Ontsnapping uit je ellendige levensituatie

Alles wat meer met spirituele kennis te maken heeft of dat meer een filosofische bedenking is. Opvattingen omtrent karma van vorige levens, schepping, doel van het leven... kunnen hier terecht.
Denis
Site Admin
Site Admin

Ontsnapping uit je ellendige levensituatie

Berichtdoor Denis » 25 Dec 2016, 22:36

We zijn niet altijd tevreden met ons leven en de omstandigheden waarin we ons bevinden. Je word geboren in een wereld waarvan de aard zodanig is dat je de juiste levenservaringen daarbij kan leren. Dit kunnen zeer harde levenslessen zijn. Je komt immers in de situatie terecht zoals je geaard bent om de confrontatie met eigen innerlijk aan te gaan die je de te leren lessen kunnen bieden.

Natuurlijk is het ellendig als je herhaaldelijk geconfronteerd wordt met bepaalde moeilijkheden waaruit je jezelf net losrukte.

Het is een doordenker om je af te vragen of je je situatie eigenlijk kan ontlopen en zo bevrijd worden van alle ellende in je leven. Wat denkt u?
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Degeln

Re: Ontsnapping uit je ellendige levensituatie

Berichtdoor Degeln » 26 Dec 2016, 13:39

Miss hebben wij een ellendig leven omdat we moeten ondergaan door de fouten die we hebben gemaakt in vorige levens. Aangezien anders denkende in dit huidig vorm van maatschappij worden uitgesloten. Leven volgens een ideologie waar jij je niet kan in vinden, kan als gevangenis functioneren. Ik persoonlijk kan er niet mee om met de alles om geld draaiende maatschappij. Dit is niet het doel van ons bestaan.
The beautifull things that makes the earth great Will end by its OWN creation.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 27 Dec 2016, 12:50

Degeln schreef:Ik persoonlijk kan er niet mee om met de alles om geld draaiende maatschappij. Dit is niet het doel van ons bestaan.

Misschien is het je doel van je bestaan gezien je daar moet leren mee omgaan. De redenen voor een incarnatie uitzoeken kunnen soms misleidend zijn en dus kan het evengoed ook iets anders zijn.

Iedereen heeft wel iets waar men het moeilijk mee heeft. Anders zouden we hier niet meer terechtgekomen zijn.

Denk jij dat je levenssituatie ergens door zou kunnen veranderen? Wat zou er moeten gebeuren om dit probleem niet meer te hebben?

Dan is de vraag of we die dingen wel zouden kunnen veranderen. We zien soms wel een uitweg maar vaak blijkt die uitweg alleen te leiden naar een andere situatie die je uiteindelijk opnieuw met hetzelfde probleem confronteert. Wie is ooit kunnen ontsnappen uit nare levenssituaties zonder dat men zijn les geleerd heeft en men nu dingen anders doet of bekijkt?

Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 26 Apr 2017, 22:29

Mijn persoonlijke ervaring is het volgende. Als ik terugkijk op mijn leven zie ik veel zaken waarvan ik nu denk dat ik erg misdaan heb en dat ik het toen niet realiseerde. Daar heb ik wel echt moeite mee om mezelf hiervoor in de ogen te kijken en het zal me wel op een karma blaadje gepresenteerd worden in een eventueel volgend leven. Ik weet nu al waar ik wellicht zal worden op afgerekend in een volgend leven en nochtans heb ik alle gemaakte fouten ingezien en heb ik hier veel berouw om. Maar gedane zaken nemen geen keer. Dat is Karma.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 26 Apr 2017, 22:59

Infinity schreef:nochtans heb ik alle gemaakte fouten ingezien en heb ik hier veel berouw om. Maar gedane zaken nemen geen keer. Dat is Karma.

Je hoort nochtans vaak dat dingen die ingezien zijn, overgeslagen worden in de levensfilm bij de BDE. Je hoort meer van de fouten in je persoonlijkheid want daar zal je terug voor moeten. Om onszelf te leren verbeteren.

Ik vermoed echter dat je de lessen uit de ingeziene fouten geleerd hebt en je nu niet meer in de verleiding komt die weer te maken? Of waren het fouten met grote gevolgen voor de normale gang van iemands leven?

Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 27 Apr 2017, 21:39

Het zijn het soort fouten dat ieder mens wel maakt Denis. Eerder kwesties waarin ik andere mensen heb gekwetst vroeger in mijn jeugdige jaren. Ik weet dat ik daar helemaal niet blij zou om zijn mocht iemand dat bij mij doen.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 01 Mei 2017, 14:14

Inzicht, maar dan écht en diep innerlijk doorleefd, kan misschien het Karma herbepalen. Onverschilligheid kan dit hoogstwaarschijnlijk niet...
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 03 Mei 2017, 21:40

Karma is iets wat blijft. Het zal wellicht met tegengesteld karma geneutraliseerd worden.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 03 Mei 2017, 22:41

Er is geen tegengesteld karma.
Het enige wat bestaat is dat je fouten hebt in je persoonlijkheid. Bij het levensoverzicht bij de BDE voel je dit dan zelf aan en daaruit wordt je volgende les in een volgend leven een nieuwe kans.

Het is echter ook mogelijk dat je uit deze ervaring wel veranderd bent en het misschien zelfs hebt geprobeerd om terug goed te maken. In dit geval is alles dan anders.

Alles is echter zoals je het ervoer en met alle omstandigheden, redenen, invloeden en gevolgen. Je voelt dan de ander en degenen rond hem/haar die onrechtstreeks op een bepaalde manier ook slachtoffer werden.

Als je bijvoorbeeld in de oorlog iemand hebt gedood, voel je ook de pijn van hen die hun zoon verloren, zijn geliefde en anderen. Als de omstandigheden echter zodanig waren dat je niet anders kon en dit geen haat betrof maar je het net betreurde dat je iemand had moeten doden, maakt dat wel een groot verschil. Hoe groot het verschil is hangt van al het andere af en je persoonlijke intenties die je te zien krijgt in je BDE levensfilm en hoe je deze ervaart. Het betekent niet dat je daarom in een volgend leven zelf in een oorlog wordt gedood. Het betekent dus ook niet dat dit niet gebeurt. Alle andere omstandigheden spelen immers mee en nu kan je daar moeilijk inzicht in krijgen.

Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 05 Mei 2017, 19:04

Misschien bedoelt Infinity met "tegengesteld Karma" het uitvoeren met diep inzicht in hetgeen je overkomt ?

De echte bedoeling van onze daden is het meest belangrijke element (de sonen, of trillingen die onze intenties veroorzaken zijn even krachtig als microgolven, dus kan je je voorstellen dat dit ook fysieke gevolgen heeft).
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints

Terug naar “Spiritueel”