De kou uit de lucht?

Alternatieve onderwerpen zoals acupunctuur, hypnose, NLP, kruiden, healing, reiki, mindfulness en andere...
Ook andere onderwerpen die minder passen in bovenstaande topics maar wel iets met het alternatieve/mysterieuze/UFO te maken hebben kunnen hier terecht. Ook onderwerpen zoals astrologie en gelijkaardige.
Jupiter
Toplid
Toplid

De kou uit de lucht?

Berichtdoor Jupiter » 21 Nov 2014, 23:06

Vanuit allerlei media worden we heden ten dage bestookt met propaganda over hoe goed of slecht Rusland of het Westen wel niet is. De hyperbolen vliegen ons om de oren om de argeloze burger met retorische teksten op de knieën te krijgen. Dezelfde burger zal het echter zijn reet roesten hoe de tussenstand in het opgevoerde vermaledijde schaakspel is. Poetin is in eigen land nog steeds erg populair, ondanks het feit dat de getroffen sancties effect beginnen te sorteren in de zin dat voedselprijzen buitensporig zijn gestegen.
Poetin is van 7.12.1952, geboren te Sint Petersburg.
Er zijn 2 geboortetijdstippen van hem in omloop. De meest waarschijnlijke lijkt me die met Ascendant 3 graden schorpioen. Pluto staat hierbij binnen 5 graden van het MC. Dit is het punt wat o.a. Weergeeft hoe iemand zich publiekelijk presenteert. Pluto gaat vooral over macht. Mensen met pluto op het MC hebben altijd een drang naar het hebben van macht over anderen.
Wat verder opvalt is dat zijn zacht lijkende weegschaalzon overruled wordt door Saturnus die er 3 graden vanaf, en dus conjunct, staat. Mensen met deze stand krijgen in hun leven vaak met enorme verantwoordelijkheden te maken. Ze hebben ook meestal een bepaalde hardheid, incasseringsvermogen en een ijzeren discipline. Maxima bijvoorbeeld heeft een exacte conjunctie van Saturnus op haar zon.
Afgelopen voorjaar kwamen de latente spanningen van dit conflict voor het eerst naar de oppervlakte. Pluto, de planeet van macht, misdaad en oorlog ging toen voor de eerste keer vierkant met de zon van Poetin staan. Het conflict om de Krim en inname hiervan werd een feit.
Naast dit strijdlustige vierkant begon vlak erna ook een zeer heftige oppositie de geest van Poetin te beroeren. Uranus, rebels, onafhankelijk, tegendraads, grillig maakte de eerste oppositie met de zon van Poetin. Uitbreiding van het conflict naar Oekraïne, spanningen met de NAVO en het Westen. De MH17 werd neergehaald.
De oppositie van Uranus naar zijn zon duurt nog tot en met januari. De oorlogszuchtige pluto vierkant zijn zon hebben we weer in januari. Januari staat Poetin dus in de spotlights, en niet om vrede te tekenen.
Juli tot en met november wordt geheel gedomineerd door bovengenoemd vierkant. Zeer veel spanning dus rond het thema Rusland.
Andere zeer sterke indicatoren geven echter aan dat dat zijn laatste kunstjes gaan zijn op het internationale podium. Indien de horoscoop correct is zal Saturnus de gehele zomer 2015 op cusp 2 van Poetin staan. Bankroet, het faillissement. Het lijdende volk zal hem niet langer steunen.
Ook is dan het echte zware astrologische vuurwerk, in negatieve en ondermijnende zin aangevangen. Eind 2015 gaat de secundair progressieve maan een vierkant maken met de secundair progressieve zon in de horoscoop van Poetin. Elk mens krijgt deze ongeveer 6 maand durende (slopende) stand iedere 14 jaar.
Ook komt Cheiron nog even om de hoek kijken met een stationaire inconjunctie richting de pluto van Poetin. Een onderhuids knagend gevoel van pijn over alle macht door je vingers zien glippen zal in de herfst van 2015 de geest van Poetin domineren.
En alsof het nog niet genoeg is komt pluto de eerste 4 maanden van 2016 nog wat ferme stoten onder de gordel uitdelen. Pluto staat dan 4 maand stationair vierkant de Saturnus van Poetin. Dit is de definitieve val, het ultieme loslaten van alles wat de materiële wereld vertegenwoordigt.
Didho
Toplid
Toplid

Re: De kou uit de lucht?

