Godsdienstwaanzin

Alles wat meer met spirituele kennis te maken heeft of dat meer een filosofische bedenking is. Opvattingen omtrent karma van vorige levens, schepping, doel van het leven... kunnen hier terecht.
Denis
Site Admin
Site Admin

Godsdienstwaanzin

Berichtdoor Denis » 25 Okt 2016, 11:21

Het onvoorwaardelijke geloof in de bijbel of Koran vereist een kritiekloze benadering en een aanname dat wat in dat boek staat ook correct is. Wie durft daar nu ook aan twijfelen? Behalve andere godsdiensten die met een andere versie van geloof aankomen en hun eigen boek hebben gemaakt.
Wie maakte die boeken eigenlijk en waarop baseerden zij zich? Waar haalden zij hun objectieve gegevens vandaan die ze onvoorwaardelijk als correct aannamen?

De laatste jaren worden we met de Islam geconfronteerd. Velen eisen een vlekkeloos respect en stellen wetten rond hun eigen geloofsuitdrukkingen en gebruiken zoals hoofddoeken en arme schaapjes laten lijden.
Anderen gaan veel verder en velen, ook die die niet meedoen hopen dat de jihad hun gelijk en macht zal bewijzen. Ze proberen hun Allah achter hun ontspoorde pubertijdsdriften te kunnen scharen en zo macht te verkrijgen en een held te worden.

En wij, die er niets mee te maken willen hebben, worden met de ellende die daaruit voortspruit steeds geconfronteerd. Een hele handel gaat daarmee gepaard, vluchtelingen, zij die de valse identiteitskaarten en papieren maken, mensensmokkelaars, wapen en drugshandel. Men betaalt gemiddeld 20.000 euro voor identiteitskaart en smokkel en het grootste deel gaat naar de jihad, zo staat in een reportage... De vluchtelingen gaan daarmee "een beter leven krijgen", een win for life. Ze moeten daarvoor wel naar het Westen die zij zo haten. Sedertdien heeft Europa de handen vol met misdaad en criminaliteit want ook hier gaat de drugshandel en wapenhandel door. Politie en internationale veiligheidsdiensten proberen alles onder het kookpunt te houden en kosten zo een enorm bedrag aan de staat.

Is het niet zo dat men een vrijheid heeft om te geloven wat men wil en men een godsdienst niet met man en macht en in extreme gevallen met wapens kan provoceren? Er zit al een heel netwerk van organisaties achter die daar rijkelijk van profiteren, wapenhandelaars maar ook smokkelaars, degene die hun brood verdienen met valse papieren enz.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
piet
Toplid
Toplid

Re: Godsdienstwaanzin

Berichtdoor piet » 27 Okt 2016, 18:03

Onderschat de kracht van het hersenspoelen niet.
Eénmaal je hieraan onderworpen bent, kan je nog moeilijk denken voor jezelf. Een eigen mening is dan uitgesloten. Wie niet hetzelfde gedachtegoed deelt, is tegen je.

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 28 Okt 2016, 15:03

piet schreef:Onderschat de kracht van het hersenspoelen niet.

Ja maar het zaadje moet toch in een vruchtbare grond vallen.
Haat tegen het Westen, onze plichten en politie kan aan de basis liggen om hun agressie in een hardere vorm te gieten. Ze zijn echt wel algemeen ontvankelijk.

Ook al de elementen die samenwerken, van fondsen uit illegale of misdadige praktijken tot al degene die op een of andere manier meewerken maar niet zelf vechten voorzien in al de benodigdheden voor een jihad.

Waarom zijn die zo onvoorwaardelijk gelovig? Om eerlijk te zijn, geloof ik niet in iets waar geen bewijzen voor zijn (en die zijn er voor de meeste paranormale fenomenen).
Niemand weet echter of het verhaal uit hun Koran wel ergens gegrond is.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 13 Nov 2016, 21:24

Een mens lijkt me geneigd te zijn het slechte pad te volgen. Dat is mijn ervaring en hoe ik het zie na 40 jaar hier op deze planeet rond te lopen. Als ik de wereld aanschouw zie ik veel nijd en haat. Dat lijkt inherent aan de mens. Wat kan zo'n mens nog meer wensen dan een godsdienst die dit aanmoedigt en je als held maakt als je moordt en terroriseert. Da's toch gemakkelijk dan, niet?
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Degeln

Berichtdoor Degeln » 18 Nov 2016, 19:25

Geloof is gecreëerd om mensen te onderdrukken/beheersen.
Het geeft een mens een soort gids hoe ze zich zouden moeten gedragen in het leven ten dienste van hun schepper. Bij de eene allah de andere Jezus of Boeddha.
Wat me opvalt door de geschiedenis heen is dat op een bepaald moment er soort godsdienst oorlogen worden gevoerd.
Het is mogelijk dat elke godsdienst een paar zinnen/regels hebben die waarheid zijn.
Mijn visie is dat men alle goede uit alle godsdiensten moet samenvoegen in 1 religie.
Ieder heeft zijn kenmerk.
Of miss het radicaalst, godsdienst afschaffen.
Er zijn geen 20goden zoals elke godsdienst er wel 1 heeft. Uiteindelijk gaan we allemaal naar die ene en moeten wij zien dat we een goed leven hebben geleid naar het visie van ons en wat we willen of koesteren in het leven en daar hoort liefhebben bij.
The beautifull things that makes the earth great Will end by its OWN creation.

Terug naar “Spiritueel”