Het morele appel.......

Alternatieve onderwerpen zoals acupunctuur, hypnose, NLP, kruiden, healing, reiki, mindfulness en andere...
Ook andere onderwerpen die minder passen in bovenstaande topics maar wel iets met het alternatieve/mysterieuze/UFO te maken hebben kunnen hier terecht. Ook onderwerpen zoals astrologie en gelijkaardige.
Jupiter
Toplid
Toplid

Het morele appel.......

Berichtdoor Jupiter » 03 Dec 2016, 14:21

Meer dan ooit leven we in een tijd van immense decadentie en groot moreel verval.
Eigenlijk sluit dit nauw aan op de topics van Denis en Parsam. Het uur U nadert.
De mens doet bijna alles verkeerd. Als enige diersoort heeft ze een uitzonderlijke belangstelling voor geld, seks, macht en zichzelf. Het is de enige diersoort die zowel op fysiek, geestelijk en financieel gebied bijna altijd meer neemt dan ze nodig heeft. Op al deze gebieden leven we in een graaicultuur, die het gevolg is van het allergevaarlijkste wat er bestaat: vrijheid.
Voor wie 10 minuten heeft. In onderstaande uitzending probeert Bernice Notenboom toch maar een keer voor iedereen inzichtelijk te maken welk inferno de mensheid te wachten staat. Het inferno dat 100% het gevolg is van vrijheid.
Het wachten is nu nog op zeer moedige klokkenluiders. Mensen die werkelijk een dringend moreel appel doen op de medemens om diens levensinstelling radicaal te veranderen.
http://www.npo.nl/de-wereld-draait-door ... _101380035
Infinity
Toplid
Toplid

Re: Het morele appel.......

Berichtdoor Infinity » 02 Apr 2017, 19:07

We zijn inderdaad de tak aan het afzagen waarop we zelf zitten. Ik vrees dat de kruik net zolang te water zal gaan tot ze breekt. Het is inherent aan de mens en dat gaat absoluut niet beteren. En op het einde zal de gewone mens allereerst de sigaar worden.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 02 Apr 2017, 19:31

Helaas heb je helemaal gelijk, Infinity.
Maximale vrijheid is alleen mogelijk als alle betrokkenen een uitgekristalliseerd bewustzijn en een congruente moraal hebben. Met zulke enorme verschillen in bewustzijn is vrijheid nog destructiever gebleken dan inperking.
Samenlevingen moeten zichzelf opnieuw uitvinden en een gezonde balans tussen vrijheid en inperking bereiken. Anders zal je voorspelling uitkomen, vrees ik ook........de mens kan niet met vrijheid omgaan.
Degeln

Berichtdoor Degeln » 02 Apr 2017, 20:22

Vrijheid moet er volledig zijn om de ontwikkeling van te mens volledig te laten benutten.
In de donkere tijden waren wetenschap taboe en stond er de doodstraf op.
Had dit nu nog geweest kenden we nooit ruimtemissies etc.
Het is de slechte verleidingen die door de slechtere mensen tot perfecte uitvoering brengen waar zij beter van worden.
Geld/hebzucht is een groot deel van wat de wereld is geworden nu.
En die eigenschap is niet alleen afgekomen, jaloezie, venijn, afgunst en ga nog maar verder zijn gevolgd.
De mensen leven hun levens naar het materialisme.
Daardoor is de mens zijn weg kwijt geraakt naar het spirituele en de essentie van het leven, 1 met elkaar.
We zijn begonnen als jagers en verzamelaars.
Nu jagen we op geld en alles wat niets waard is.
Een leven waar wij allen van weten dat dit de verkeerde wereld is waar we in leven.
The beautifull things that makes the earth great Will end by its OWN creation.
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 03 Apr 2017, 21:09

Het probleem is dat de mens vrijheid ziet als zichzelf verrijken, al dan niet op de rug van hun medemens..