Berichtdoor Didho » 22 Nov 2014, 00:38

Uitmuntend artikel, dat in een volwaardig astrologisch tijdschrift zou passen, Jupiter. Ook je schrijfstijl is zeer verzorgd. Misschien eens opsturen naar een redactie, hoewel ik vrees dat het voor het decembernummer en zelfs voor het januarinummer mogelijk al wat te laat is.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 22 Nov 2014, 01:22

Dank voor je positieve feedback Didho!
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 22 Nov 2014, 17:01

Zowel over Rusland als over Poetin vraag ik me ook af of de informatief via de media wel klopt en objectief is. De ervaring heeft immers aangetoond dat de informatie die we via die weg ontvangen altijd op één of andere manier gekleurd is en deel uitmaakt van de hedendaagse hersenspoeling.
Wat over Maxima ook bijna niemand weet is dat ze vroeger Minima heette. Ze heeft zich pas Maxima laten noemen, nadat ze een borstvergroting had ondergaan.
Goed, dat laatste hoeft niet helemaal ernstig te worden genomen.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 22 Nov 2014, 17:44

Hier hebben we Derk Sauer, een zeer competente ruslanddeskundige. Hij woont er ook al 25 jaar.
Ja, die maxima lust er wel pap van. En ze helpt de minima in Afrika met haar microkredietfoundation.
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 22 Nov 2014, 18:31

Ach zo? Dat wist ik niet.
In ieder geval vind ik je prognose bijzonder interessant. Ze zou eigenlijk door honderden of duizenden mensen gelezen moeten kunnen worden.
Even een piepkleine numerologische aanvulling erbij.
Poetin is op een 7de geboren. Mijn ervaring met 7-mensen is dat ze soms spiritueel of intuïtief en soms rationeel of wetenschappelijk zijn aangelegd en soms ook beide tegelijk. In ieder geval hebben ze dikwijls een verborgen, mysterieuze kant en laten ze niet graag door zich heen kijken.
Hij is in de derde maand geboren. 3 is niet alleen een getal van zelfexpressie, maar ook van groei en expansie en letterlijk of figuurlijk over zijn grenzen gaan.
1952 samengeteld en herleid vormt een 8, die voor macht, structuur en leiderschap staat.
Die drie cijfers samengeteld en herleid vormen een 9. 9 is het hoogste getal in de reeks van 1 tot 9 en mensen met dat lotsgetal kunnen dus hoge doelen bereiken. Tegelijkertijd is het echter het laatste getal in de reeks, waarna de cyclus van 1 tot 9 opnieuw begint. 9 moet dus leren loslaten en afischeid nemen en doet hij dat niet, dan wordt hetgeen hij spontaan en vrijwillig zou kunnen loslaten, hem verplicht of onder dwang ontnomen.
Tellen we bovendien zijn dag en maand bij 2015, dan komen we voor volgend jaar ook op een 9 uit, de afronding en vervollediging van een cyclus.
Het zou dus helemaal kunnen kloppen wat je schrijft.

NB: Er in de marge bij even bij vermelden dat het numerologische jaar vooral vanaf de verjaardag begint te werken. Die 9-tendens zou dus ook en vooral voor 2016 herkenbaar moeten zijn.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 22 Nov 2014, 19:23

Dank voor de interessante numerologische aanvulling!
Woud
Toplid
Toplid

Berichtdoor Woud » 22 Nov 2014, 23:47

Interessant...maar ik ken helaas niets over astrologie. Didho's aanvulling is ook ok, en kan ik iets beter volgen.

