Dieren vs paranormale

Aura-Oasis is een organisatie voor Studie van Paranormale Fenomenen
en Spiritualiteit. Hier kunnen algemene onderwerpen aan bod komen die iets met het paranormale te maken hebben.
Degeln

Dieren vs paranormale

Berichtdoor Degeln » 12 Dec 2016, 13:22

Gisterenavond rond 9u30 zaten ik en mijn vriendin in de zetel tv te kijken. De hond lag te slapen naast haar benen in de zetel.
Plots zonder reden (geen geluiden gehoord of opgemerkt) begint hij te grommen en blaffen.
Hij begon recht te komen vanuit zijn slaappositie en keek me raar aan en gaf een klein blafje.
Dan keek hij naar het donkere aan de voordeur en bleef grommen en blaffen.
Daarna kwam hij al grommend en blaffend bij mij, nam zijn verdedigingpositie en kwam op mij zitten. Gaf me ook lekjes waar mijn hart zit. (Laat nu daar net zijn waar ik al een maand met pijn rondloop steken aan of rond mijn hart. Kan long ook zijn)
Het is mijn hond niet, maar die van de vriendin.
Ook weten dat hij nog nooit mij is komen 'beschermen' want daar kent hij maar 1adres en dat is het baasje beschermen. Toen had hij geen zicht voor de vriendin.

Vanbinnen heb ik het gevoel dat hij me wou beschermen tegen iets dat mij wilt komen halen hoe belachelijk het ook klinkt.
Over de steken/pijn aan linker borst hoogte, ben ik al 2x bij de dokter geweest. Maar moet me geen zorgen maken, het kan geen kwaad.

Ik ben hier om adviezen en eventueel raad, niet om als spotpaal te dienen.

Mvg stephan
The beautifull things that makes the earth great Will end by its OWN creation.
Denis
Site Admin
Site Admin

Re: Dieren vs paranormale

Berichtdoor Denis » 13 Dec 2016, 01:18

Een hartkwaal uit zich nooit als steken. Dit is meer iets voor een rib en een verrekte spier eraan . Ook longen steken niet. Maak je dus idd niet ongerust. Ik kan het weten want ik had al een hartinfarct en angina pectoris (voorloper) en ook hartritmestoornissen.

Ik heb meer dan eens gehoord, gezien en meegemaakt dat een hond zomaar naar iets begint te blaffen waar een geest rondhangt en er vreemde zaken gebeuren. Of dat nu ook om te draaien, te zeggen, dat als een hond naar iets onzichtbaar blaft, vooral als die zonet uit zijn slaap (droom) ontwaakte, is wel iets anders. Misschien hoorde hij een geluidje zoals bijv. een muis. Of misschien hoorde hij een andere hond die passeerde met zijn baasje aan je voordeur. Veel van honden ken ik niet maar ik weet wel dat ze dit vaak wel doen waar een geest is.

Als dit natuurlijk meermaals gebeurd en hij blaft naar iets IN de woning waar die ook bang van is kan er iets zijn, vooral als er nog wel vreemde dingen gebeuren, bijv. de tv die vanzelf aan gaat. Als enige aanwijzing is dat erg onzeker en moet je ervan uitgaan dat het wellicht een eenvoudigere verklaring zal hebben.
Hoe meer we de stof onderzoeken, hoe meer ze verdwijnt onder onze ogen.

http://www.aura-oasis.be
http://www.facebook.com/groups/auraoasis
Degeln

Berichtdoor Degeln » 13 Dec 2016, 07:53

Kan je daar wel in volgen, enkel wonen we een huis achteruit. Ten opzichte waar de tuin van de geburen begint. Dus normaal is er daar amper geluid waarneembaar. Op politiesirenes etc natuurlijk.
Moet wel zeggen dat het de laatste 2weken constant gebeurt dat hij begint te grommen en blaffen. Of het nu slaapstand is of hij aan het rondlopen is. Meestal na een uur of 9u.
Je kan de zaken die omvallen ook niet echt normaal noemen.
Valt wel geregeld iets waar we van denken, dat kan niet zomaar vallen.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 13 Dec 2016, 12:25

Degeln schreef:Kan je daar wel in volgen, enkel wonen we een huis achteruit. Ten opzichte waar de tuin van de geburen begint.

