Drugs

Alles wat meer met spirituele kennis te maken heeft of dat meer een filosofische bedenking is. Opvattingen omtrent karma van vorige levens, schepping, doel van het leven... kunnen hier terecht.
Didho
Toplid
Toplid

Drugs

Berichtdoor Didho » 30 Jan 2012, 11:45

Jawel, ik ben daar nogal fanatiek en radicaal in: ik vind dat drugs en spiritualiteit niet samengaan.
In die zin heb ik nooit begrepen waarom iemand als Simon Vinkenoog als een spirituele autoriteit werd beschouwd. In één van zijn artikels in Bres had hij het openlijk over de "onschuld van plantaardige middelen".
Zijn drugs wenselijk of noodzakelijk om zogenaamd een "hoger bewustzijn" te verwezenlijken? Natuurlijk niet! Het gebruik van drugs is voor de luieriken, de domoren en gemakzuchtigen. Ze willen kost wat kost met de snelle lift naar boven en ontzien zich de moeite om via de trap te gaan.
Meditatie is een veel veiliger weg om de levensberg te beklimmen en de resultaten ervan zijn ook duurzaam en daadwerkelijk verworven.
Tegenwoordig is het zogenaamd "progressief" om tolerant te staan tegenover drugs. Maar waarom moeten we daar tolerant tegenover staan? Drugs hebben we helemaal NIET nodig en de verslaving eraan creëert een zwakke, verdoofde en onstabiele jeugd.
Vinkenoog heeft met zijn "spirituele boodschap" de mensheid dus géén dienst bewezen!

Didho
witteroos
Toplid
Toplid

Re: Drugs

Berichtdoor witteroos » 31 Jan 2012, 23:04

Drugs is volgens mij een vorm van pijnverlichting, medicatie idem. Heeft wel invloed in geestelijk beleven. Wat ik bij verslaafden ervaar is dat ze vaak de realiteitszin verliezen.
Dat geldt overigens voor elke verslaving. Geld- en machtverslaving veroorzaakt m.i. de grootste pijn, heeft evenzeer problemen met acceptatie van natuurlijk leven.
Psychic
Toplid
Toplid

Berichtdoor Psychic » 31 Jan 2012, 23:58

witteroos schreef:In één van zijn artikels in Bres had hij het openlijk over de "onschuld van plantaardige middelen".

Je hebt plantaardige middelen waarmee je de winkel niet meer uitkomt. En betreft drugs zijn paddo's, peyote en datura nog de zwaarte psychedelica. En wat is heroïne dan? Da's ook natuurlijk, het is papaver.
ps: wist je dat heroïne op de markt gekomen is om verslaafden aan opium en morfine te genezen? Da's trouwens hopeloos. Vandaar dat ze ze in gecontroleerde voorgeschreven vorm "methadon" verder geven.

Tegenwoordig zou ketamine in opmars zijn. Het zou een bijna doodachtige ervaring veroorzaken maar als ik het hoor is het gewoon het bewustzijn dat loskoppelt van het lichaam. Na enkele jaren is je urineblaas, nieren en de leidingen eraan en dat is niet te herstellen, tenzij door transplantatie.

Veel psychische middelen, eigenlijk om het even wat waarmee je je beter voelt, is verslavend. Ook antidepressiva is erg verslavend en het helpt bovendien nog bijna nooit ook.

En nog nooit is het druggebruik zo hoog geweest. Het is vaak een gemakkelijke bijverdienste. En je moet het tegenwoordig hebben voor het uitgaan.
witteroos schreef:Dat geldt overigens voor elke verslaving. Geld- en machtverslaving

Ja je kan aan alles verslaafd worden, ook aan welvaart. Geldverslaving heeft verschillende kanten, beleggen, frauderen, gokken of steeds meer uitgeven.

En aan macht zijn er velen verslaafd, al dan niet samen met cocaïne waarvoor momenteel een ware oorlog gevoerd wordt tussen de producenten.

