Bestaat God

Alles wat meer met spirituele kennis te maken heeft of dat meer een filosofische bedenking is. Opvattingen omtrent karma van vorige levens, schepping, doel van het leven... kunnen hier terecht.
Denis
Site Admin
Site Admin

Bestaat God

Berichtdoor Denis » 04 Dec 2008, 09:37

Ik citeer uit de msn groep aura-oasis

Van: SageDearborn (Oorspronkelijk bericht)
Verzonden: 4/12/2008 8:11

Niemand die kan bewijzen van het bestaan of niet bestaan.

In ieder geval: ik geloof er niet in.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Denis
Site Admin
Site Admin

Re: Bestaat God

Berichtdoor Denis » 04 Dec 2008, 09:40

Van: MSN-bijnaam aura_oasis
Verzonden: 4/12/2008 8:33

Een god als wezen dat op de mens gelijkt zal idd waarschijnlijk niet bestaan.
De intelligentie van de natuurkrachten en de drang tot leven evenwel, is moeilijk te ontkennen. Daar zitten de goddelijke creatieve vermogens.

Graag nieuwe postings in ons nieuwe forum http://auraoasis.123forum.be aangezien de groepen van msn verdwijnen.
ik ben zo vrij dit bericht daar ook te plaatsen.

Denis

boterbloempje
actief lid
actief lid

Berichtdoor boterbloempje » 04 Dec 2008, 10:29

hallo denis,
ik zei het al eerder ik zag god (zelfs nog ni zolang geleden) als een
man met een dikke boek die zegt zo en zo en zo dient er geleefd te worden en bij elke fijne gebeurtenis bedankte ik hem en gaf ik hem kusjes hahaha ik kan er nu best om lachen natuurlijk :oops: groetjes
Ohana_eye
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Berichtdoor Ohana_eye » 04 Dec 2008, 10:58

Ik heb een sterk geloof die ik kan uiten in kunstzinnigheid zoals tekenen en dansen onder trance maar met woorden heb ik toch altijd moeite gehad. Ergens op een forum heb ik het eens geprobeerd en het volgende kwam eruit:
Mijn god is moeder natuur en dus zal het een godin zijn.
Maar nee, de natuur heeft geen geslacht volgens mij en ik bekijk het ook niet taalkundig.

Vroeger dacht ik dat God diegene was die voor de synchroniciteit zorgde in het leven.
De god die ik in gedachte had is gesitueerd in het onderbewustzijn en waar we niet altijd bewust bij kunnen.
Ik denk er klaarblijkelijk nog steeds zo over.

Het is tot nu al lang geleden dat ik hierover heb zitten denken.
Ik heb een geloof maar ik wil er geen identiteit meer aan geven. Ook omdat ik het concept God ging verwarren met geesten. (die ook verantwoordelijk kunnen zijn voor sommige synchroniteiten, althans, dat vermoeden krijg ik soms)
Gewoon erkennen dat er meer is dan het oppervlakkige reilen en zeilen van het dagelijkse leven.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom".
carmenlyan

Berichtdoor carmenlyan » 05 Dec 2008, 10:21

Ja god bestaat en is onze natuur in ieder van ons schuilt nl een stukje god alleen zijn wij dat vergeten we zijn zelf onze schepper van een hemel en hel op aarde en als we het beter willen hebben moet een ieder van ons bij zichzelf beginnen pas dan komen er veranderingen en creeren we een nieuwe wereld.
De mens is zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn eigen daden dat is wat we hier moeten leren op de ze aardschool en als we de les begrepen hebben wordt het beter, maar gelukkig worden we ook door god of het licht of de bron (je mag zelf weten hoe je het noemen wilt) geholpen als je er om vraagt.