Misschien moeten jullie samen eens iets ondernemen. Schrijf samen eens een artikel, er zullen genoeg geïnteresseerden zijn.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 23 Nov 2014, 02:53

Dank voor het idee Woud, het is zeker een mogelijkheid. Ik kan prima met Didho samenwerken. Gooi maar een balletje op over een onderwerp en we gaan los :D
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 23 Nov 2014, 07:31

Dat is zeker een goed idee, maar helaas ken ik zelf ook relatief weinig van astrologie, Woud.
Die samenwerking is er in feite nu al en kan alleen maar verder verbeteren. We kennen mekaar ook al van een vorige site, waar we samen op schreven en over veel dingen waren we het toen al met mekaar eens. Over sommige misschien niet, maar dat hoeft ook niet altijd en overal zo te zijn natuurlijk.
Dus ja, je merkt het wel als ik op zijn schrijfsels inpik en hij op de mijne. Wat zeker waar is, dat is het feit dat we alletwee individualisten met een eigen visie en levenshouding zijn. Steek ons in een sekte en binnen de kortste keren breken we heel het kot af.
Zo zijn we en zo blijven we!
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 23 Nov 2014, 07:38

Precies, zo is het. Mijn watermanmars staat exact conjunct zijn watermanzon. Daarnaast staat mijn jupitermaanconjunctie in waterman ook nog eens conjunct zijn noordknoop in waterman.
Didho
Toplid
Toplid

Berichtdoor Didho » 23 Nov 2014, 08:18

Dank voor de info, Jupiter!
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 23 Nov 2014, 13:19

Net als Woud ken ik niets van astrologie.
In hoeverre kunnen planeten een invloed hebben op individuele mensen?

Ik volgde een cursus astronomie en daar leerden we dat door de tolbeweging van de aarde, de sterrenbeelden niet meer op dezelfde plaats staan als bijv. 1000 jaar geleden. Wie bijvoorbeeld op 2 maart geboren is, heeft als sterrenbeeld Vissen maar dit zou eigenlijk al Ram moeten zijn.
Word daar rekening mee gehouden in de astrologie?

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 23 Nov 2014, 13:50

Wel Piet,eigenlijk bepalen de planetenstanden het hele leven van à tot z.
De mens is van nature een controlewezen en vindt dit een eng idee. Het is dus ook niet cultuurcorrect om dit te zeggen, zelfs al zou het op waarheid berusten.
Elke bui, gebeurtenis, omstandigheid, aantrekking of afstoting is altijd een projectie van het totaal aan astrologische invloeden die op dat moment door het astrale lichaam van de entiteit ( het individu) vrijgegeven wordt. De basiswet Zo boven,zo beneden is altijd 100% kloppend. Zowel de westerse,de Chinese, de vedische, de Maya en de Keltische bomenastrologie blijken als een trein te werken.
Wat je vanuit astronomisch perspectief aanhaalt is helemaal correct. Dit wordt het platonisch jaar genoemd. Via Plato. De westerse astrologie loopt eigenlijk 23 graden achter op de werkelijkheid. De Indiase, ook wel Vedische astrologie genoemd, geeft wel de "correcte" standen. Deze tak van astrologie is dus wel gecorrigeerd met de genoemde tolbeweging van de aardas door de tekens, precessie genoemd.
Iemand die op 1 januari is geboren is bijvoorbeeld bij onze astrologie steenbok, maar in de vedische astrologie Boogschutter omdat je er 23 graden vanaf moet trekken.
Waarom beide astrologische systemen werken weet ik niet.
piet
Toplid
Toplid

Berichtdoor piet » 24 Nov 2014, 21:23

bedankt voor het antwoord.