Drugs zijn ook een gevaar voor wie ze niet neemt. Criminaliteit bijv. Maar ook verwaarlozing. Ook worden ze door mensenhandelaren aan hun prostitués gegeven zodat hun leven aanvaardbaarder wordt en ze tegelijk vast komen te zitten. Het maakt dus ook slaven.
Ooit ontdekken we dat we geen lichaam zijn met een geest, maar een geest met een lichaam

http://www.aura-oasis.be
https://www.facebook.com/groups/auraoasis/
https://www.youtube.com/channel/UCbKft-Di1BS78XHS9WxHcCg
witteroos
Toplid
Toplid

Berichtdoor witteroos » 01 Feb 2012, 00:31

Psysic en Didho, ik ben het met jullie eens dat spiritualiteit niets van doen heeft met enige verslaving in welke vorm dan ook. Toch beken ik eerlijk dat ik best vaak een sigaret opsteek als ik onzinnig werkzaam moet zijn omdat alles door de wet en machten wordt voorgeschreven die het leven in zichzelf en medemensen ontkrachten en medemensen minachten. Ik ben misschien een roker, echter geen onruststoker en als ik zinvol werkzaam kan zijn voor algemeen welzijn dan taal ik geenszins naar een sigaretje. Ik heb mensen ontmoet die zich moed indrinken aangezien ze anders verzinken in onbegrip over hun leven. Zwart/wit ervaren we allemaal. Kleur bekennen en het zien van de zeven kleuren in het leven die naast elkander de regenboog vormen ervaren we echter zelden. Ik ben geen held, aas evenmin naar geld, laat staan naar geweld of strijd. Zonder geld is het momenteel bijna onmogelijk geworden "normaal en natuurlijk" te leven.
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 01 Feb 2012, 04:50

Witteroos,

Even ter verduidelijking: het is zeker niet mijn bedoeling om je met een schuldgevoel op te zadelen, omdat je af en toe een sigaretje opsteekt (hoewel het natuurlijk beter is van niet). We hebben allemaal kleine (of grote) zonden, maar het is beter om genieten fysich en psychisch zo onschadelijk mogelijk te houden.
Wat me aan Vinkenoog ergerde is dat hij openlijk het gebruik van drugs STIMULEERDE en als totaal onschuldig voorstelde. Zoiets moet je, ZEKER als spirituele autoriteit, niet doen, vind ik. Op dat vlak droeg Vinkenoog dus een verpletterende verantwoordelijkheid naar anderen en de jeugd toe.

Didho
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 01 Feb 2012, 05:00

@Psychic

In het uitgangsleven schijnen de meeste jongeren inderdaad drugs te gebruiken. Ik hou dus mijn hart vast voor de politieke en andere beslissingen die ze morgen boven onze hoofden heen zullen nemen!
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 01 Feb 2012, 20:12

Alweer een controversieel onderwerp :-)

Maar net deze onderwerpen geven het nodige voedsel voor maatschappelijke communicatie.

Wat heet "drugs" ? koffie, sigaretten, drank, LSD, wiet, speed .....heroïne.....?

Wat heet "verslaving" ? idem als hierboven....

Mijns inziens is gebruik van verdovende middelen heel erg afhankelijk van de persoon die ze gebruikt en de gevolgen van de mate van het gebruik....

Dit betekent dat een persoon die niks van bovenstaande middelen gebruikt, zich even verslaafd en/of onhebbelijk kan gedragen door bvb gehechtheid aan materiële dingen vb geld...
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 01 Feb 2012, 21:40

Uiteraard bestaan er vele vormen van verslaving, Yossam. Suikerverslaving beschouw ik zelf als een van de meest gevaarlijke, die niet aldus erkend wordt.
Drugsverslaving is volgens mij toch nog iets anders dan verslaving aan materie. Het is gevaarlijker omdat er biologisch, fysisch en psychisch, in de hersens iets verandert. Heel dikwijls zijn de gevolgen daarvan dramatisch en onomkeerbaar.
Dat gedoe met toegestane dosissen vind ik onzin, omdat een verslaafde nu eenmaal geen grenzen kan behouden.