Lieve groetjes allemaal Carmen
one4all
Toplid
Toplid

Berichtdoor one4all » 06 Dec 2008, 01:53

God, persoon, ding, wezen, energie... voor ieder z'n eigen waarheid, dit is wat telt, je eigen innerlijke Goddelijke. Dit was ook zo bedoeld door de Gnostici, een van de eerste christenen. Wat vandaag begrepen wordt is door de mens zo gemaakt.
Wat is God, God is alles, één. Alles is energie, God is energie, energie is één, wij zijn één, wij zijn energie.
:: Become aware and you'll grow ::
http://www.youtube.com/user/ExperiencedGhost#g/u
HansB

Berichtdoor HansB » 07 Dec 2008, 18:37

Hallo Luitjes,
Bestaat God? Een heikel onderwerp en vraag. Taalkundig is de benaming 'God' een metafoor, alsook Jezus, Petrus en allerheiligen die vooral mythologisch moeten worden bezien. Vraag eens duizend kerkgangers hoe ze God zien en je krijgt duizend verschillende antwoorden. Is dit geloven niet ongeveer hetzelfde als je zegt, 'Ik geloof dat we vanavond regen krijgen? - Dus vreselijk speculatief in feite. Is die God die geloofd wordt dan een afgod? Als we de 5000 jaar oude Gnostische Kennis mogen geloven wel dus. Diezelfde 1000 mensen zijn in feite 1000 godskernen (EONEN genaamd) bijeen die zo gezamelijk bijeen ware wonderen kunnen bewerkstelligen die aan God worden toegeschreven. Hetzelfde doet zich voor bij seances, gebeds-geneesdiensten, maar ook bij voetbalwedstrijden (in destructieve zin) Maar wie of wat God nu is? Onze Godskern in ons, ons Geweten is die stille Stem die ons naar Kennisvergaring drijft, kennis die je laat inzien dat het nutteloos is je af te vragen of God nu bestaat. Niet voor niets wordt Hij de Onzienbare, de Onbenoembare etc. genoemd in Oosterse Godsdiensten. Die miljarden mensen die in God geloven, hun leven voor opofferen en hem zo belijden als realiteit is het meest signifante wat je over God kunt zeggen. Dat drijft mij ook dit stukje te schrijven met dit voorbeeld. Ooit zag ik schadelijke rupsen in mijn tuin. Ik nam ze op en zette ze op de grond, wetend dat als je hun oorspronkelijke plekje weer hadden bereikt, ze toch al gestorven zouden zijn of veranderd in een vlinder. Nu stelde ik me voor dat rupsen onderling kunnen praten, en dat die paar rupsen zouden zeggen, 'ik ben opgenomen door God volgens mij, want ineens was in op de bodem van m'n bestaan, het begin. Een groot wonder is het, maar zien kon ik Hem niet, want Hij was een nummertje te groot voor mij, of mijn oog te klein. Maar God bestaat !!!
Groeten Hans
Invincible-Jedi
Toplid
Toplid

Berichtdoor Invincible-Jedi » 13 Dec 2008, 21:48

Beste mensen,
Ik kan mijn visie op God het best illustreren door te laten zien hoe ik Hem ervaar. Ik heb dat uitgedrukt in een meditatieve tekst die hieronder staat.

DE ZEE, DE STILTE EN GOD
Er is één bijzondere plek waar ik me het dichtst met God verbonden voel: dat is de Friese waddenkust. Vooral 's avonds laat, als de schemering al is ingevallen en het laatste daglicht nog boven de horizon in het westen gloort, als je alleen nog het gekrijs van overvliegende meeuwen kunt horen en vage, o­nbestemde geluiden tot je doordringen die over het wad worden aangedragen, voel ik in die ruisende stilte hoe God soms heel dicht bij me is en Zijn gedachten in me vloeien.

Het zijn deze stille gesprekken met Hem, die me op momenten van grote rusteloosheid en soms vertwijfeling, dichter bij Hem hebben gebracht. Alsof er dan een last van me afviel en er zich verten voor me openden, die ik in mijn rondcirkelende gedachtenjacht niet had gezien, alleen maar vermoed.
Sommige plaatsen lenen zich er bij uitstek voor om je weer te verbinden met de o­ngeziene, met o­nze Vader - ver van de drukte en het rumoer van de stad. Staande op de dijk, met uitzicht over het eindeloze wad, waar je in de verte het zwaailicht van vuurtorens ritmisch over de eindeloze golven ziet glijden, voel ik me soms innig verbonden met Hem.