De intuïtieve geest is een godsgeschenk, het rationele verstand een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk is vergeten. (Albert Einstein)
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 24 Nov 2014, 23:05

Graag gedaan, Piet.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 18 Jun 2016, 04:34

Een terugblik. Op het eerste gezicht lijkt het een onzinnig artikel. Poetin is in eigen land nog onverminderd populair.
Echter, exact synchroon met de constellaties van Poetin, die de afgelopen 9 maanden niet mals waren, is Rusland( Poetin) internationaal geheel onderuit gegaan.
4 grote klappen voor Poetin en Rusland in deze periode.
De sterkste economische krimp van het afgelopen decennium.
De uitsluiting van Russische sporters voor de olympische spelen wegens grootschalige dopingonthullingen.
De Panama-papers waarin Poetin en zijn hofhouding als bekendste belastingontduikers naar voren kwamen.
Het net dat zich rond Poetin sluit inzake het neerhalen van het Nerderlandse vliegtuig, de MH17 , nu 2 jaar geleden.

Rusland en Poetin zijn dus inderdaad " gevallen". Via de astrologie blijken we dus heel veel over de toekomst te kunnen zeggen, hoewel het vaak wel moeilijk is de specifieke levensterreinen te duiden.
Parsam
Moderator
Moderator

Berichtdoor Parsam » 18 Jun 2016, 09:47

Het belangrijkste lijkt me hier wel : de sterke economische krimp.

De dopingonthullingen, de Panama-papers, en steeds duidelijker bewijzen rond het neerhalen van het Nederlandse vliegtuig wijzen allemaal in dezelfde richting. : het regime Poetin deinst voor niks terug, het doel ( de macht) wettigt voor hen alle middelen, hoe leugenachtig, gewelddadig of corrupt ook.

Poetin met zijn sterke economische krimp is een in het nauw gedreven kat. En het is algemeen bekend: zo'n kat maakt rare sprongen.

Poetin is bereid tot de uiterste confrontatie te gaan zowel in Syrië als ( wellicht ) in Oekraïne, in de vroegere Sovjet-satellieten.

En voorlopig heeft hij zelfs succes. Door de brutaliteit van zijn troepen ( maken zeer veel burgerdoden) aan de kant van dictator Assad, boekt Poetin zelfs serieuze overwinningen tegen IS. Nu Poetin zich in Syrië ermee gaat bemoeien, gaat het plots veel vlugger.

Maar nu valt hij zelfs rechtstreeks de door Amerika gesteunde rebellen aan. Hij riskeert er dus een derde Wereldoorlog voor.

Poetin doet wat de meeste dictators doen wanneer het in het binnenland moeilijk wordt ( economische ramp).Hij tracht door gevaarlijke oorlogen in het buitenland de aandacht af te leiden, en heel zijn land te dwingen als één blok achter hem te staan.
Love is a sign from the heavens that you are here for a reason
http://www.paryos.be
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 18 Jun 2016, 13:09

In deze analyse kan ik me prima vinden.
Jupiter
Toplid
Toplid

Berichtdoor Jupiter » 18 Jun 2016, 20:57

N.b.
Toch blijf ik het overweldigend vinden hoe exact de astrologische klokken werken
Met Saturnus stationair op cusp de piek van de economische krimp
Met Pluto vierkant zon de oorlog in
Met Cheiron inconjunct Saturnus een russchische straaljager door Turkije neergeschoten
Met Uranus oppositie Saturnus een russchische passagiersvliegtuig door IS opgeblazen waardoor Poetin helemaal ontkend raakt
En met Pluto vierkant Saturnus gaat de hele beerput open, de Panama papers en de hele sporttak uitgeschakeld door het grootste dopingschandaal ooit.

Voorspellen blijft moeilijk, ondanks het feit dat astrologie het complete raamwerk is waarin het gehele leven zich afspeelt

Terug naar “Alternatief, mysterie, vreemde verschijnselen, andere”