De hel bestaat

Alles wat meer met spirituele kennis te maken heeft of dat meer een filosofische bedenking is. Opvattingen omtrent karma van vorige levens, schepping, doel van het leven... kunnen hier terecht.
Jupiter
Toplid
Toplid

De hel bestaat

Berichtdoor Jupiter » 25 Mar 2017, 21:04

Op dit moment zitten we al enkele decennia in de grote animalholocaust. 200 miljoen onschuldige dieren worden per dag zomaar vermoordt. Dit, terwijl iedereen weet dat het lichaam helemaal geen vlees nodig heeft om 100 jaar te kunnen worden.
Vorig jaar hebben we op deze site al flink gediscussieerd over deze omnilaterale misdaad.
Echter, naast moord vindt er ook regelmatig zware foltering plaats, in allerlei gradaties, in de slachthuizen. Niet alleen in Afrika, Rusland of China........niet alleen in de jaren 50 of 60 van de vorige eeuw. Nee, zelfs in 2017 in Europa. Jawel, zelfs in Belgie! En natuurlijk ook in Nederland, want dit is het het topje van de ijsberg.

Zeer ernstig......
https://youtu.be/tje52SBO9pU
Infinity
Toplid
Toplid

Re: De hel bestaat

Berichtdoor Infinity » 26 Mar 2017, 21:27

Het is helemaal anders als men op een beschaafde manier met de dieren omgaat, maar wat er gebeurt zoals getoond in het filmpje in het slachthuis van Tielt kan helemaal niet niet door de beugel en is gewoonweg misdadig. Dit is pure dierenmishandeling. Volgens mij hebben we nog maar het topje van de ijsberg gezien.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 26 Mar 2017, 21:59

Dag Infinity,
Wat te zeggen...........we leven in het bloedigste tijdperk ooit. De intrinsieke waarde van de mens stijgt steeds meer, die van een dier daalt steeds verder. Overal hier in het land zitten ze in schuurtjes, de hel, kansloos. Wachtend om vermoordt te worden voor het verzadigde, verwende, Westerse mondje. Als je stil bent kun je zo horen schreeuwen om genade.
Wie stopt de mens?
Mijn eenzame stem op de Partij voor de Dieren kan er niet veel aan veranderen. Slechts mijn kans verkleinen om als soortgelijk kansloos wezen te reïncarneren.
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 27 Mar 2017, 18:38

't Is nochtans niet moeilijk, je gewoon in de plaats stellen van het dier....empathie noemt men dat.

Ook voor het lijden van mensen is er meer en meer onverschilligheid (sommige politici laten mensen liever verdrinken in de zee...als straf omdat ze vluchten voor oorlogsgruwel);

dit zijn gruwelijke tijden die zeker hun tol zullen eisen qua karma.
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 27 Mar 2017, 20:08

Blijkbaar is de westerse westerse mens nog steeds in de middeleeuwen, met een laagje moderne verf er over. Daaronder zit nog steeds hetzelfde van duizend jaar geleden. Alleen kunnen ze er nu overal een uitleg (die niet op wat lijkt) aan geven.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 27 Mar 2017, 22:35

Infinity schreef:Alleen kunnen ze er nu overal een uitleg (die niet op wat lijkt) aan geven.

Zoals bij onverdoofd slachten bijv. Waar is dat goed voor?
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 28 Mar 2017, 12:50

Halal en koosjer geeft de Joden en Moslims een hogere plek in de hemel na de dood...............schijnt het.........volgens de geleerden......
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 28 Mar 2017, 21:35

Zoals ik al vaak vermelde hier en daar in het forum. Het komt er op neer dat Godsdiensten opium voor het volk is. Eigenlijk een machts instrument. Zeker wanneer het politiek aangewend wordt, kunnen ze hun eigen wrede daden goedpraten.
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 29 Mar 2017, 19:46

Gods-dienst is één van de meest misbruikte spirituele middelen.
Mensen zochten eeuwenlang naar een goede manier om de hogere krachten, de kosmos te vereren, te omschrijven, om te leven volgens de universele wetten en zie wat ervan is gekomen...
Yossam
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 29 Mar 2017, 21:07

Zonet heeft de regering bekendgemaakt dat er een verbod komt op onverdoofd slachten vanaf 2019 (België). De religieuze overheid heeft daarop bevestigd niet akkoord te zijn.

Wat kan onverdoofd slachten bijdragen aan iemands spirituele wezen? Is het nodig dat dieren daarvoor moeten lijden?

Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 30 Mar 2017, 05:47

Zoals ik al zei, het is een machts instrument. Zoek daar niet te veel spirtueels achter want volgens mij is dat zo goed als nihil.
beertje62
Toplid
Toplid

Berichtdoor beertje62 » 01 Apr 2017, 11:37

Hallo allemaal.

Ik vraag me af moet,er wel dieren geslacht worden voor consumptie?

Na mijn mening ,Nee!!! Zoals er al eerder gezegt word ,een mens heeft geen vlees nodig!!!!

Ik eet al jaren bijna of geen vlees meer en ik leef nog zoals je ziet.haha

Dus van mij mogen ze helemaal stoppen met het slachten van onschuldige dieren!

En een dier offeren vind ik helemaal kolder,dat doe je ook niet met een mens ?