Het zijn geen woorden die ik dan hoor, maar meer het invloeien van gedachten, beelden soms ook, die me mijn dagelijkse zorgen plotseling, als in een flits, in een heel ander licht laten zien. Hoe groter de afstand is tot het dagelijkse 'ik' met al zijn zorgen, plannen en bezigheden, des te kleiner is de afstand tot Hem, die eigenlijk altijd wel bij o­ns is, maar die we meestal door o­ns gejaag en gejacht niet eens opmerken.
Langzaam wordt de schemering dan dieper; als de eerste sterren verschijnen en de Melkweg langzaam zichtbaar wordt als een flonkerend lint van licht, zich uitstrekkend van horizon tot horizon, voel ik de adem van Zijn gedachten, Zijn aanwezigheid: véél milder, weidser en dieper dan mijn eigen gedachten, ze liefdevol omvattend, maar toch niet helemaal samenvallend daarmee. Inzichten worden me dan soms gegeven, gedachten die ik alleen maar vaag had vermoed, rustend op de bodem van mijn ziel, klaar om te worden gewekt.
Binnen en buiten vloeien samen, de diepten van de ziel openen zich en worden doordrongen door de eindeloze weidsheid van Hem, die o­ns tot in elke vezel kent, maar o­ns nooit veroordeelt, hooguit op een liefdevolle manier wijst op dingen die we anders zouden moeten doen om o­nszelf en anderen gelukkiger te maken.

Als ik die rust en stilte eenmaal in mezelf heb gevonden, gaan mijn gedachten uit naar de liefdevolle dingen die ik graag voor anderen zou willen doen. Dan vraag ik Hem om een zegen en om kracht om vol te houden, ook als het moeilijk wordt, om niet te verslappen als mij allerlei hindernissen in de weg worden gelegd.

Voor mij is dit een manier van bidden - bidden met de ogen open, met de blik vooral naar binnen gericht. Een vorm van zelfbeschouwing, van meditatie, waarbij ik me liefdevol verbonden voel met Hem.
Lang werken zulke ervaringen na, als een wolk van liefde en licht waardoor je wordt omgeven, als een diepe stilte die bezit van je heeft genomen - een stilte die ver draagt, kracht geeft, je weg verlicht.

Hartelijke groet,
Hendrik.

Afbeelding
Chrisje
ervaren
ervaren

Berichtdoor Chrisje » 14 Dec 2008, 13:02

Hendrik,

Wat een mooie tekst, ja de zee , de oceaan brengt mij ook altijd rust.

Chrisje
Variedad

Berichtdoor Variedad » 16 Dec 2008, 23:02

mooie foto :)

me is er heilig van overtuigd dat god bestaat en dat ie dichterbij is dan wij denken :)
one4all
Toplid
Toplid

Berichtdoor one4all » 06 Jan 2009, 22:46

Om Hendrik te citeren :
Voor mij is dit een manier van bidden - bidden met de ogen open, met de blik vooral naar binnen gericht. Een vorm van zelfbeschouwing, van meditatie, waarbij ik me liefdevol verbonden voel met Hem.
Lang werken zulke ervaringen na, als een wolk van liefde en licht waardoor je wordt omgeven, als een diepe stilte die bezit van je heeft genomen - een stilte die ver draagt, kracht geeft, je weg verlicht.

Hij verwijst naar wat ik reeds zei, Hendrik ervaart het zo zonder bewuste kennis ervan (denk ik want ik ken hem ook niet). Medidatie, liefdevol verbonden voelen met Hem, liefde en licht... Vermits we zelf het Goddelijke in onszelf hebben, komen we in contact met ons "hogere" zelf en de bron der kennis, de cosmos als bewuste energie dat creëert. Beter gekend als God.
fran123
Toplid
Toplid

Berichtdoor fran123 » 07 Jan 2009, 10:09

ik vraag me af of god bestaat ?