Het kan natuurlijk wel dat er iets is. Heb je soms zelf een idee wie de overledene dan zou kunnen zijn? Kijk ook naar je omgeving, buren en omstandigheden.
Als er iets zou zijn kan ik je er wel vanaf helpen mits de af te leggen afstand niet te overdreven is.

Degeln

Berichtdoor Degeln » 13 Dec 2016, 14:10

Niet meteen nee.

Van mijne kant is er al jaren niemand gestorven en langs de vriendin haar kant wel iemand een zuster van haar overgrootmoeder. Had ze wel amper contact mee. 1x per nieuwjaar eens naar daar om hallo en salut te zeggen, meer niet.

Waar we wonen was vroeger een soort stalbouwsel van de jaren stilletjes waar nu een soort veredeld studio is waar wij nu in wonen.
De verbouwingen zijn nu wel al een paar jaar gepasseerd. Zou maar een laatkomertje zijn als die nu pas manifesteert.

Een week ofzo geleden in de gang waar het water op de kleine frigo staat met een frigobox erbij, was gewoon naar beneden getuimeld zonder reden. Praktisch alles lag van de kleine frigo. Het waren perrier flessen die nog in de plastiek zaten.
Een handtas die recht op de tafel staat die omvalt op de grond.
Filter van de dampkap die op de kleerkast lag, ook afgevallen.
Een evp met de gsm heeft nog niks uitgehaald.

Geloof wel in geesten, maar ben sceptisch van mening erover. Soms kan ik er mij wel kwaad om maken vooral als ik wil slapen.

Ivm de slaap. Als je probeert te slapen hoor je soms lichte tikjes zoals een kraan die drupt of een klein houthamertje die soms op frequentemanier kunt horen.
Meermaals uit mijn bed gestapt met het licht aan om de 'oorzaak' te vinden zoals keuken of gang waar frigo staat. Maar eens je er bent en erop staat te luisteren stopt het en eens je in bed terug bent is het er weer.

Op den duur zeg je foert kust mijn kloten en geef je er geen aandacht meer aan.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 14 Dec 2016, 01:16

Degeln schreef:Een evp met de gsm heeft nog niks uitgehaald.

Die zijn soms zo zwak dat je die zomaar niet kan horen. Standaard luister ik er zelfs zo niet meer naar en filter ik die meteen met regelmatig prachtige resultaten. Veel beter dan de oude die nog op www.aura-oasis.be staan.
Het filteren kan je ook beter niet zelf doen als je een beginner bent.

Een pak water, ik weet niet of dit een verpakking is die gemakkelijk kan inzakken en voor een handtas is dat zeker nog meer zo. Ik kan er natuurlijk zo niet over oordelen maar veel lijkt het me niet om er besluiten uit te trekken.

De klopgeluidjes op je slaapkamer moet je ook eens proberen opnemen en eens proberen vragen om eens enkele klopjes te geven. Als dit beantwoordt wordt is er natuurlijk wel iets. Let wel op, het lukt hen vaak maar na minutenlang proberen. De opname moet dus wel lang genoeg zijn en ook terug niet te lang.

Degeln

Berichtdoor Degeln » 14 Dec 2016, 12:19

Zal het proberen opnemen als het zich voor doet deze week. Kan ik die opname naar u doorsturen?
Dus als ik de klopjes hoor gewoon terug kloppen?
Niet naar de plek gaan van waar het zou komen.
Zal er proberen aandacht aan besteden, als je het niet doet valt het volgens mij minder voor,

De handtas kan je wel verklaren dat het uit zijn eigen kan vallen dat volg ik, enkel die 6pack water in plastiek is een raadsel. Mijn vriendin dacht zelf dat daar effectief iemand was en durfde de deur zelf niet open te doen terwijl ik met pijl en boog gereed stond voor moest het een inbreker zou geweest zijn. Miss dat het zich voed op angst voor te manifesteren ofzo. We zien wel wat de komende periode geeft kwa observeren en evps proberen te doen.
Maak er me niet zo druk in.
Ben ergere dingen gewoon dan dat.
Denis
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Denis » 15 Dec 2016, 01:22

Je hoeft niet terug te kloppen.
Een opname mag je wel doorsturen als ze zeer zorgvuldig genomen is. Dus geen enkel geluid maken! Vragen stellen en tijd tussen laten. Je kan zien...

Terug naar “Paranormaal”