Drie opmerkelijke gebeurtenissen

Alles wat meer met spirituele kennis te maken heeft of dat meer een filosofische bedenking is. Opvattingen omtrent karma van vorige levens, schepping, doel van het leven... kunnen hier terecht.
piet
Toplid
Toplid

Drie opmerkelijke gebeurtenissen

Berichtdoor piet » 24 Okt 2016, 19:20

Ik weet niet hoe het komt maar in twee dagen tijd merkte ik drie wonderlijke gebeurtenissen op. Voor een buitenstaander of scepticus zal dit allemaal toeval zijn, voor mij niet:

* vandaag zat ik de hele dag met het liedje "Diep in mij" van Yasmine in mijn hoofd. Je hebt dat soms als je een liedje hoort, de bekende oorwurm, maar ik hoorde het gisteren of vanmorgen niet op de radio, ik weet niet vanwaar het kwam. Toen ik de radio aanzette vanavond speelde het op Radio 2.

* de hele week zoek ik naar een oplossing voor een schijnbaar onoplosbaar probleem met een bestuurslid in onze vereniging. Gisterenochtend doorblader ik zonder doel mijn e-reader en stoot ik op het boek van Hans Stolp "Tien levenslessen voor deze tijd". Ik open het boek op levensles 1 en de oplossing staat voor mij.

* Twee nachten geleden droomde ik van een zilverkleurige ufo die boven ons huis hing. In mijn droom ervoer ik het als ons huis maar het leek niet op ons huis in het echt. Er kwam een zilverkleurige laserstraal naar beneden en die viel op de grond terecht zoals een touw. Het zilverkleurige koord wou ik oprapen maar het viel als zwarte as uit elkaar.
Tijdens de dag bedacht ik dat een zilverkleurig koord ook de verbinding is tussen het fysieke en het fijnstoffelijke lichaam. Wat is daarvan de betekenis?
Wat is in godsnaam de betekenis van deze drie schijnbaar op zichzelf staande ervaringen? Ze geven mij in ieder geval een goed gevoel, het gevoel dat er iemand mij bijstaat.

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Denis
Site Admin
Site Admin

Re: Drie opmerkelijke gebeurtenissen

Berichtdoor Denis » 24 Okt 2016, 22:43

piet schreef:Toen ik de radio aanzette vanavond speelde het op Radio 2.

Mijn eerste gedachte is synchroniciteit.
piet schreef: Ik open het boek op levensles 1 en de oplossing staat voor mij.

Afhankelijk van de details lijkt me dit ook synchroniciteit.
piet schreef:Tijdens de dag bedacht ik dat een zilverkleurig koord ook de verbinding is tussen het fysieke en het fijnstoffelijke lichaam. Wat is daarvan de betekenis?

Als ik die droom lees, zie ik er in de eerste plaats een symbolische band in tussen UFO's en ons. Ze kunnen ons hier mogelijk neergezet hebben via DNA of ze kunnen uit een spiritueler dimensie komen waarmee we verbonden zijn. Dit zou kunnen verklaren waarom ze zo begaan zijn met ons en onze planeet. Het zou ook de astrale ontvoeringen en medische ingrepen kunnen verklaren.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Parsam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Parsam » 26 Okt 2016, 15:27

piet schreef:
* de hele week zoek ik naar een oplossing voor een schijnbaar onoplosbaar probleem met een bestuurslid in onze vereniging. Gisterenochtend doorblader ik zonder doel mijn e-reader en stoot ik op het boek van Hans Stolp "Tien levenslessen voor deze tijd". Ik open het boek op levensles 1 en de oplossing staat voor mij.

Is het probleem met dat bestuurslid door de toepassing van de oplossing in het boek, in de concrete praktijk opgelost? Dan is dat inderdaad hulp van "gene zijde"?

piet schreef:* Twee nachten geleden droomde ik van een zilverkleurige ufo die boven ons huis hing. In mijn droom ervoer ik het als ons huis maar het leek niet op ons huis in het echt. Er kwam een zilverkleurige laserstraal naar beneden en die viel op de grond terecht zoals een touw. Het zilverkleurige koord wou ik oprapen maar het viel als zwarte as uit elkaar.
Tijdens de dag bedacht ik dat een zilverkleurig koord ook de verbinding is tussen het fysieke en het fijnstoffelijke lichaam. Wat is daarvan de betekenis?
Wat is in godsnaam de betekenis van deze drie schijnbaar op zichzelf staande ervaringen? Ze geven mij in ieder geval een goed gevoel, het gevoel dat er iemand mij bijstaat.

Ook hier lijkt dat een boodschap van "gene zijde". Maar de boodschap zou juist zijn dat je je aan "gene zijde" niet moogt vastklampen. Zodra je de verbinding met gene zijde ( zilverkleurig koord) wil oprapen ( vastnemen, grijpen) valt het uit mekaar als as. "Gene zijde" staat je wel bij, maar je mag je er niet aan vasthechten, je moet je eigen leven zelf leiden. Zo lees ik het nu toch.
Love is a sign from the heavens that you are here for a reason
http://www.paryos.be
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 26 Okt 2016, 19:12

Parsam en Denis,

Bedankt voor de reacties.
In het geval van het liedje dacht ik ook onmiddellijk aan synchroniciteit. Het gaf me wel kippenvel toen ik het hoorde. Misschien had ik er de nacht ervoor van gedroomd en deed het zich voor als een soort déjà-vu tijdens de dag. Ik heb er geen andere verklaring voor. En waarom dit liedje precies? Ik had het in jaren niet meer gehoord.