1. wie is de schepper van de natuur en de aarde , al die soorten dieren bijvoorbeeld en de mensen ?
dan kan het bijna niet anders of er moet iets bestaan, die alles zo vernuftig heeft in elkaar gepast , een groot intilligent dat zorgt dat een dier bijvoorbeeld kan overleven door van kleur te veranderen etc etc , dat het zich kan voortplanten etc etc , de hormonen , de groei enz enz , de telkens weerkerende seizoenen .....
2. maar dan begrijp ik de ellende ook niet op de wereld en de pijn , en dan vraag ik me af , is god er mee aan het spelen ? zijn wij enkel een marionet in dit toneelspel van het leven ?
3. ik kan nu begrijpen dat een mens moet leren om minder fouten te maken, dat hij hiervoor ervaring nodig heeft en pijn zodat hij dingen beseft , maar waarom dat dieren soms moeten uithongeren , vogels sterven in de winter wegens te weinig eten, onschuldige dieren worden gemarteld , wat kan een dier daar nu uitleren , zij hebben enkel instinct om te overleven , die kunnen niet nadenken , al is een dier toch veel wijzer dan een mens of sommige mensen , ze zijn niet barbaars ..moorden hun eigen soort niet uit , en sexen niet om het genot maar enkel om de voortplanting ...
ik kan hier blijven over doordrammen , maar ik weet het niet wie of wat god is ? en of hij wel bestaat , ik geloof wil in een ziel die overgaat ,na het sterven of die eeuwig blijft bestaan of ik hoop het toch , lijkt me de meest logische verklaring

carina
Ohana_eye
Gevorderd lid
Gevorderd lid

Berichtdoor Ohana_eye » 07 Jan 2009, 10:57

fran123 schreef:ik vraag me af of god bestaat ?

1. wie is de schepper van de natuur en de aarde , al die soorten dieren bijvoorbeeld en de mensen ?
dan kan het bijna niet anders of er moet iets bestaan, die alles zo vernuftig heeft in elkaar gepast , een groot intilligent dat zorgt dat een dier bijvoorbeeld kan overleven door van kleur te veranderen etc etc , dat het zich kan voortplanten etc etc , de hormonen , de groei enz enz , de telkens weerkerende seizoenen .....

Zo`n vragen spoken ook al jaren door m`n gedachten. Het is inderdaad merkwaardig en de natuur is een ontroerend kunstwerk en was altijd benieuwd naar de kunstenaar. Ik heb het laatste jaar door in in een kringloop zaak te werken ontzettend veel boeken over de natuur en het ontstaan daarvan kunnen aanschaffen . Jammer genoeg is er op dit punt in mijn leven geen tijd om aan die studies te beginnen.
Wel heb ik twee zonen waarvan vooral de oudste van 6 me vaak vraagt wie, wat en hoe. hij zit dus met dezelfde vragen en ik hoop dat hij over een tijdje veel aan die boeken zal hebben. Dan vraag ik wel antwoorden aan hem. :lol:
2. maar dan begrijp ik de ellende ook niet op de wereld en de pijn , en dan vraag ik me af , is god er mee aan het spelen ? zijn wij enkel een marionet in dit toneelspel van het leven ?

Ik denk dat we er zelf een zooitje van hebben gemaakt en het valt te wijten aan oorzaak en gevolg. God is misschien een kunstenaar en geen nanny. Of in deze dimensie lijkt het er op dat we ongestraft kunnen leven met b.v. barbaarse misdaden. Maar is het wel zo. een crimineel kan op vrije voeten komen bij een fout of misinterpretatie van de wet. Maar als zijn tijd is gekomen zal hij misschien wel ergens anders boeten voor zijn daden. Misschien wel in het volgende leven.

3. ik kan nu begrijpen dat een mens moet leren om minder fouten te maken, dat hij hiervoor ervaring nodig heeft en pijn zodat hij dingen beseft , maar waarom dat dieren soms moeten uithongeren , vogels sterven in de winter wegens te weinig eten, onschuldige dieren worden gemarteld , wat kan een dier daar nu uitleren , zij hebben enkel instinct om te overleven , die kunnen niet nadenken , al is een dier toch veel wijzer dan een mens of sommige mensen , ze zijn niet barbaars ..moorden hun eigen soort niet uit , en sexen niet om het genot maar enkel om de voortplanting ...