Didho
one4all
Toplid
Toplid

Berichtdoor one4all » 05 Mar 2012, 23:19

Kleinzielige benadering betreft drugs en spiritualiteit.
Als er iets is waarmee je je lichaam kan helen met natuurlijke -niet voorgeproduceerde- producten, dan wordt dit door de machtige elite tot categorie drugs omgedoopt. Alle gebrainwashte personen denken dan oh dat is drugs terwijl ze de achtergrondgeschiedenis als pietluttig en onnuttig beschouwen.
Waarom wordt er cannabis als medicinale middel in bepaalde situaties verkocht ? Omdat het helend kan werken. Als je de bladeren ervan in een bepaalde procedure van zijn sap ontrekt bekom je iets krachtigs waarvan je zelfs niet eens high wordt maar wat juist super helend werkt.
Is genezing dan geen vorm van spiritualiteit ?

Als je DMT zou innemen versoepel je de wijze om een kanaal te creëren naar... Maar de massa mag dit niet weten en daarom worden er hierover allerlei onnozelheden in de media rondgestrooid en uiteraard als tot een drug uitgesproken door die machtige industrie elite waar politiek en geneeskunde hand in hand gaan. Als je weet dat onze hersenen DMT uit zichzelf aanmaakt...
Dus vanwaar connectie drug met spiritualiteit in een handomdraai tot iets negatiefs omtoveren ?
Kan een ander soort drug, een verslaving, dan niet iemand zelfs tot een persoonlijke inzicht geven in iets ? Kan dit dan soms niet tot een innerlijke genezing herleid worden in bepaalde situaties ? Nieuwe inzichten geven, zich iets realiseren voor de aller eerste keer ? Maakt dit dan geen deel uit van groeiende spiritualiteit ? Natuurlijk wel. Iets kan zowel positief als negatief bevatten, niet meer en niet minder.
Trouwens bij de cannabis rokende jongeren maakt dit deel uit van hun persoonlijke groeiende spiritualiteit. Schadelijke plantsoorten kunnen soms ook een bepaalde inzicht geven tot iets. Maar met de tijd zie je natuurlijk het verschil tussen de vroegere staat van gezondheid en de laatste staat van gezondheid, zowel lichamelijk, mentaal en spiritueel.
:: Become aware and you'll grow ::
http://www.youtube.com/user/ExperiencedGhost#g/u
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 06 Mar 2012, 12:28

Ik ga hier niet verder over in discussie treden, One4all, maar ik geloof er niet in, noch in de noodzaak, noch in de wenselijkheid van drugs. Er bestaan meer natuurlijke methodes om pijn te verminderen en van alle spirituele profeten die drugs propageren heeft er nog NOOIT iemand zich verantwoordelijk verklaard voor de jongeren die via soft drugs bij de hard drugs zijn beland. Zo eerlijk en moedig was Vinkenoog dus ook niet.

Didho
Degeln

Berichtdoor Degeln » 25 Jul 2017, 21:41

Zoals men regelmatig in het nieuws ziet, is het wereldwijd een war on drugs bezig. Het ene land extremer dan het andere. Zoals duerte van de Filipijnen en het vermoorden van dealers en gebruikers, tot de x aantal jaar de bak in voor vb 3gr Weed.(usa)
Natuurlijk is die niet overal een no go, zoals Nederland met hun shops of Uruguay dat als eerste land Weed voor zijn burgers goedkeurt.
Waar je ook gaat vind je voor en tegenstanders.

Recentelijk is aangetoond dat drugs wel eens een effect kan hebben tot een hoger bewustzijn of zich alvast voor meer zal openstellen (bewust of niet) van je innerlijke ik.

De Neurologen hebben een stijging van neurale signaaldiversiteit in individuen onder de invloed van psychedelische drugs opgemerkt, in vergelijking met hun normale wekkende staat.
De diversiteit van de hersenensignalen stelt het niveau van bewustzijn als wiskundige index voor. Één voorbeeld van deze schaal is dat de mensen meer diverse neurale activiteit tonen terwijl zij dan terwijl het slapen wakker zijn.