@Parsam: wellicht heb je gelijk over de droom. Ik probeer zoveel mogelijk te lezen over bde, het hiernamaals, het paranormale. Ook de dood van familieleden grijpt me sterk aan. Misschien ben ik te veel op zoek naar bewijzen van hun leven over de dood heen? Terwijl dat helemaal niet nodig is.

De oplossing voor het probleem met het bestuurslid stond niet letterlijk in het boek maar de manier hoe het aangepakt kan worden wel. De beste manier om een probleem aan te pakken is door liefde en respect voor elkaar. En dat gebeurt veel te weinig. Eens je deze klik hebt gemaakt zijn relationele problemen veel gemakkelijker op te lossen. Toen ik die paar bladzijden gelezen had, dacht ik onmiddellijk aan het probleem in de vereniging en de oplossing lag voor de hand.

We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Parsam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Parsam » 27 Okt 2016, 14:18

piet schreef:
De oplossing voor het probleem met het bestuurslid stond niet letterlijk in het boek maar de manier hoe het aangepakt kan worden wel. De beste manier om een probleem aan te pakken is door liefde en respect voor elkaar. En dat gebeurt veel te weinig. Eens je deze klik hebt gemaakt zijn relationele problemen veel gemakkelijker op te lossen. Toen ik die paar bladzijden gelezen had, dacht ik onmiddellijk aan het probleem in de vereniging en de oplossing lag voor de hand.

In feite is mijn vraag niet echt beantwoord. Is het probleem door het liefde en respect tonen voor de ander inderdaad opgelost? Het kan natuurlijk dat de ander zich niet gerespecteerd voelde, en dat echt respect voor hem de oplossing was. Maar is dat inderdaad zo? Zo door de ander te respecteren en genegenheid te betonen het probleem is opgelost, laat het dan misschien weten. De ander kan bv. met een verleden, trauma's uit zijn verleden, gedachtepatronen zitten waar jij, ook met respect en liefde, niet aan kunt.
Love is a sign from the heavens that you are here for a reason
http://www.paryos.be
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 27 Okt 2016, 17:59

Parsam,

In de komende dagen wordt mijn oplossing 'uitgetest'.
Ik hou je op de hoogte via dit forum.

piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 04 Nov 2016, 21:29

Parsam schreef:Zo door de ander te respecteren en genegenheid te betonen het probleem is opgelost, laat het dan misschien weten.

Vanavond hebben we een goed gesprek gehad. Mijn voorstel werd goed onthaald, dus lijkt mijn strategie geslaagd.
Voor een buitenstaander lijkt het probleem abstract maar ik kan hier niet in detail treden over wat er aan de hand was.

Wat het liedje van Yasmine betreft, als ik dat vertel aan anderen zijn er nog die soms zoiets meegemaakt hebben. Het lijkt op een déjà.
Misschien zijn er hier ook mensen die hetzelfde al eens ervaren hebben.
Hoe verklaar je zoiets?

Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 04 Nov 2016, 23:01

Ons onderbewustzijn lijkt een scheppende invloed te hebben op de werkelijkheid.

Fred
Toplid
Toplid

Berichtdoor Fred » 05 Nov 2016, 14:23

piet schreef:
Wat het liedje van Yasmine betreft, als ik dat vertel aan anderen zijn er nog die soms zoiets meegemaakt hebben. Het lijkt op een déjà.
Hoe verklaar je zoiets?

Dat is duidelijk een synchroniciteit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Synchroniciteit

Ik had het onlangs met Duran Duran. Die speelden op radio 2 en tergelijkertijd passeerde er een vrachtwagen waar in grote letters 'DURAN' op stond.

Fred.
Fred
Toplid
Toplid

Berichtdoor Fred » 05 Nov 2016, 14:24

Fred schreef:
piet schreef:
Hoe verklaar je zoiets?

Dat is duidelijk een synchroniciteit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Synchroniciteit

Ik had het onlangs met Duran Duran. Die speelden op radio 2 en tergelijkertijd passeerde er een vrachtwagen waar in grote letters 'DURAN' op stond.

PS: "diep in mij" is een prachtig mooi nummer, één van mijn favorieten ;)

Fred.
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 06 Nov 2016, 11:12

't Is inderdaad een mooi liedje met een diepzinnige tekst.
Ik vraag me steeds af wat de betekenis is van dergelijke synchroniciteit. Of moet ik er niets meer achter zoeken?
Alleen al de titel 'Diep in mij' kan een boodschap zijn.
Ligt het antwoord in het Akasha veld, het universele en permanente geheugen van het universum? Een hogere dimensie waar we zelden bewust toegang tot krijgen?

Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 06 Nov 2016, 13:11

piet schreef:Ik vraag me steeds af wat de betekenis is van dergelijke synchroniciteit.

Ons onderbewustzijn lijkt onafhankelijk van ons bewustzijn, een sterke band te hebben met onze realiteit. Hoe dit dan juist zou werken kunnen we met onze kennis nog niet begrijpen.

Ofwel beïnvloedt ons onderbewustzijn de werkelijkheid (zo komt het ons voor en het is algemeen zo begrepen), ofwel heeft ons onderbewustzijn van de gebeurtenissen weet in de realiteit (dit kan bijv. verklaren waarom nauwkeurige toekomstvisioenen of dromen kunnen)

We kunnen ons afvragen hoe en in welke matrix we lijken te leven en wie dit zou organiseren als ons onderbewustzijn op gemeenschappelijk niveau dat niet zou doen. Alhoewel dit idee al sterke ingang krijgt in de wetenschap van de geavanceerde fysica (dit is aangekaart door de topwetenschappers op een belangrijk overleg en verkondiging), is het een gevoelig onderwerp voor wie blijft vasthouden aan het materialisme ook al is het aangetoond dat dit fout te zijn.

Terug naar “Spiritueel”