In mijn verleden heb ik vaak te maken gehad met gestoorde dieren. Geen idee waarom, het is gewoon een vreemd lot, denk ik.... of als ik nu een wat dieper denk dan kan het ook zijn dat de dieren gek werden van de spanningen in mijn ouderlijk huis.
BV: M`n hond de reu wou de kater bevruchten, schildpad die niet wou leven , een muis die gek werd...
Sorry, lijkt niet meer ontopic.
En als ik niet oppas eet de hamster moeder haar jongen op.
Ik bedoel, vroeger wou ik de dieren ook verheerlijken maar na wat meer te informatie te krijgen via docu`s is dat een beetje opgehouden. De dolfijn is trouwens niet altijd lief of toch niet alle soorten. Ze zijn ook barbaars onder elkaar.

ik kan hier blijven over doordrammen , maar ik weet het niet wie of wat god is ? en of hij wel bestaat , ik geloof wil in een ziel die overgaat ,na het sterven of die eeuwig blijft bestaan of ik hoop het toch , lijkt me de meest logische verklaring

carina

De ziel lijkt voor mij ook door te gaan na de dood en neemt ook de slechte en traumatische gebeurtenissen met zich mee. Blijkt uit de vele regressie therapieen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom".
HansB

Berichtdoor HansB » 11 Jan 2009, 13:57

Dag luitjes,
Vergeef dat ik zeg dat deze vraag eigenlijk onzin is. De vraag bewijst, dat deze slechts gesteld kan worden als de persoon oppervlakkig, dus slechts zintuiglijk leeft. En wij allen weten hoezeer onze zintuigen ons kunnen bedriegen. Het woord 'God' is een metafoor van de Ongeziene, de Allermachtigste enz. Talloze beschrijvingen dus. Bijna alle mensen dragen een Godskern in zich. Waarlijk innerlijk leven is die Godskern tot gestalte te brengen. Hoe? Door de Godswetenschappen te bestuderen, de esoterische spiritualiteit die jouw Godskern met God laat kortsluiten, maar Hem ook leren te begrijpen. Alleen de oppervlakkig levende mens zal zeggen, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, wat je vaak in de Kerken hoort. Als je dat 'kortsluiten' hebt ervaren, heb je God ervaren. Dat weten is in menselijke taal niet uit te drukken noch te bewijzen, het is een zijnstoestand. In je innerlijke, je gevoelen en weten is God aanwezig en werkzaam, maar dat kan volgens zintuiglijke begrippen nimmer bewezen worden. Als jij dit ook zo ervaart, zal je God nimmer personificeren als een man met een baard en een levenboek in handen. Noch dat dit zowel de ultieme liefde is als een zich wrekende, naijverige God, welke gespletenheid de kerk ons wil doen laten geloven. Wie weet heeft o.g.v. geWETEN, weet dat Geest de intermediair is tussen Ziel en lichaam. Dus Geweten(svorming) staat voor Gods werkzaamheid in ons. Wie op Pad is geraakt, zal weten dat ons innerlijk geluk dan werkt, als geest en ziel heel dicht naderen of elkaar raken. Dan groeit de Godskern uit tot een volwassen gestalte die jouw nieuwe Wezen vormt. Dit wezen wil maar een ding, ooit terugkeren naar het vadershuis, om Een te zijn met de Vader/Moeder God, om zelf als God te zijn. Als ik jullie deze mag geven:
Knock knock,
Who's there?
Father, it's me.
Go away, i don't know you

Knock knock,
Who's there?
Father, it's You
Ahh, my child, come in!
Hans
one4all
Toplid
Toplid

Berichtdoor one4all » 12 Jan 2009, 19:22

Eigenlijk is het antwoord zo simpel en reeds sinds duizenden jaren omschreven in vele teksten van de Monniken van Tibet en een zekere heilige boek van Indië tot vele religieën. Toch is het aan jou om die vraag te beantwoorden want dat behoort tot jouw persoonlijke "quest" tot bewustwording.
Vreemd om mij dat allemaal te horen zeggen ! Vroeger moest je er niet mee af gekomen zijn en nu zeg ik het zelf ! En ja, sinds mijn drie dagen van persoonlijke onderzoek met een paar uurtjes paranoia ertussen, toen zag ik wat vele anderen niet zien, de "connectie" met alles. Archeologie, teksten, huidige evenementen enz. Alles is met elkaar verbonden doorheen het verleden. De vraag of God bestaat is voor mij reeds ingevuld. :P
Prettige zoektocht !
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 08 Mei 2009, 18:59

Wie geïnteresseerd is in dit onderwerp kan ik alleen maar de boeken van Neal Donald Walsch aanraden.
Het eerste boek heet "Een ongewoon gesprek met God". Je maakt kennis met een heel verrassende, lieve God die zeker niet uit is op straf en boete.
Een God waarop je verliefd zou kunnen worden!