Terwijl de vroegere studies om zich op de vegetatieve staat-lagere staten van bewustzijn zoals slaap neigen te concentreren en anesthesie-dit is de eerste studie om te bewijzen dat de hersenen-signaal diversiteit hoger is dan in bewust, awakeand bewust, basislijnstaat.
Eerder, verzamelden de KeizerHogeschool Londen en de Universiteit van Cardiff gegevens van gezonde vrijwilligers die met één van drie drugs worden beheerd: psilocybin, ketamine, en lysergic zure diethylamide (LSD) die gekend zijn om een psychedelische staat te bevorderen. Voor de huidige studie, onderzochten Michael Schartner, Adam Barrett, en Professor Seth van het Centrum Sackler de gegevens opnieuw, gebruikte hersenen-weergave technologie en maten de uiterst kleine die magnetisch velden in de hersenen worden gevormd. Men vond dat de maatregel van bewust het vlak-neurale signaal constant hoger diversiteit-was over alle drie drugs.

Het onderzoekteam beklemtoonde dat de resultaten betekenen niet dat de psychedelische staat een betere of wenselijkere staat van bewustzijn is; alternatief, openbaarde het dat door een eenvoudige wiskundige maatregel van signaaldiversiteit toe te passen de psychedelische hersenenstaat aan andere universele veranderingen in het bewuste niveau zoals slaap en anesthesie distinctief en relatable is.

Professor Seth zei: „Wij vonden correlaties tussen de intensiteit van de psychedelische ervaring, zoals die door vrijwilligers wordt gerapporteerd, en veranderingen in signaaldiversiteit. Dit stelt voor dat onze maatregel nauwe banden niet alleen aan globale die hersenenveranderingen heeft door de drugs worden veroorzaakt, maar aan die aspecten van hersenendynamica die aan specifieke aspecten van bewuste ervaring.“ ten grondslag liggen.
(Bron:https://www.google.be/amp/www.news-medical.net/amp/news/20170420/1853/Dutch.aspx)

Iedereen kent het wel uit de films, indianen aan de vredespijp lekker liggen paffen en hallucineren.
Ayahuasca Is ook zo een populair middel om heftig tot inkeer te komen en ons verder te helpen of zaken op te lossen.
Drugs brengt de mens op een ander pad, soms is die slecht en soms goed. Sommige worden bewuster van zichzelf, terwijl andere meer afstand van hun eigen ik nemen. Hetgeen dat we weten is dat het invloed heeft op ons die je normaal niet hoort te vinden als het geen onderdeel in het leven is.

Wat zijn jullie gedachten ervan? God, allah en Boeddha hebben ons Weed en paddo's op de wereld gezet. Zoals alles heeft alles een nut in de wereld, is dit enkel voor pret bedoeld van bovenaf?
The beautifull things that makes the earth great Will end by its OWN creation.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 25 Jul 2017, 22:06

Het lijkt me vrij logisch dat de hersensignalen tijdens de werking van hallucinanten zoals ketamine, LSD, paddo's, en andere. Dat is gewoon een actievere staat.
Het heeft ook niets te maken met een hoger bewustzijn maar verkleint de grens wel tussen de fysieke en astrale (mentale) wereld.

Hoe dan ook vrees ik dat al deze middelen nu al genoeg bewezen hebben dat dit telkens verkeerd uitdraait tenzij iemand alleen een drug gebruikt bij bijv. een pijnaanval en deze daarna niet meer aanraakt.

Alle drugs doen hunkeren naar verdere ervaringen en na enkele malen gebruik treedt vaak ook nog fysieke verslaving (bijv. heroïne) of psychische verslaving (coke) op waardoor stoppen heel moeilijk tot onmogelijk wordt. Zo is bekend dat het gebruik van slechts 1 keer heroïne verslavend is. Daarna is er steeds meer nodig en gaat het ook steeds meer geld kosten tot men uiteindelijk gaat stelen of erger.

De grondige studies die gedaan zijn op LSD (Stanislav Grof) tonen echter wel aan dat er een transcendentaal inzicht mogelijk is, al is het tijdelijk en kan de kennis niet meegenomen worden.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis

Terug naar “Spiritueel”