Mvg ingrid ;)
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 01 Apr 2017, 12:59

Dag Ingrid,

Helemaal eens. Zoals Yossam ook al zei het gaat erom of je empathie hebt. Het lichaam van de mens heeft zich zodanig geëvolueerd dat het in geval van nood kan overleven door dan vlees te eten. De extreem lange darmen bewijzen dat de mens van nature gewoon een herbivoor is. Dit is al zo een 40 jaar publiekelijk bekend. Daarom is het ook een grote schande als iemand anno nu nog vlees eet. In principe is dit gewoon moord. Helaas zit er een grote leemte in de huidige rechtspraak op dit vlak. Na de emancipatie van de slaven in de 18e eeuw, de emancipatie van de vrouwen in de 20e eeuw zitten we nu aan het begin van het emancipatieproces van de dieren. Net als bij de vorige emancipatiegolven heb je eerst slechts een bewuste voorhoede. Zelfzuchtige mastodonten zullen proberen door te gaan met deze grove misdaad. Dit kan nog wel 100 jaar doden.

Frappant is ook dat onomstotelijk is bewezen dat niemand vlees nodig heeft en ook dat niemand vlees lekker vindt. Het is gebleken dat mensen een kick krijgen van de kruiden en het feit dat het gebakken is. Ook is bewezen dat het niet verslavend is. Iedereen kan er vandaag nog mee stoppen.
Het is dus een genotsmiddel die 200 miljoen doden per dag vereist. Dit, terwijl in de gehele Westerse wereld uitstekende vleesvervangers voor iedereen te verkrijgen zijn.
Daarnaast heeft vlees eten ook verstrekkende geodestructieve gevolgen. De vleeseter laat een onmetelijke watervoetafdruk achter, is indirect verantwoordelijk voor immense houtkap. 200.000 vierkante kilometer aan oerbossen verdwijnt jaarlijks , grotendeels voor de behoeften van de vleeseter. Met 18 % van de CO2 uitstoot is de vleesindustrie ook de belangrijkste speler van de grote klimaatramp waarin we zitten. De gruwelijke hongersnood in Afrika momenteel zou niet bestaan als we collectief in een eerder stadium waren gestopt met deze zinloze bezigheid.

Onderaan de streep kunnen we alleen maar concluderen dat het eten van vlees de grootste misdaad is die we kunnen begaan. De dieren worden, zonder hen iets te vragen, op de ultieme wijze veroordeeld......met de dood. De mens gaat hiermee op de stoel van God zitten en bouwt zeer veel individueel en collectief karma op. Niemand heeft het recht het leven van een varken, koe, schaap of kip te beëindigen..........tenzij er geen ander voedsel voorhanden is.
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 02 Apr 2017, 11:06

Helemaal juist Jupiter (dank voor de genuanceerde duiding ! ) en Beertje.
100 % akkoord en 100% de waarheid die niet genoeg herhaald kan worden in deze tijden van misleiding.
Yossam
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 02 Apr 2017, 12:16

Dank je, Yossam!
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 02 Apr 2017, 18:41

Anderzijds is het eten van vlees zo ingeburgerd dat het is niet simpel om een vegetariër te worden. Als je sociale omgeving daar geen rekening mee houdt. Bvb. een verjaardagsfeestje, babyborrel of familiefeestje of weet ik veel, wordt je wellicht geconfronteerd met vlees zoals blokjes salami op een tandenstoker,... of op een trouwfeest is het wellicht niet zo'n etiquette om de stukken vlees op je bord achter te laten. Je moet al haast als kluizenaar gaan leven. Thuis kan je je daar helemaal compleet naar gaan leven zonder problemen.

Ik vind het al heel chapeau als je zelf geen vlees meer gaat inkopen of gaat kiezen wanneer je eens op restaurant gaat, maar denk niet dat je je schuldig moet voelen om puur uit beleefdheid, al is het een heel klein stukje, mee te eten met iets dat door een evenement gepresenteerd wordt.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 02 Apr 2017, 22:17

Vlees zou geen probleem zijn mocht het niet van levende dieren komen.
Zelfs als beschaafde mens menen wij macht te mogen uitoefenen op wat volgens ons, minderwaardige levensvormen zijn zonder bewustzijn welke we pijnlijk mogen vermoorden.

We wanen onszelf "top of the hill" maar eigenlijk zijn we nog heel primitief, wolven eigenlijk, zowel in eten als materieel

Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 04 Apr 2017, 18:58

Het ongecensureerde verhaal van de undercovermedewerker die de hel van Tielt naar buiten bracht...............
https://www.animalrights.be/de-varkens- ... ht-de-ogen
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 04 Apr 2017, 19:57

Hier op deze site denk ik dat we allen wel genoeg beseffen hoe het zit.

Toch voelen sommigen zich nog "verplicht" om mee te doen met de zinloze wreedheid omwille van "cultuur", bv feestjes ed...

Als zoiets me overkomt, zal ik voortaan duidelijk mijn deel "uitdelen" aan anderen, dus niet-gewetensbezwaarden.

Lange jaren heb ikzelf ook uit beleefdheid, zulk wreeddadig vermoord lijkenvlees door m'n strot geramd,
tot ik op een keer bijna echt stikte , en dat om op een beleefde manier de schijn te kunnen ophouden,
-dat was écht de grens voor mij- ik kreeg dat vermoorde wezen NIET meer doorgeslikt !!

Vanaf dan heb ik noodgedwongen een andere oplossing bedacht, en zoek voortaan steeds een gegadigde rondom mij aan tafel....meestal is dat nog rap geregeld ook.
Yossam
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 04 Apr 2017, 21:30

Wees maar gerust dat deze dieren weten wat hen te wachten staat.

Terug naar “Spiritueel”