Through the wormhole

Alternatieve onderwerpen zoals acupunctuur, hypnose, NLP, kruiden, healing, reiki, mindfulness en andere...
Ook andere onderwerpen die minder passen in bovenstaande topics maar wel iets met het alternatieve/mysterieuze/UFO te maken hebben kunnen hier terecht. Ook onderwerpen zoals astrologie en gelijkaardige.
piet
Toplid
Toplid

Through the wormhole

Berichtdoor piet » 18 Jun 2012, 20:08

Op Discovery Channel wordt bijna iedere dag een aflevering van 'Through the wormhole with Morgan Freeman' uitgezonden.
Dit is er deze week te zien:
-Zijn er meer dan drie dimensies?
-Bestaat tijd?
-Bestaat er een zesde zintuig?

'k Heb vorige week een aflevering gezien over de (on)eindigheid van het heelal.
Zeker niet te missen!

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Psychic
Toplid
Toplid

Re: Through the wormhole

Berichtdoor Psychic » 19 Jun 2012, 12:53

En morgen gaat het om de hoge verwachtingen die men stelde van de peperdure Large Hadron Collider (LHC).
Hier zit de natuurkunde van het raadsel der atomen en de aantrekkingskracht, letterlijk vast. Men heeft het hypothetische Higgs deeltje niet gevonden. God is vermist.

Normaal lag het experiment al een jaar stil maar men probeert nog wat kassa te maken door verdere studie. De kans dat alsnog een Higgsdeeltje gevonden wordt is enorm klein.

Maar als het niet bestaat, dan valt heel onze natuurkunde omtrent het atoom in elkaar. Dan is alles verkeerd.

Persoonlijk geloofde ik niet in de 100den verschillende deeltjes die men benoemt met andere eigenschappen. Voor mij zal er niet veel veranderen. Maar ik ben natuurlijk geen wiskundige en natuurkundige topwetenschapper zoals de 3000 van CERN.
Ooit ontdekken we dat we geen lichaam zijn met een geest, maar een geest met een lichaam

http://www.aura-oasis.be
https://www.facebook.com/groups/auraoasis/
https://www.youtube.com/channel/UCbKft-Di1BS78XHS9WxHcCg
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 24 Jun 2012, 11:48

Morgen gaat om het het exact op elkaar afgestemd zijn van de 4 krachten. Een kleinste verschil van wiskundige waarde maakt ons universum onmogelijk.
Daar kunnen we ons dus uiteraard weer veel vragen bij stellen. Wie stemde dit zo perfect af?
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.facebook.com/groups/auraoasis
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 24 Jun 2012, 13:00

In de eerste aflevering stelde men dat ons universum een van de vele is. De geboorte van een heelal zou ontstaan door een energiepuls. De kans dat een universum ontstaat door zo'n puls is onwaarschijnlijk klein maar door het grote aantal pulsen verhoogt de creatie van een nieuw universum. Men vergelijkt het met de lotto winnen: de kans is heel klein maar als er voldoende deelnemers zijn, is er bijna iedere week een winnaar.

We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 16 Okt 2016, 10:49

Gisteren weer een aflevering van deze prachtige reeks documentaires gezien.
Het thema was "Is our universe alive?".
Eén van de wetenschappers stelde dat een van de voorwaarden voor leven, metabolisme moet zijn.
Hoe kleiner het wezen hoe sneller de hartslag: een muis heeft er een van 500 slagen per minuut. Een walvis heeft een hartslag van 1 per 10 minuten.
Zelfs een stad zoals Los Angeles in de documentaire heeft een hartslag van twee per etmaal: de pendelaars die 's morgens in de ene richting en 's avonds in de omgekeerde richting bewegen.
Ook het heelal heeft een hartslag: het zet uit en het krimpt.
Nu was ik blij dat mijn vermoeden hier bevestigd wordt: ons universum is ontstaan nadat een vorig heelal in elkaar klapte, net zoals een gigantisch zwart gat. Ook zwarte gaten kunnen een nieuw universum doen ontstaan. De theorie van de singulariteit (een punt met een oneindig klein volume en een oneindige grote dichtheid) is ongeloofwaardig volgens deze wetenschapper omdat het wiskundig niet kan bewezen worden.

Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 16 Okt 2016, 12:43

piet schreef:ons universum is ontstaan nadat een vorig heelal in elkaar klapte, net zoals een gigantisch zwart gat. Ook zwarte gaten kunnen een nieuw universum doen ontstaan.

Helaas niet gezien maar ik ben er op basis van logica zelf van overtuigd dat ons universum uit een wit gat is gespuwd dat het gevolg is van een zwart gat.
piet schreef:De theorie van de singulariteit (een punt met een oneindig klein volume en een oneindige grote dichtheid) is ongeloofwaardig volgens deze wetenschapper omdat het wiskundig niet kan bewezen worden.

Ik denk er al lang ook zo over. Het kan zelfs niet als in ons universum de regels gelden die overal gelden want materie en anti-materie zijn eigenlijk hetzelfde maar negatief en positief en dus moet er altijd evenveel van beide zijn. De spin van materie is exact tegenovergesteld als die van anti-materie en zo zijn ze één ding. Dit verklaart ook waarom het Theorema van Bell juist is, nl dat 2 verbonden deeltjes exact gelijk handelen bij beïnvloeding van een van de twee en zonder tijd tussen de reactie ook al is het tegengestelde deeltje 1 lichtjaar of duizenden lichtjaren veraf.
Ook ben ik zelf na al die jaren nog steeds overtuigd dat licht ons oerdeeltje is en niet de quarks die dan weer zouden bestaan door strings in 11 dimensies. De eigenschappen van het foton zijn echter te perfect en mathematisch 0 opdat dit het oerdeeltje moet zijn. Geen rustmassa, geen antideeltje, max natuurlijke snelheid zonder externe energiekost (lichtsnelheid). Het foton is ook zijn eigen antideeltje.
Een big bang is dus ook volgens mijn logica niet mogelijk en eigenlijk een absurde veronderstelling net zoals als je bij een batterij een overschot van negatieve of positieve lading zou hebben als de batterij plat is. Dat kon gewoon niet want het is hetzelfde. Ook bij een magneet kan de trekkracht aan de ene kant niet groter zijn dan aan de andere. Gewoon absurd dat er nadat de big bang de deeltjes met de antideeltjes annihileren er toch een overschot aan deeltjes zou zijn. Ook de enorme omvang van het universum alsook de enorme tijdverschillen kunnen dit niet mogelijk maken omdat het theorema van Bell juist gebleken is. Weg met die Big Bang... tevens zijn er aanwijzingen dat ons heelal steeds sneller uitdijt en dat kan niet als de big bang zou kloppen, het zou net moeten vertragen.

Ons heelal is ook nog eens een geestelijke constructie, zoiets als een computerspel op/in een computer. Materie is mindstuff. Alles bestaat slechts door wetmatigheden en ik geloof ook niet dat die + de noodzakelijke constanten toeval zijn. Alles lijkt me veel te perfect op een complexe manier in elkaar te steken waarbij alles op hetzelfde moment bij elkaar zou moeten vallen om al die wetmatigheden waarvan elk tot hiertoe toeval genoemd worden, tegelijkertijd met andere toevallen in elkaar zou moeten vallen. Zo is bijv. de lichtsnelheid geen toeval want teveel andere constanten zouden anders niet kunnen bestaan waardoor ons universum met materie, energie, tijd en ruimte gewoon niet mogelijk zou zijn.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.facebook.com/groups/auraoasis
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 16 Okt 2016, 14:15

Dit is ook iets wat aan bod kwam in deze aflevering: de natuurwetten zijn zo perfect dat een kleine afwijking ervan geen leven zou mogelijk maken.
(Ik keek naar een opgenomen aflevering, dit werd enkele maanden geleden uitgezonden op Discovery Channel). Ook te zijn via Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=xfTftIRmzVM

Terug naar “Alternatief, mysterie, vreemde verschijnselen, andere”