, 17:21

Denis schreef:Wie heeft al healingsvormen of alternatieve behandelingen ondergaan? Of misschien zelf gedaan?

Ik doe dit al vele jaren (sinds 1990) , maar maak ik er geen reclame voor ! Mensen willen hierin zeker niet gepusht worden, ze komen door "het lot" op je pad... en als de vraag komt, zal ik steeds helpen.

Het werkt alleszins, daarvan bestaan er genoeg betrouwbare getuigenissen en bewijzen....
Yossam
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 19 Sep 2016, 14:28

Ik geloof ook dat met een juiste aanwending van de geest een helend effect heeft op het lichaam. Ik heb eens een verhaal gehoord dat dit kanker heeft overwonnen. Ik geloof ook dat een ander dat kan doen bij iemand, maar ik denk dat dit een minder sterk uitgesproken effect zal hebben.

Maar ik zie dat als een aanvulling op de wetenschappelijke geneeskunde. Afhankelijk wat het probleem is. Met een gebroken arm is het bijvoorbeeld vanzelfsprekend dat dit door de klassieke geneeskunde moet verholpen worden. Toch zit hier wat spiritualiteit in want de gebroken arm wordt op zijn plaats gezet en het is de natuur en de geest die het vervolgens aan elkaar laat groeien.

Eigenlijk zouden klassieke geneeskunde en alternatieve geneeskunde mekaars complement moeten zijn en niet mekaars concurrent die met alle mogelijke beschikbare middelen moeten bekampt worden.

Yossam schreef:Ik doe dit al vele jaren (sinds 1990) , maar maak ik er geen reclame voor ! Mensen willen hierin zeker niet gepusht worden, ze komen door "het lot" op je pad... en als de vraag komt, zal ik steeds helpen.

Vind ik een hele goede houding. Het aanbieden, maar toch niet opdringen en niet alles wat anders is afbreken.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.

Terug naar “Alternatief, mysterie, vreemde verschijnselen, andere”