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
roosje690
ervaren
ervaren

Berichtdoor roosje690 » 11 Mei 2009, 07:13

Hallo Dennis
Ik geloof absoluut in God.
Ik geloof dat hij de natuur en de mens en de dieren heeft geschapen.
Ook dat hij bepaalde boodschappen zendt, door hem zelf of door engelen of door gidsen van generzijde.
De bijbel heb ik moeite mee, omdat het een geschreven boek is, wat door andere mensen en vele jaren later geschreven is.
Vertel nu maar ens een verhaaltje aan een paar mensen, moet je kijken wat er uitkomt.
Ook vindt ik dat iedereen uit de tekst haalt, wat zij denken, en maken fouten door de bijbel te misbruiken, in de naam van Jezus of God.
Mensen maken fouten en God doet dit niet, in mijn ogen, mijn hart.
Door alle ellende wat ik heb meegemaakt, heb ik tegen hem altijd dankje gezegd, nooit gevraagd om help.
De mensen waren de daders en ik zag en voelde dat verschil heel erg.
God heeft en zal mij nooit pijn doen, dat doen de mensen zelf.
Iedereen heeft en draagt zijn verantwoordelijkheid, en ik vindt ze ook erg egoistisch als ze gaan bidden, om vergevenis en vragen of ze een beter leven krijgen of veel meer geld of werk.
Ze vragen heel veel, terwijl ze weten dat ze bij hun zelf moeten zijn, het zit in je hart, de juiste antwoorden.
Je wordt veel gevoeliger voor wat verkeerd is en goed.
Ook vindt ik dat er niet elke keer vergiffenis gevraagd moet worden in de naam van Jezus.
Mooie manier om iedereen zijn of haar straf voor zijn of haar misdaden te ontlopen, en misbruik maken van het geloof.
God beslist, niet wij.
Dat is wat ik geloof, wees gewoon dankbaar en dan zie je de speciale dingen in het leven meer en vindt je rust in je hart.
Roos
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 11 Mei 2009, 11:13

roosje690 schreef:Iedereen heeft en draagt zijn verantwoordelijkheid, en ik vindt ze ook erg egoistisch als ze gaan bidden, om vergevenis en vragen of ze een beter leven krijgen of veel meer geld of werk.
Ze vragen heel veel, terwijl ze weten dat ze bij hun zelf moeten zijn, het zit in je hart, de juiste antwoorden.

Een HEEL juiste visie.

Benegeresit

Berichtdoor Benegeresit » 25 Mei 2009, 01:53

Die vraag is zo oud als de mens.
In essentie zijn we allemaal zonneaanbidders, want hoe ver men ook in de tijd terugkeerd, de mens ontdekte dat zonder zon geen leven mogelijk is. Alle natuurelementen waren niet te verklaren en door ze te benoemen werden ze persoonlijker, bevattelijker.
De zonnegod was een van de grootste en bijna alle releigies zijn hierop geend. Zelfs in Rome staat er voor de basiliek één grote zonnewijzer, kijk naar het ronde plein, in vier verdeeld met een enorme Egyptische zonnewijzer in het midden.
Licht brengt kleur en materie vorm en soms geluid. We staan nog in onze kinderschoenen wat het ontdekken van aardse fenomenen en de onbevattelijke ruimte betreft. Zolang we deze niet kennen en doorgrond hebben, zullen we de noodzaak voelen om dit te benoemen, dus God, Allah...
haillie
ervaren
ervaren

Berichtdoor haillie » 20 Jul 2009, 17:34

ik heb nogal een katholieke opvoeding gehad thuis ,alsook op school (zat op het internaat bij de nonnekes in burst vanaf mijn 6 jaar eind jaren '70),en de godsdienst werd ons daar met de paplepel ingegoten,eigenlijk heb ik daar nooit onder geleden,k'vond de bijbel interessant en de verhalen die erbij hoorden prachtig,ik dacht toen echt dat er een god bestond, maar nu denk ik er wel anders over,k'zie GOD niet echt als een gedaante, volgens mij is er wel IETS,sinds ik het boek the secret heb gelezen,ben ik er nog meer van overtuigd.

Terug naar “Spiritueel”