Eeuwigheid

Alternatieve onderwerpen zoals acupunctuur, hypnose, NLP, kruiden, healing, reiki, mindfulness en andere...
Ook andere onderwerpen die minder passen in bovenstaande topics maar wel iets met het alternatieve/mysterieuze/UFO te maken hebben kunnen hier terecht. Ook onderwerpen zoals astrologie en gelijkaardige.
Yossam
Moderator
Moderator

Eeuwigheid

Berichtdoor Yossam » 02 Jul 2016, 13:53

Spiritueel gezien is de bron van alles onstoffelijk, geestelijk;
energieën worden getransformeerd tot waarneembare objecten (en de omgekeerde beweging bestaat ook).

We gaan er allemaal vanuit dat eeuwigheid bestaat....maar het is wetenschappelijk onderschreven dat ons zonnestelsel over miljarden jaren ook zal vergaan...
Sterren vergaan en -nevels blijven over, het lijkt een constante beweging met onuitputtelijke energetische aandrijving.

Gebleken is dat alles transformeert, dat niets in zijn huidige vorm blijvend is.

We kunnen ons afvragen of de eeuwigheid (waarover ook de godsdiensten spreken), zou kunnen bestaan ?

Als alles transformeert, hoe zit het dan met ons persoonlijk en kosmisch karma ?
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Infinity
Toplid
Toplid

Re: Eeuwigheid

Berichtdoor Infinity » 03 Jul 2016, 21:41

Tijd bestaat in wezen ook niet. Het is iets wat we hier ervaren als een opeenvolging van gebeurtenissen. Eveneens bestaat materie ook niet volgens het tweespleten experiment. Als we als tijd in beschouwing nemen bestaat in mijn ogen eeuwigheid. Het universum is er al oneindig lang en zal nog oneindig lang blijven voortbestaan. Bewustzijn en geest is eigenlijk iets wat transformeert. Alles wat we hier leren heeft voor eeuwig en altijd een invloed op ons bewustzijn. Ben je na dit leven nog dezelfde geest als voor je dit leven begon? In dat opzicht transformeren we continu. Ik vraag me ergens wel af of de aarde de enige 'school' is in dit universum.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 04 Jul 2016, 00:00

Yossam schreef:Als alles transformeert, hoe zit het dan met ons persoonlijk en kosmisch karma ?

Dit evolueert mee?

Onze aardse werkelijkheid is niet de echte. Ze is er slechts om ons te confronteren met onze zwakheden en onvolmaaktheden waar we nog ervaring bij willen opdoen. Zodoende moet dit volgens mij mogelijk blijven.

ps: ik weet dat velen me zullen gek verklaren als ik zeg dat onze werkelijkheid niet echt is maar er zijn wetenschappelijke bewijzen voor. Stof bestaat niet op zichzelf.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Fred
Toplid
Toplid

Berichtdoor Fred » 04 Jul 2016, 13:33

Yossam schreef:Als alles transformeert, hoe zit het dan met ons persoonlijk en kosmisch karma ?

Dat transformeert van negatief karma naar positief karma en dan zijn we waar we moeten zijn hé ;)

Fred.
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 04 Jul 2016, 19:45

Alles in de natuur ondergaat cycli: een goed voorbeeld zijn de jaargetijden.
Het lijkt me dan niet logisch dat we er zijn, zoals Fred zegt, want dat zou stilstand betekenen.

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Fred
Toplid
Toplid

Berichtdoor Fred » 04 Jul 2016, 21:17

Ja Piet, cycli ok maar ik geloof toch echt wel dat we naar een bepaald einddoel op weg zijn. En zonder negatief karma zijn hoeft helemaal niet te betekenen dat er stilstand zou zijn. Integendeel, stel je eens voor wat je allemaal zou kunnen realiseren eens je los bent van negatief karma. Al die energie die je anders zou nodig hebben om vanalles goed te maken komt nu vrij voor andere zaken! Ik denk dat we dan veel meer tijd zullen hebben om creatief te scheppen.

We kunnen toch niet voor eeuwig en altijd in die cirkel van negatief karma blijven ronddraaien nietwaar?

Fred.
Yossam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Yossam » 05 Jul 2016, 19:17

Piet, Fred , iedereen,

is echt geen gemakkelijke opdracht om hierin duidelijkheid te scheppen,
het lijkt ons logisch, maar we zijn zo beperkt tot onze biotoop, aarde , melkweg, heelal;
terwijl onze kennis van de kosmos ons dwingt tot updates he

hiaat blijft ons tijdsbesef, dat eigenlijk fictief kan zijn...

een stervende persoon gaf me mee dat ze alles zag in cirkel, dat alles ronddraait en blijft terugkomen,
daar zit iets in denk ik,
maar het ronddraaien zal ook niet blijven duren, ergens stopt het als iedereen hetzelfde doel heeft bereikt,
nogmaals een aanwijzing dat we één zijn, en als individu samenhoren met de anderen.
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 17 Jul 2016, 10:03

Sedert mijn jeugd ben ik fan van de muziek van Vangelis. Ik kocht toen de elpee Spiral en later de cd.
Op de hoes staat een citaat van Lao Tse: "Going on means going far. Going far means returning". Het is een uittreksel uit de Tao of Faith.
De titel van deze plaat en dit citaat beschrijven goed wat ik bedoel met cycli. Er is nooit een einde en een begin want elk ogenschijnlijk einde is het (schijnbare) begin van een nieuwe cyclus.

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 17 Jul 2016, 12:02

piet schreef:Er is nooit een einde en een begin want elk ogenschijnlijk einde is het (schijnbare) begin van een nieuwe cyclus.

Er is slechts een verandering van toestand als we naar de kosmos kijken die onze sterren recycleert. Het gaat van stof naar golf en omgekeerd. Als we rekening houden met het feit dat we slechts 4% van alle materie waarnemen en er 96% donkere materie en energie is, die invloed uitoefent op alle andere sterren en planeten via bijv. de zwaartekracht dan moet men een nieuw beeld van onze kosmos en sterren uitpuzzelen.

Ook is het een feit dat er meer dan een dimensie is naast deze die wij waarnemen. UFO's zouden vanuit een nabijgelegen maar voor ons onzichtbare dimensie komen.

Eeuwigheid is idd. moeilijk te begrijpen. Wij kennen alles als begin en eind maar dit is niet zo. Tijd en de ermee verbonden ruimte bestaat immers niet "Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." - Albert Einstein
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis

Terug naar “Alternatief, mysterie, vreemde verschijnselen, andere”