Zoals DegeIn daarnet zei dat dit niet alleen komt, maar ook nutteloze zaken als jaloezie, venijn, afgunst komen ook voort.

Daar heb ik een ernstig voorbeeld van uit de buurt. Ze hebben alles wat ze kunnen dromen, zijn kerngezond oud geworden, zijn op hun hoge leeftijd van 90 jaar nog thuis. Toch zijn die mensen stikjaloers op anderen. Hoe bestaat het?

Waarom ontwikkelt de mens deze negativiteit. Er zijn immers veel meer slechte mensen op de wereld dan goede mensen.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 03 Apr 2017, 21:35

Om dit te begrijpen moet je eerst eens bijna dood zijn geweest. Ik keek net nog een eigen artikel na, zie http://www.aura-oasis.be/website/het-ma ... dervaring/

Gisteren hoorde ik in een bijna doodervaring vertellen van een vrouw die op Wall Street gewerkt heeft. "Daar zegt men nooit bedankt en daar wordt nooit iemand omarmd"
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Degeln

Berichtdoor Degeln » 04 Apr 2017, 10:12

Maw al de goede mensen hebben al vele stappen voor op de slechtere mensen om het kort te zeggen? (Spiritueel en het juiste pad kiezen die we diep van binnen voelen)
Dan vraag ik me af, waar gaat het fout dat er zovelen achterblijven op het goede?
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 04 Apr 2017, 13:22

De meeste mensen kennen van veel zaken de prijs maar van weinig zaken de waarde. Zelfs als het glas voor 99% vol en voor 1% leeg is, kijken ze nog naar die ene procent. Verder is de mens een van de weinige diersoorten die altijd meer neemt dan ze nodig heeft.
Dit is zo in Belgie,Nederland.......maar ook in elk ander land.
Het antropocentrisch levensbeeld moet op de schop. Maar hoe?
Degeln

Berichtdoor Degeln » 04 Apr 2017, 19:27

Jupiter schreef: Het antropocentrisch levensbeeld moet op de schop. Maar hoe?

De tijd gewoon zijn werk laten doen. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer.
Het imperialisme zit te diep om als volk er nog uit te vechten.
Kunnen we beter een teletijdsmachine bouwen en naar de periode gaan toen de eerste Europeanen op het continent Amerika kwamen.
De indianen hadden een goede levensvisie al, mankeerde vooruitgang daar een beetje me dunkt.

Afbeelding
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones

Heeft duidelijke punten.
Infinity
Toplid
Toplid

Berichtdoor Infinity » 04 Apr 2017, 21:41

Ik zie hier wijze punten, maar waarom de mens achterblijft op het goede is dat het kwaad inherent is aan de mens. Ze gaan voor onmiddellijk genot en bevrediging van hun verlangen. Daarbij maakt het niet uit of een ander mens of dier hiervoor moet lijden of het slachtffer van worden. De mens denkt superieur te zijn aan alle levensvormen inclusief zijn medemens. Ik trek me het menselijk gezeik op deze aardkloot niet veel aan en leid mijn eigen leven.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 05 Apr 2017, 20:57

Prachtig verwoordt.
Degeln

Berichtdoor Degeln » 05 Jun 2017, 17:46

Tijd voor de superieuren van de troon te stoten.
Je bij de zaken neerleggen, help je indirect het slechte een handje want je laat het gebeuren.
Diep van binnen weet je ook wel dat je niet mag opgeven en blijven vechten voor het goede doel.
Jezus heeft zijn leven gegeven voor de zonden van de mens, in je hart weet je Wrm hij dat heeft gedaan. Het potentieel van 'ons' en hoe wij zijn/denken.
De duivel heeft gewonnen als ze jou in de luren kunnen zetten.
Het leven is altijd een strijd geweest. Van de prehistorie tot nu.

Terug naar “Alternatief, mysterie, vreemde verschijnselen, andere”