EVP

Aura-Oasis is een organisatie voor Studie van Paranormale Fenomenen
en Spiritualiteit. Hier kunnen algemene onderwerpen aan bod komen die iets met het paranormale te maken hebben.
Denis
Site Admin
Site Admin

EVP

Berichtdoor Denis » 18 Mar 2017, 00:56

Ik heb al heel vaak opgenomen terwijl ik vragen stelde aan een mogelijke aanwezigheid. Vaak is er niets te horen maar soms wel en soms zelfs overtuigend duidelijk, geen twijfel mogelijk, iemand antwoordde de vraag.
Dit lukt best op een locatie waar er mogelijk geesten aanwezig zijn. Ik neem altijd op in stilte.

Ik heb nu een zodanige collectie duidelijke stemmen dat dit echt lonend is geweest. U kan dit nu ook, ook al heb je geen voicerecordertje. Je hebt er een in de smartphone, een in je fototoestel, een in een oude mp3 speler....
Als je met een app werkt, kies dan een geluidsrecorder die opneemt in wav of mp3 en zonder ruisonderdrukking.

Bereid een aantal vragen voor, alsof je die vragen stelt aan een echt onbekend persoon. Hoe menselijker de conversatie, hoe beter al moet je natuurlijk niet over je werk beginnen. Je kan wel vragen welk beroep hij/zij mogelijk uitoefende.

Plaats de recorder ergens waar geen wind is en waar niets deze kan aanraken. In je hand houden is immers gevaarlijk voor mogelijke bewegingsgeluiden van je vingers of andere geluiden zoals van kleding of ademhaling.
Begin je vragen te stellen terwijl je volledig stil staat en echt eigen geluiden nauwkeurig vermijd. Let op de omgevingsgeluiden zodat je die nadien kan herkennen en duiden. Stel je vragen op zo'n 1,5 meter van de microfoon. Laat zo'n 15 sec tussen iedere vraag om te antwoorden.

Neem minimaal 10 minuten op, vaak duurt het immers even, eer men geluid kan maken.
Luister NIET af via de luidspreker om de opname daarna te wissen maar bewaar iedere opname en verbeter deze met het gratis downloadbaar audacity. Als je iets meent te hebben kan je deze gerust naar mij doorsturen en ik filter die verder voor je uit. Ik heb er immers wel enorm veel ervaring mee.
Let op, het geluid kan heel zwak zijn. Je dient de zwakke achtergrondruis dus enorm te versterken zonder je eigen stem te versterken want dan kan dit niet zonder overclipping. Zorg dat je niet teveel versterkt, je mag niet over de maximale lijn gaan.

Ik hoop dat vele personen hier even de moeite nemen en dit een aantal keer, geduldig proberen. Weet je niet waar? Dit kan overal zijn, je hoeft geen spookkasteel te zoeken, op je werkplaats misschien of waar een zwaar ongeval gebeurd is of in een oorlogslocatie op de slagvelden, in een verlaten kapel of andere locaties die je toevallig bezoekt.

Met enig geduld is het echt wel de moeite. Je zal stemmen opnemen. Het is soms ook mogelijk dat er geluiden opgenomen worden van activiteiten waar een geest aanwezig is en waar anders niemand is. Doorgaans lukt het het best met vragen die antwoord van een aanwezigheid uitlokken.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Yossam
Moderator
Moderator

Re: EVP

Berichtdoor Yossam » 25 Mar 2017, 20:09

Zolang je twijfelt, is dit ongetwijfeld (;-) ) een goede manier om duidelijkheid te krijgen.

Als je nooit twijfelde of niet meer twijfelt, is dit niet (meer) nodig,

vandaag zelf een heel mooie ervaring gehad :
aan iemand energie doorgegeven, die persoon heeft dit enorm gevoeld, geest was rustig, iedereen tevreden, bovendien prachtige beelden.
Yossam
Life kills//All the Sinners are Saints
Infinity
Toplid
Toplid

Re: EVP

Berichtdoor Infinity » 26 Mar 2017, 21:12

En naar een opname luisteren vergt veel tijd. Vooral als er veel stemmen inzitten ben je even bezig aan een opname van enkele minuten. Aantekeningen maken en filteren. Bepaalde fragmenten luister ik een keer of vijf tot tien af eer ik het goed heb verstaan.
There is nothing “paranormal” in the Universe, except our limited understanding of Nature. What we think we “know” on Earth now is just a tiny drop in the Ocean of Knowledge.

Terug naar “Paranormaal”